A Lenovo vállalta a nettó nulla kibocsátás elérését 2050-ig
A Lenovo bejelentette, hogy 2050-re nettó nulla üvegházhatású gázkibocsátást (ÜHG) kíván elérni, amelyet az ENSZ Global Compact, a CDP és a World Wide Fund for Nature közötti partnerség, a Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) is hitelesített és jóváhagyott – ezzel a Lenovo egyike a világon azon 139 vállalatnak, amelyeknek nettó nulla kibocsátási célját az SBTi hitelesítette.
Az SBTi-vel való együttműködéssel és az SBTi Net-Zero szabványához való igazodással (a világon elsőként) a Lenovo tudományos, együttműködő és elszámoltatható megközelítést alkalmaz a kibocsátás csökkentésére.
“Globális technológiai vezetőként a Lenovo már több mint egy évtizede elkötelezett a kibocsátás csökkentése mellett" – mondta Yuanqing Yang, a Lenovo elnöke. "Abban hiszünk, hogy az éghajlatváltozás elleni küzdelem során az együttműködés és az elszámoltathatóság a két kritikus elem, ami a közös sikerhez szükséges. Továbbra is elkötelezettek vagyunk az éghajlati tudományok követése, méréseink szabványosítása, valamint céljaink és előrehaladásunk folyamatos visszaigazolása mellett."
A célok összehangolása az SBTI-vel segít a vállalatokat elszámoltathatóvá tenni a kibocsátáscsökkentésükkel kapcsolatban. Az SBTi-hez való igazodás nélkül nehéz a célokat érvényesíteni vagy tudni, hogy a nettó nulla kibocsátási célt mikor éri el az adott vállalat. Ennek okai a következőek:
1) Szabványosítás: A SBTi az első olyan testület, amely szabványosítja, hogy mit jelent a nettó nulla, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fokra való korlátozására irányuló erőfeszítések függvényében.
2) Alkalmazhatóság: Az SBTi szabványa dinamikusan reagál a vállalatok közös erőfeszítéseire és a bolygó változó hőmérsékletére.
3) Elszámoltathatóság: 2050 sokak számára távolinak tűnik, és sok vezető, aki ma ezeket a kötelezettségeket vállalja, 27 év múlva talán már nem lesz a pozíciójában. Az éghajlatváltozás csökkentésére irányuló célok külső szervhez való igazítása azonban elszámoltathatóságot és folyamatosságot biztosít.
"Az éghajlati tudomány azt mondja, hogy gyors és mélyreható kibocsátáscsökkentésre van szükségünk, ha el akarjuk érni a globális nettó nulla kibocsátást, és meg akarjuk előzni az éghajlatváltozás legkárosabb hatásait" – mondta Luiz Amaral, a Tudományos Célkitűzések Kezdeményezés vezérigazgatója. "A Lenovo nettó nullás célkitűzései megfelelnek az éghajlati válság sürgősségének, és egyértelmű példát mutatnak, amelyet versenytársainknak is követniük kell."
A Lenovo hosszú távú, 2050-ig szóló céljai egybeesnek a rövid távú, SBTi által hitelesített 2030-as kibocsátáscsökkentési céljaival, amelyek mindegyike az alábbiakban kerül ismertetésre:
Átfogó nettó-nulla cél
A Lenovo vállalja, hogy a 2049/2050-es pénzügyi évekre a teljes értékláncban eléri a nettó nulla üvegházhatásúgáz-kibocsátást.
Közeli célok
A Lenovo vállalja, hogy a 2018/2019-es bázisévhez képest 50%-kal csökkenti az abszolút 1. és 2. hatókörű üvegházhatásúgáz-kibocsátást a 2029/2030-as pénzügyi évekre. A Lenovo vállalja továbbá, hogy ugyanezen időszakon belül 35%-kal csökkenti az értékesített termékek használatából származó, 3. hatókörbe tartozó üvegházhatásúgáz-kibocsátást az összehasonlítható termékek átlagában. A Lenovo vállalja, hogy ugyanezen időszakon belül a vásárolt árukból és szolgáltatásokból származó, 3. hatókörű üvegházhatásúgáz-kibocsátást millió USD bruttó nyereségenként 66,5%-kal csökkenti. A Lenovo vállalja továbbá, hogy ugyanezen időszakon belül 25%-kal csökkenti a szállított termék tonnakilométerenkénti szállításából és forgalmazásból származó 3. szintű üvegházhatásúgáz-kibocsátást.
Hosszú távú célok
A Lenovo vállalja, hogy a 2018/19-es bázisévhez képest a 2049/50-es pénzügyi évekre 90%-kal csökkenti az abszolút 1., 2. és 3. szintű üvegházhatásúgáz-kibocsátást.
A Lenovo a tudományos alapú kibocsátáscsökkentési megközelítés korai alkalmazója. 2020-ban megkapta a jóváhagyást a 2030-ra vonatkozó közeli kibocsátáscsökkentési célok eléréséhez, és segített az első ilyen jellegű Net-Zero szabvány tesztelésében.
"A nettó zéró elérésének sikere egy átlátható, tudományosan megalapozott és együttműködő kerettől függ, amely hosszú távon felelősségre vonja a szervezeteket. Az SBTi létrehozta ezt a keretet, és képessé teszi a vállalatokat a kibocsátáscsökkentés felgyorsítására" – nyilatkozta Carolina Milanesi, a The Heart of Tech, egy ESG-fókuszú tanácsadó cég alapítója.
A Lenovo kibocsátásainak csökkentésére irányuló elsődleges stratégiái közé tartozik a termékek környezeti hatásának csökkentése, az innováció kihasználása a gyártás fenntarthatóságának növelése érdekében, valamint a kibocsátások csökkentése a működés és az értéklánc egészében. Ezeket a stratégiákat a vállalat Journey to Net-Zero videósorozatában ismertette, amely bemutatja, hogy a Lenovo szakértői hogyan változtatják meg az üzleti folyamatokat a nettó nulla kibocsátási célok elérése érdekében.
A Lenovo kibocsátásmérései szélesebb körben biztosítanak adatokat az éghajlatváltozás megértését és korlátozását célzó együttműködéshez, összhangban a Párizsi Egyezmény azon célkitűzésével, hogy a felmelegedés legfeljebb 1,5 Celsius-fokkal haladja meg az iparosodás előtti szintet. Világszerte több mint 4000 vállalat dolgozik azon, hogy kibocsátáscsökkentési céljait az SBTi tudományosan megalapozott módszertanához és hitelesítési folyamataihoz igazítsa.
A kibocsátáscsökkentés érdekében végzett munkája mellett a Lenovo bekerült a Gartner Top 25 Global Supply Chain, a Fortune World's Most Admired Companies (A világ legelismertebb vállalatai) listájára, valamint a CDP által az éghajlatváltozás és a vízbiztonság terén elismert vezető vállalatok közé. A Lenovo erőfeszítéseiről, amelyek célja egy intelligensebb, fenntarthatóbb jövő megteremtése mindenki számára, bővebben a vállalat 2021-22-es pénzügyi évre vonatkozó ESG jelentésében olvashat.
Kapcsolódó cikkek
- A Mercedes-Benz segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is
- Új igazgató a PwC Magyarországnál
- A dekarbonizáció és az energiahatékonyság növelése kulcstényezők lesznek a következő években
- Külföldi szakmai befektető érkezett a Growww Digitalhoz
- Vezetőváltás a dentsu Hungary élén
- Új marketing vezető az SAP Hungary csapatában
- A Samsung bemutatja a fenntartható háztartások új lehetőségeit
- Személyre szabott élményt nyújtanak a Lenovo új megoldásai
- Bosch-felmérés: Németországban a megkérdezettek 63 százaléka támogatja a napenergia használatát
- Energiafüggőség és fenntarthatóság: nemzetközi esszéversenyt nyert a Széchenyi István Egyetem hallgatója
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.