Új eszközöket ad a jövő villamos hálózatának kialakításához a Schneider Electric
Tovább bővítette a jövő villamos hálózatának kiépítését támogató portfólióját a Schneider Electric, a társaság a DISTRIBUTECH International 2023 rendezvényen mutatta be új megoldásait. A cég fejlesztései támogatják a közműszolgáltatókat a digitális átállás fokozatos megvalósításában.
A közműszolgáltatók jelentős kihívásokkal néznek szembe a klímavészhelyzet, a szakemberhiány és az energiaválság miatt, a helyzetüket pedig tovább nehezíti keresleti oldalon a fogyasztói igények és magatartás forradalmi változása. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kibővítette portfólióját, hogy ezzel is támogassa a közműszolgáltatókat és ügyfeleiket a digitális átalakulásban az energia-értéklánc teljes egészén.
„Elkerülhetetlen az új, digitalizált energetikai környezetre történő átállás, ami azonban akadály helyett inkább lehetőséget jelent a közműszolgáltatók számára, hogy átalakítsák üzleti tevékenységüket a meglévő üzleti modelljeik újragondolásával, a pályázati források elnyerésével, valamint a keresleti és kínálati oldal digitalizálásával. Büszkék vagyunk arra, hogy robusztus és folyamatosan fejlődő portfóliónkkal megbízható partnerként szolgálhatunk a jövő villamos hálózatainak kialakítása felé vezető úton” – mondta el Gary Lawrence, a Schneider Electric „Power and Grid” üzletágának elnöke.
Széleskörű megoldások a hálózat teljes életciklusának kezeléséhez
Mivel a közművek összetett hálózati, energiatermelési és energiaátalakítási kihívásokkal néznek szembe, a gyors innováció és az új megoldások agilis bevezetése segítik a szolgáltatókat abban, hogy már rövid távon is előnyöket érjenek el, miközben megalapozzák a hosszú távú elképzeléseket. A fokozatos, lépésről-lépésre történő átalakulás lehetővé teszi a közműszolgáltatók számára, hogy kicsiben kezdjenek és idővel egyre több területre terjesszék ki a digitalizációt azáltal, hogy kezdetben a legsürgetőbb fogyasztói igényekre és hálózati helyszínekre összpontosítanak ahelyett, hogy az egész rendszeren egyszerre vezetnének be új megoldásokat.
A „Grid to Prosumer" megközelítés az elosztott energiaforrások (DER) menedzselésével kapcsolatos igényeket a vállalati technológiák és üzleti folyamatok egészére kiterjedően kezeli. Ez a fokozatosan, lépésről lépésre történő építkezés kezdődhet például a modellezéssel és szimulációval, majd fokozatosan ki lehet terjeszteni a legújabb, digitális eszközök használatát a helyzetfelismerés, az egyszerűsített optimalizálás, a fejlett optimalizálás és a piaci integráció felé.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét elismerték a Schneider Electric nemek közötti egyenlőségért tett erőfeszítéseit
- Új szolgáltatással támogatja a digitális átalakulást a Schneider Electric
- Elismerték a Schneider Electric egyenlő fizetésekért tett erőfeszítéseit
- Ismét a legfenntarthatóbban működő cégek között a Schneider Electric
- Jelentősen növelhetik energiahatékonyságukat az adatközpontok
- A dekarbonizáció és az energiahatékonyság növelése kulcstényezők lesznek a következő években
- Kényelem és hatékonyabb energiafelhasználás – ezt viszi el az otthonokba a Schneider Home
- Új vezetőt nevez ki a Schneider Electric az európai Secure Power üzletág élére
- A Schneider Electric és a BitSight együtt védi az ipari felhasználókat a kiberbűnözőktől
- Sorban negyedik éve a „Bajnokok” között a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.