90 millió tonna CO2-kibocsátást előzött meg a Schneider Electric programja tavaly
Az eredetileg tervezettnél gyorsabban halad fenntarthatósági törekvései megvalósításában a Schneider Electric. A társaság legújabb fenntarthatósági jelentése szerint csak tavaly több mint 90 millió tonna CO2-kibocsátás megelőzésében működött közre, és a cég összes csomagolásának 45 százaléka ma már egyszer használatos műanyag nélkül, újrahasznosított kartonpapírból készül.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kiadta a tavalyi negyedik negyedévre vonatkozó fenntarthatósági jelentését. A beszámoló alapján a cég a 2025-ig kitűzött célok megvalósításában az eredetileg tervezettnél előrébb tart. A „Schneider Sustainability Impact” (SSI) program részeként 11 globális célt fogalmaztak meg, amelyeket 2025-ig kell teljesíteni. A vállalások megvalósulásához vezető úton 2022 végére a 10-es skálán 4,70-es érték elérése volt a cél, a Schneider Electric pedig 4,91-es értékkel zárta a múlt évet.
Az SSI részeként a vállalat célul tűzte ki többek között, hogy 2025-ig támogatja ügyfeleit abban, hogy összesen 800 millió tonna CO2-kibocsátást kerüljenek el. Ennek a feladatnak a teljesítésében már több mint félúton jár a társaság, 2018 óta 440 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülését segítették, csak a múlt évben több mint 90 millió tonna volt ez az érték, az utolsó negyedévben pedig 33 millió tonna.
A Schneider Electric nem csak ügyfeleit, de beszállítóit is segíti a minél inkább környezetbarát működés megvalósításában, ennek támogatására indította el Zero Carbon projektjét a vállalat. A kezdeményezésnek köszönhetően a cég ezer legnagyobb beszállítója 10 százalékkal csökkentette CO2-kibocsátását a múlt évben.
A tavalyi év egy másik jelentős előrelépése a fenntartható csomagolás területén történt. A vállalat összes csomagolásának 45 százaléka ma már egyszer használatos műanyag nélkül, újrahasznosított kartonpapír használatával készül, szemben a 2021-es 21 százalékos aránnyal.
„A megnövekedett geopolitikai és gazdasági bizonytalanság ellenére 2022-ben is arra összpontosítottunk, hogy felgyorsítsuk a haladásunkat egy tisztább és igazságosabb világ felé. A vállalati stratégia, a minőség és a fenntarthatóság szoros integrációjának köszönhetően olyan digitalizációs, energetikai, hatékonysági és fenntarthatósági megoldásokat kínálunk, amelyek gyógyírt jelenthetnek napjaink energia-, klíma- és megélhetési válságaira” – mutatott rá Gwenaëlle Avice-Huet, a Schneider Electric stratégiai és fenntarthatósági igazgatója.
A Schneider Electric tavalyi negyedik negyedéves fenntarthatósági jelentése itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat
- Új eszközöket ad a jövő villamos hálózatának kialakításához a Schneider Electric
- Ismét elismerték a Schneider Electric nemek közötti egyenlőségért tett erőfeszítéseit
- Új szolgáltatással támogatja a digitális átalakulást a Schneider Electric
- Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét
- A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek
- A Bridgestone EMIA a világ legzöldebb vállalatai között
- Elismerték a Schneider Electric egyenlő fizetésekért tett erőfeszítéseit
- Ismét a legfenntarthatóbban működő cégek között a Schneider Electric
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.