Ismét a legfenntarthatóbban működő cégek között a Schneider Electric
Sorban 12. alkalommal került be a legfenntarthatóbban működő vállalkozások százas rangsorába a Schneider Electric. A Corporate Knights által összeállított listán a saját iparágán belül az első, összesítésben pedig a hetedik helyen végzett a vállalat.
A klímavédelem és a társadalmi felelősségvállalás területén nyújtott kiemelkedő teljesítmény kellett ahhoz, hogy a Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ismét az élmezőnyben végezzen a Corporate Knights fenntarthatósági kutatócsoportja által összeállított rangsorban. A Global100 rangsorba történő bekerüléshez nagyon szigorú értékelésen mennek át az éves szinten egymilliárd dollár fölötti árbevétellel rendelkező tőzsdei vállalatok.
A Schneider Electric többek között a fenntartható bevételek és befektetések, a sokszínűség és az egyenlő bérek kapcsán ért el komoly sikereket az elmúlt évben is. A társaság kategóriájában az egyetlen, amely 2012 óta minden évben szerepelt a Global100 listán. A cég idén saját kategóriájában az első, míg összesítésben a hetedik helyen végzett.
A Corporate Knights rangsorában elért eredmény nem előzmények nélküli, hiszen a Schneider Electric kiemelkedő ESG (Környezet, Fenntarthatóság, Irányítás) értékelést kapott a Standard & Poor's-tól, a CDP-től és a Moody's ESG Solutions-tól is az általa kifejtett pozitív hatások elismeréseként. A vállalat klímastratégiáját és a környezeti átláthatóság iránti elkötelezettségét az elsők között validálták az SBTi „Corporate Net Zero Standard” szabványa alapján 2022. közepén.
A Schneider Electric egyike annak a 19 vállalatnak, amelyek idén megkapták a „Terra Carta Seal” minősítést, amelyet az innovációt ösztönző, az elkötelezettségüket konkrét lépésekkel is megmutató, a valóban fenntartható piacok felé történő elmozdulásban élenjáró globális vállalatok nyerhetnek el. A minősítés része a Fenntartható Piacok Kezdeményezésnek, amelyet III. Károly király 2021 januárjában, még walesi hercegként hozott létre, hogy a magánszektort gyorsabb fellépésre ösztönözze az éghajlatváltozással kapcsolatban.
"Igazán lendületesen indult a 2023-as évünk ezekkel az elismerésekkel a fenntarthatóság kapcsán. Mindez azt mutatja, hogy a következetesség, az elkötelezettség és az általunk gyakorolt hatás nem marad észrevétlen, és emlékeztet minket arra, hogy a hozzánk és Global 100 társainkhoz hasonló vállalatok minden szinten, az üzleti életben és a környezeti, társadalmi és gazdasági hatásokon keresztül is változást hoznak" – hangsúlyozta Gwenaelle Avice-Huet, a Schneider Electric stratégiai és fenntarthatósági igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Jelentősen növelhetik energiahatékonyságukat az adatközpontok
- A Lenovo vállalta a nettó nulla kibocsátás elérését 2050-ig
- A Mercedes-Benz segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is
- A dekarbonizáció és az energiahatékonyság növelése kulcstényezők lesznek a következő években
- Kényelem és hatékonyabb energiafelhasználás – ezt viszi el az otthonokba a Schneider Home
- Új vezetőt nevez ki a Schneider Electric az európai Secure Power üzletág élére
- A Schneider Electric és a BitSight együtt védi az ipari felhasználókat a kiberbűnözőktől
- A Samsung bemutatja a fenntartható háztartások új lehetőségeit
- Bosch-felmérés: Németországban a megkérdezettek 63 százaléka támogatja a napenergia használatát
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.