Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
Túllépte a jogszerű termékmegjelenítés kereteit az ATV Napló című műsorszámának november 13-i adásában egy magánklinika szolgáltatásairól készült riport, állapította meg egy bejelentés nyomán indított vizsgálat alapján a Médiatanács. A műsorban reklámszerű eszközökkel hívták fel a figyelmet egy magánklinika szolgáltatásaira, ezzel pedig megsértették a termékmegjelenítés azon szabályát, mely szerint az nem szólíthat fel direkt módon egy áru megvásárlására vagy egy szolgáltatás igénybevételére. A testület a fentiek miatt 250 ezer forint bírságot rótt a csatorna szolgáltatójára.
A helyi vételkörzetű kereskedelmi rádiók hatósági ellenőrzése során tárt fel több jogsértést is a Médiatanács a karcagi Aktív Rádió 93,8 és a szolnoki Aktív Rádió tavaly július 4-i adásnapján sugárzott műsoraiban. A testület megállapította: az adott napon nem teljesült a karcagi rádió műsorában a magyar zene, a szolnoki esetében pedig a közszolgálati és a helyi közéleti műsorszámok arányára tett szerződéses vállalás. A fentiek miatt a Médiatanács a szolgáltatóra és annak vezető tisztségviselőjére is bírságot szabott ki.
Ezen felül a szolnoki rádió helyi étkezdék aznapi menüjét ismertető műsorszámaiban elhangzottak burkolt kereskedelmi közleménynek minősülnek, ezért a Médiatanács figyelmeztetésben részesítette a médiaszolgáltatót.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: idén már a streamingszolgáltatók által közzétett tartalmakat is korhatárkarikákkal kell ellátni
- Körzeti és helyi vételkörzetű médiaszolgáltatások vállalásait vizsgálta a Médiatanács
- Aggályos internetes reklámokra hívja fel a figyelmet az NMHH
- Közszolgálati- és hírműsorok hiánya miatt bírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió
- Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.