Siemens technológiával automatizálja abroncsgyárait a Continental
Most aláírt stratégiai megállapodásuk értelmében a Siemens preferált partnerként automatizációs és hajtástechnológiát szállít a Continental gumiabroncs gyáraiba világszerte.
Az együttműködés célja, hogy az autóipari beszállító abroncsgyártását innovatív vezérlési és automatizációs technológiával még jobban optimalizálja. A két fél ehhez olyan szabványokat is meghatároz majd, amelyek segítségével a Continental gyártósorai az eddiginél is nagyobb hatékonyságot fognak elérni életciklusukon keresztül.
Új gépeihez és fejlesztéseihez a Continental automatizációs rendszereit és hajtástechnológiájának nagy részét is a Siemenstől szerzi be. Az abroncsgyárakat a beszállító Simatic vezérlőkkel, I/O rendszerekkel, WinCC Unified operátori vezérlőegységekkel és ipari PC-kkel fogja felszerelni. TIA Portal mérnöki platformján a Siemens emellett képzést biztosít az abroncsgyárak érintett alkalmazottainak, és közreműködik a meglévő, magas fokú szabványosítás továbbfejlesztésében.
A Siemens Tire Library, a szenzorok és aktuátorok szabványosítására és vezérlésére szolgáló könyvtár is támogatni fogja ezt a munkát, így a gépészeti tervezés és a gépek karbantartása is egyszerűbbé válik a Continental és a beszállítók számára. A szabványosítás a gépek egységes működtetését is lehetővé teszi, függetlenül attól, hogy mely beszállítótól származnak.
Nem utolsósorban a digitális technológiák alkalmazása elősegíti az abroncsgyártás fenntarthatóságának növelését. A Siemens ehhez hardvertermékeinek rendkívül hosszú élettartamával is hozzájárul, eszközei a jövőben is lehetővé teszik a szoftveres és hardveres újítások könnyű integrálását a gépek teljes életciklusán át. A Siemens mindehhez műszaki támogatást ad, és hosszú távon biztosít pótalkatrészeket.
A Siemens és a Continental Tires digitalizációs együttműködése azonban nem most indult. Az abroncsgyárak már korábban bevezették a Siemens edge technológiáját és felhőalapú Mendix alkalmazásait is.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban
- Siemens megoldások, toronymagasan
- Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
- Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
- Siemens-megoldások az Országos Széchényi Könyvtár új épületében
- Tovább bővült a Siemens füstérzékelő portfóliója
- Szakértői tanács: utazzon fenntarthatóan a Continental abroncsaival
- 2022 az újraépítés éve volt a magyar gumiabroncspiacon
- Lejárt a rozoga síliftek ideje
- A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.