Így képzelik el a fiatalok a jövő épületeit
Közel kétezer gamert mozgatott meg a KÉSZ Csoport virtuális építési kihívása november 14. és december 4. között. A résztvevőknek fenntartható épületeket kellett tervezniük az egyik legnépszerűbb nyílt világú sandbox videójátékban. Az ötfős szakmai zsűri végül három különleges felhőkarcoló tervét találta a legjobbnak.
Vízturbinák, napelemgyűrűk, geotermikus fűtés, szintenként kialakított zöldövezetek, hatalmas üvegfelületek, automatizálás – többek közt így képzelik el a fenntartható építkezést a fantáziájukat szabadon engedő gamerek. A KÉSZ Csoport nyereményjátékában november közepéig közel kétezren regisztráltak a megjelölt szerverre, és végül 976-an játszottak a határidő lejártáig. A feladat az egyik legnépszerűbb nyílt világú sandbox videójátékban fenntartható és mindemellett kreatív épületek tervezése volt.
A játékosok a KÉSZ Csoport Instagram oldalán található leírás alapján léphettek be egy kifejezetten erre a célra létrehozott szerverre, ahol saját kódjukkal ellátott parcellán építkezhettek. A játékosokat két népszerű videós influenszer, Uborcraft és luckeY kísérte figyelemmel, akik az elkészült alkotások zsűrizésében is részt vettek.
Futurisztikus épületek, csavaródó tornyok
Mindhárom dobogós pályamű alkotója magas épületet tervezett. A zsűri egy futurisztikus, fával kombinált felhőkarcolót talált a legjobbnak, a második helyezett egy csavarodó torony lett, harmadikként pedig egy gömbökből összeálló toronyház végzett.
„Mindig örülünk, ha technológia fókuszú építőipari vállalatcsoportként sikerül a fiatalokat megmozgatnunk és megmutatnunk, hogy mennyi lehetőség rejlik az építőiparban, izgalmas, sőt menő és nem utolsó sorban fenntartható is lehet ez az iparág. Rengeteg ötletes és kreatív pályamű érkezett, közülük sokat legszívesebben a valóságban is megépítenénk. A fenntarthatóság kérdése az egyik legkomolyabb kihívás, ami az építőipar előtt áll, jó látni, hogy a téma mennyire megmozgatta a fiatalokat és milyen színvonalas munkát érkeztek. Bár a top 3 alkotást díjaztuk, a 40 legjobbra értékelt épület alkotója is részletesen elolvashatja majd a szakmai zsűri értékelését” – mondta Metykó Tibor, a KÉSZ Csoport marketing és vállalati kommunikációs igazgatója.
A játék eredménye a KÉSZ Csoport Instagram-oldalán, a bio-ban érhető el: https://www.instagram.com/keszgroup/?hl=hu
Kapcsolódó cikkek
- Gamereknek indított nyereményjátékot a KÉSZ Csoport
- Folyamatosan emelkedik a női videójátékosok száma
- Hazánkban nyílt meg Közép-Európa legnagyobb gamer és esport központja
- Már minden gamer?
- A Razer okosmaszk- és gamerszék-koncepcióterveket mutat be a ces 2021-en
- Az LG UltraGear gaming bajnokság a legjobb Valorant játékosokat keresi
- A Razer harcba hívja a gamer közösséget a COVID-19 ellen
- A HP a V4 Future Sports Festivalon mutatja be legújabb OMEN gaming eszközeit
- Így játszik egy magyar gamer
- Bemutatkozott a MetaBro, az első hazai átfogó gamer márka
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.