Már lehet jelentkezni a Magyar Ipari Célgép Nagydíjra
Harmadik alkalommal nyitotta meg nevezési felületét az ország legnagyobb ipari célgép versenye, amelyre az egyszerű géptől a korszerű technológiákon át az Ipar 4.0 szempontjainak megfelelő célgépekkel újra várják a pályaműveket. Szakmai zsűri értékelése alapján a meghirdetett 6 kategória első helyezettjeit a Gépész Szalonban hirdetik majd ki 2023. június 28-án, a Magyar Ipari Célgép Nagydíj díjátadóján.
2023-ben is megrendezik a Magyar Ipari Célgép Nagydíjat, amelynek célja, hogy a hazai termelő és szolgáltató vállalatok megismerjék a hazai gépgyártás kiváló, egyedi felhasználási célra készülő gépeit.
A szakmai zsűri által értékelt 6 kategória mellett a pályaművek tervezői leleményességét is értékelik és megválasztják a pályázók közül az év tervezőjét, továbbá a közönség is kiválaszthatja a kedvenc célgépét, amelynek tervezője és építője “Az év célgépe” címet nyeri el, és a címmel együtt az 1.000.000 Ft-os hajtástechnikai eszközbeszerzési keretet, az ötletgazda Chemplex Kft. felajánlásként.
“A mérnök szakma egyike a legizgalmasabb és a legfontosabb szakmáknak” – vallja Sipos Sándor, az ország legnagyobb ipari célgép versenyének ötletgazdája, aki kiemelte, büszkeség számára, hogy már az egymást követő harmadik évben lesz alkalmuk a kiemelkedő nemzetgazdasági súllyal bíró ágazat újdonságainak bemutatására.
Dr. Bárdos Krisztina, a Gépipari Tudományos Egyesület ügyvezetője a Nagydíj szervezőtársaként arra kívánja helyezni a fókuszt a versennyel, hogy a célgépek a gazdasági élet szinte minden területén fontos feladatot látnak el, és a gépgyártásnak ez a szegmense nagyon komoly fejlesztési potenciállal bír.
Célgépnek nevezünk egy egyszerű aprítógépet, ugyanakkor célgép az a robotcella is, amely egy autóipari vagy gyógyszeripari gyártósorba illesztve a teljes technológia egyetlen műveletének elvégzésére jött létre. A verseny egyediségét éppen ez adja: noha a célgépek nagyon különbözőek, mégis közös bennük, hogy minden gép azért készült, hogy a folyamatok – legyen az akár anyagmozgatási, szerelési, mérési vagy gyártási folyamat – gyorsabban, hatékonyabban, automatizáltabban és hiba nélkül valósuljanak meg.
“Vállalatunknál küldetésünknek tekintjük, hogy támogassuk a magyar cégeket, célgépépítőket, OEM-eket hogy a nemzetközi porondon is sikereket érjenek el, ne csak a magyar piacra dolgozzanak, hanem nemzetközi szintre bővítsék az értékesítési tevékenységüket” – fogalmazott Balán Péter, a versenyt szponzoráló Mitsubishi FA Divíziójának branch managere.
Az érdeklődők nevezhetnek rajzzal, prototípussal, modellel vagy kész konstrukcióval egyaránt. A lényeg, hogy a pályázatban szereplő célgép az elmúlt 2-3 évben készült, modern ipari gép, berendezés és piacképes termék legyen, vagy az válhasson belőle.
A 2021-ben indított program két éve alatt összesen 135 pályaművet ismerhetett meg a közönség. A korábbi pályázók célgépei továbbra is megtekinthetők a gepedvanhozza.hu oldalon, ahol a nevezési felület is elérhető.
2023-ban 6 kategóriában várják a nevezéseket:
- gyártáselőkészítés gépei: alapanyag- és nyersanyagfeldolgozás;
- gyártógépek, azaz a rész- vagy készterméket előállító gépek;
- termék kiadagolás, beadagolás vagy csomagolás gépei;
- teljes gyártósorok, üzemi-, kisüzemi technológiák;
- kísérleti, laboratóriumi berendezések, mérőeszközök, tesztpadok, tesztberendezések;
- anyagmozgatás, anyagtárolás gépei
Pályázni 2023. január 16. és 2023. április 14. között lehet. További információk a gepedvanhozza.hu oldalon, a Nagydíj hivatalos honlapján érhetők el.
Kapcsolódó cikkek
- Január 15-ig meghosszabbították a Mesterecset pályázat határidejét
- Gyorsítósávon haladnak a jövő vállalkozásai a Széchenyi István Egyetemen
- Elindult a Vodafone Alapítvány 15 millió forint összdíjazású pályázata
- Internettel kapcsolatos pályázatok gyerekeknek és fiataloknak
- Rekord számú pályázat a 32. Országos Tudományos és Innovációs Olimpián
- Idén is átadták Az év tanárcsapata a digitalizációért díjat
- Ismét lehet indulni a Magyar Innovációs Nagydíj Pályázaton
- Lezárult a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!
- Robotokkal a fenntartható jövőért: kihirdették a Vodafone ötletpályázatának nyerteseit
- December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.