125 millió forint befektetést kapott a Vidarex
Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures 125 millió forinttal szállt be a felhő alapú videó-felügyeleti szoftver rendszert fejlesztő magyar startupba, a Vidarex Kft-be. A cél a régióban még kevésbé elterjedt technológia meghonosítása.
A Vidarex egy rendkívül felhasználóbarát, szolgáltatás alapú videó felügyeleti rendszer, amely gyors videó elérést és keresést tesz lehetővé, egy egyszerűen megtanulható és használható mobil és web alkalmazáson keresztül. A skálázhatóság néhány kamerától a több ezer kamerát menedzselő rendszerekig terjed. A klasszikus vagyonvédelmi és biztonságtechnikai alkalmazási területeken kívül a Vidarex fő fókusza az üzleti folyamatok monitorozása, optimalizálása. A rohamosan fejlődő mesterséges intelligencia alapú videó analitika felhasználása és a Vidarex Video Integrációs Platform lehetőségei új távlatokat nyitnak a munkahatékonyság-növelés, a minőségbiztosítás, vagy például az ügyfél reklamáció kezelés területén.
A Vidarex szoftver fejlesztése a Hiventures inkubációs programjában indult 2020 tavaszán, Alpek István mentor közreműködésével, majd a korai piaci validációt követően további finanszírozást és bizalmat kaptak a kockázati tőkealap-kezelőtől. Az elkészült szolgáltatást elsősorban a KKV szektor, ezen belül építőipari, HoReCA, logisztikai és egyéb kereskedelmi vállalkozások veszik igénybe. A mostani, összesen 125 millió forintos magvető tőkebefektetés segítségével a Vidarex folytatja a termék fejlesztését és a hazai piaci jelenlétének kiterjesztését. „Rengeteg olyan vállalkozás van a Hiventures inkubációs portfóliójában, akik a kezdeti validációs és termékfejlesztési szakaszt sikeresen teljesítik, így megnyílik számukra a lépcsőzetes finanszírozás következő foka, a magvető befektetés. A Vidarex is egy ilyen startup, akikben azért hiszünk, mert az ő szoftverük egy olyan kényelmi megoldást nyújt vállalatok számára, amire a cégek mindig hajlandóak lesznek költeni: ez pedig a biztonság” – mondta el Dráfi György, a Hiventures Magvető befektetési programjának igazgatója. Emellett a nemzetközi terjeszkedést is tervezik: “A szolgáltatásukkal nem maradunk Magyarország határain belül. 2023-ban kilépünk a DACH piacra, aminek előkészítése folyamatban van” – mondta el Bucsi Péter, a Vidarex ügyvezetője.
A szolgáltatás alapú szoftverhasználat (SaaS, vagyis Software as a Service) mindennapjaink részét képezi. A videó felügyelet több éves késéssel követi ezt a globális trendet. A tengerentúlon ma már masszív piaci részesedést birtokolnak a VSaaS, azaz „Video Surveillance as a Service” megoldások, 13% felletti éves növekedéssel. Európa ebben a tekintetben feltörekvő piacnak számít, régiónk pedig jelentős lemaradásban van. „A globális trend világosan látszik, amit egyebek mellett az 5G mobil szolgáltatás térnyerése is támogat. A Vidarex célja, hogy hazai fejlesztésű szoftverével katalizátora legyen a szolgáltatás alapú videó felügyelet magyarországi és régiós elterjedésének, valamint megfeleljen a nemzetközi versenytársak jelentette kihívásnak a globális piacon” – tette hozzá Bata Miki, a Vidarex üzletfejlesztési vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Megoldás a megújuló energiák tárolására
- Energiahatékonysági tőkeprogramot indít a Hiventures
- Hosszútávú stratégiai partnerséget köt a Hiventures a Solar Markttal
- Újabb, 700 milliós tőkebevonással folytatódik az Oriana sztorija
- A hazai startupok ESG-felkészítésének nyitánya volt az idei Regional Startup and Innovation Day
- Havi 1 milliárd forint a magyar vállalatoknak
- Ingatlanpiaci fókusszal indít startup programot a Hiventures és a ProptechZoom
- 700 milliós befektetést kapott a Chameleon Smart Home a Hiventurestől
- 180 millió forint befektetést kapott a Photon, a fotósok Uberje
- 250 millió forintos befektetést kap a mobilos videógyártást forradalmasító magyar startup
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.