Lejárt a rozoga síliftek ideje
Most, hogy végre újra előkerülhettek a sílécek és -bakancsok, ráadásul a COVID miatt bevezetett korlátozások sem akadályozzák többé a téli sportok szerelmeseit, az Alpok 26 ezer kilométernyi pályái is újra megtelnek vendégekkel. Tömegek élvezik ki a friss hó fedte csúcsok lejtőit, miközben kényelmüket és biztonságukat fejlett műszaki megoldások vigyázzák.
A sífelvonók színvonalas újragondolásának egyik példája az osztrák Alpokban, a Salzburg közelében található sonntagskogel-i hegycsúcsnál található. A Snow Space Salzburg síparadicsomban olyan ülőliftet valósítottak meg, mely megtestesíti azt, ahogy egy csúcstechnológiás felvonóról gondolkodunk.
A modern sílift 38 darab fűthető, egyenként nyolcüléses gondolával óránként kb. 3600 embert szállít. A rugalmasan irányítható sílift digitálisan üzemeltetett és ellenőrzött vezérlőrendszerrel van ellátva. Az utazó egységek rendelkeznek magasságmérővel, ami az ülésmagasságot mindig a legalacsonyabb utashoz igazítja, attól függetlenül, hogy a gyerekek és felnőttek milyen sorrendben szállnak be.
A felvonó energiafogyasztását jelentősen csökkenti a Siemens hajtástechnológiája (SINAMICS S120). Az automatizálásról integrált rendszer (TIA Portal) gondoskodik, ami lehetővé teszi, hogy egyetlen eszközzel programozzák fel a teljes vezérlést. A redundáns frekvenciaváltókkal ellátottal rendszer további előnye, hogy még egy részleges üzemzavar esetén is folytatni lehet az üzemeltetést, egészen addig, amíg minden utas biztonságosan elhagyja a felvonót.
Kapcsolódó cikkek
- Ebbe fektetnek a vállalatok 2023-ban
- A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek
- A hazai napelemparkokban is bizonyítanak a Siemens megoldásai
- Energiahatékonyabbá vált az üveggyártás
- A légmegszakítók legújabb generációja Magyarországon
- Már lehet jelentkezni a Magyar Ipari Célgép Nagydíjra
- A Xiaomival együttműködve rendezi a szabadalmakat érintő vitáját több nagyvállalat
- A Siemens megoldásaival lett hatékonyabb, zöldebb és átláthatóbb a kólagyár
- Kína első számú technológiai vásárán mutatkozott be a Széchenyi István Egyetem
- Stratégiai partnerségre lép a Siemens és az Eplan
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.