A Telekom kapta a Deloitte Zöld Béka Díjat, a különdíj a Budapest Airporté
Az idei Zöld Béka Díjat a Magyar Telekom nyerte el. A nem pénzügyi jelentések készítése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok elismerésére szolgáló kezdeményezést immár a 22. alkalommal hirdette meg a Deloitte Magyarország. Az idei kiíráson a Budapest Airport lett az első fenntarthatósági jelentés kategóriában a díj nyertese, valamint elismerésben részült a Bátor Tábor Alapítvány is.
Minden eddiginél nagyobb figyelmet kapnak a vállalati fenntarthatósági jelentések azok után, hogy az Európai Unió Tanácsa nemrég jóváhagyta az ezekről szóló irányelvet, a CSRD-t (Corporate Sustainability Reporting Directive). „Ez komoly adatszolgáltatási kötelezettséget ró az érintett cégekre, amelyeknek máris hozzá kellett látniuk IT rendszereik felkészítésére az adatigény kiszolgálásához, hiszen az adatok minősége és elérhetősége meghatározó lesz a kötelezettség teljesítéséhez” – szögezte le Szücs Réka, a Deloitte Fenntarthatósági és Klímaváltozási üzletágának vezetője.
„A fenntarthatóság számunkra komoly elkötelezettséget jelent. Egy fenntartható vállalat felelősen tekint a jövőbe, és az ügyfeleinek is megadja azt a lehetőséget, hogy környezeti és társadalmi értelemben is előremutató fogyasztói döntéseket hozzanak. Azt gondoljuk, hogy ez a szemlélet a kiszámítható jövő és a stabil működés záloga – mind a vállalat, mind a társadalom szempontjából.” – értékelte Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója. Hozzátette: a fenntarthatóságot 2005 óta stratégiai szinten kezelő Magyar Telekom olyan értékek mentén végzi tevékenységét, mint a klímavédelem, az élhető és egészséges környezet, a fenntartható társadalom, a sokszínűség, a fenntartható termékek és szolgáltatások, a tisztességes üzlet, vagy az átláthatóság.
A magas színvonalú első jelentések számának növekedését emelte ki Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlesztésért (BCSDH) ügyvezetője, a Zöld Béka Díj zsűrijének elnöke. Szerinte ez pontosan leképezi a fenntarthatóság vállalati fókuszba történő beépülésének dinamikáját. „A klímaváltozás visszafordítása és a biodiverzitás védelme szinte minden jelentésben megjelenik, mérhető célok és cselekvések formájában” – tette hozzá, külön gratulálva az elismerést sokadszor kiérdemlő Magyar Telekomnak, valamint a jelentéséért különdíjban részesülő Budapest Airportnak.
Az első fenntarthatósági riportját összeállító cég tavaly tette le új vállalati stratégiáját az asztalra. „Ezen belül készült el a fenntarthatósági stratégia, amely többek között a monitorozási és riportolási rendszer fejlesztését tartalmazta – innen már egyenes út vezetett a fenntarthatósági jelentés kiadásához” – közölte Katona Sarolta, a Budapest Airport fenntarthatósági vezetője, aki arról is beszélt: a megújuló energiára való átállás, az energiahatékonysági projektek, valamint az e-mobilitási törekvések mellett a hulladékkezelés fejlesztése, a zajvédelem és a fenntartható épületek kivitelezése azok a főbb területek, amelyekre fókuszálva már 2035-re szeretnék karbonsemlegessé tenni a működést a közvetlen kibocsátásra vonatkozóan.
Az idei Zöld Béka zsűrije különdíjjal ismerte el a Bátor Tábor Alapítvány munkáját, amely az első ESG-jelentésnek publikálásával és fenntarthatósági céljaival követendő példát mutat a nonprofit szervezeteknek: a fenntarthatóság szektortól függetlenül mindenkit érint, és lehetőségeikhez mérten mindenkinek részt kell vennie a megoldásában.
A vállalati fenntarthatósági jelentésekről szóló uniós irányelv teljesítése mellett az ESG-jelentéstétel más okokból is egyre fontosabbá válik az üzleti szereplőknek. „Ahogyan az a pénzügyi jelentéseknél már bevett gyakorlatnak számít, a piacok és a stakeholderek egyaránt egyre nagyobb átláthatóságot és összehasonlíthatóságot várnak a vállalatoktól a nem pénzügyi információik terén is” – rögzítette Szücs Réka, aki szerint az energiakrízissel összefüggő fenntarthatósági szempontok erősödése tovább fokozza ezeket az elvárásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Az i4p a Deloitte Technology Fast 50 listáján
- Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
- 3 magyar cég és új növekedési rekord a Deloitte CE Fast 50 listáján
- Az eSIM hozhatja el a tech cégek mobilpiacra lépését
- Eljött a mobil korszak: ezek a legfontosabb mobilalkalmazás-tesztelési trendek
- Jövőt idéző válaszok egy gyorsan változó világ kihívásaira: megnyílt a FutureZone3.0
- Egyre jobban megéri párhuzamosan több csatornán kommunikálni az ügyfelekkel
- A jövő egészségügye: kik azok a figitális betegek?
- Folytatja a 4 napos munkahét tesztelését a Magyar Telekom
- Zero Trust – avagy az intézményesített bizalmatlanság gyakorlata?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.