Egyre természetesebbnek vesszük a digitális fizetési megoldásokat
Nemcsak népszerűek a készpénz alternatívái, hanem egyre inkább a mindennapok részének is tekintik ezeket a felhasználók. Az OTP Mobil friss, fizetési szokásokat vizsgáló reprezentatív felmérésének eredményei alapján helyszíni fizetés során a megkérdezettek 62 százaléka a bankkártyás fizetést tartja a legegyszerűbb megoldásnak és a készpénzes fizetést preferálók közel harmada is úgy nyilatkozott, a jövőben szívesen váltana kártyára.
A 18 év feletti magyar lakosság 59 százaléka legtöbbször bankkártyával fizet a boltokban, a készpénzt csupán 30 százalékuk részesíti előnyben – olvasható egy friss, az OTP Mobil megbízásából készített felmérésben*.
Azok közül, akik a bankkártyás vagy okoseszközzel történő fizetést részesítik előnyben, a legtöbben (48 százalék), azzal indokolták a döntésüket, hogy nem tartanak vagy nem szeretnének készpénzt tartani maguknál. 23 százalékuk szerint így jobban nyomon tudják követni a kiadásaikat, 14 százalékuk pedig úgy vélekedik, ez biztonságosabb vásárlási forma.
A kutatás arra is rávilágít, hogy a lakosság közel kétharmada (62 százalék) szerint a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb helyszíni fizetési mód, amelynek a további térnyerését vetíti előre az is, hogy a készpénzes fizetést preferálók 28 százaléka tervezi, hogy a jövőben változtat a fizetési szokásain – a kártyás fizetés javára. Erre a legfőbb motivációjuk, hogy úgy gondolják, könnyebb bankkártyával vagy okoskészülékkel fizetni.
A kereskedők és a szolgáltatók számára így még inkább felértékelődhet, hogy gyorsabban és rugalmasabban tudjanak a változó vásárlói igényekre reagálni a megfelelő fizetési megoldásokkal. Ezt támogatja az OTP Mobil legújabb fejlesztése is, hiszen a SimpleBusiness érintéses funkciója segítségével már fizikai terminál telepítése nélkül is elérhető a kártyaelfogadás a kereskedők és szolgáltatók számára.
„Napi szinten vizsgáljuk a felhasználók igényeinek változását a kereskedőink visszajelzéseire pedig kiemelt figyelmet fordítunk. A SimpleBusiness SoftPOS funkciójának nagy előnye, hogy bankfüggetlen és lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így például a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával. A vásárlók tehát kényelmesebben, összeghatártól függetlenül tudnak rajta keresztül fizetni” – mondta Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.
„Örülünk, hogy az OTP Mobillal együttműködve segíthetünk abban, hogy a kereskedők szinte bárhol, bármikor fogadhassanak kártyás fizetéseket. Mindössze egy mobiltelefont és aktív internetkapcsolatot használva biztonságos, kényelmes fizetési módot kínálhatnak vásárlóiknak, maguk pedig eszköz- és költségigényeiket csökkenthetik. A legfrissebb felmérésünk** alapján is azt látjuk, hogy a magyar vásárlók nyitottak erre a technológiára: a válaszadók több mint fele hajlandó lenne úgy fizetni okostelefonjával, hogy a kereskedő mobiltelefonja működik fizetési terminálként” – tette hozzá Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.
A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka szerint a fizetési megoldások digitalizációja természetes folyamat és sokuk szerint a fejlesztések sokkal egyszerűbbé teszik a vásárlást. Ezért nem meglepő, hogy egy olyan, viszonylag új megoldást is, amilyen a SoftPOS funkció, a válaszadók 47 százaléka pozitívan fogad.
____________________
* Az OTP Mobil Kft. megbízásából a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. által elvégzett reprezentatív kutatás a lakosság fizetési szokásairól. Célcsoport: 18 év feletti magyar lakosság, adatgyűjtési időszak: 2022.10.19.-10.24., a kutatás elemszáma: 1016 db.
** A Visa Mobilfizetési szokások 2022 felmérés a következő országokra terjed ki: Lengyelország, Csehország, Magyarország, Románia, Bulgária, Szlovákia, Szlovénia és Horvátország. A kutatást a Kantar nemzetközi kutatócég készítette 2022 októberében, online adatfelvétel keretében, országonként 1000 fős, 18-65 év közötti válaszadói mintán.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonból POS-terminál
- Új egyenlegfeltöltési megoldásokat vezet be a ZEN fizetési szolgáltató
- Start Up Guide LIVE – fókuszban az online értékesítés
- Rekordot döntött az e-matrica vásárlás
- Biztonsági öv nélkül száguldozunk az internetes sztrádán
- A magyar kis- és középvállalkozások helyzete a digitális Európában
- Figyelem: lejártak az éves autópálya-matricák!
- Egyre több e-matricát vásárolnak online
- eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében
- Online fizetési megoldások már a közlekedésben is
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Brüsszelig jutott a magyar diákok ötlete
Haladnak a megvalósítás felé a hazai orvosegyetemek és egészségipari vállalkozások által felkarolt hallgatói fejlesztési ötletek. A diákok projektjei több hazai és külföldi konferenciát megjártak, a legjobbak pedig már a saját vállalkozásukat készítik elő.
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát. A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.