Klímabarát kismegszakítókat dob piacra a Schneider Electric
A Schneider Electric piacra dobja első, újrahasznosított műanyagot tartalmazó kismegszakítóit a Resi9 termékcsalád részeként. Az új termékek több mint 50 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek, gyártásuk során pedig a korábbi modellekhez képest 14 százalékkal alacsonyabb a CO2-kibocsátás.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat újabb lépést tett a fenntarthatóság és a klímavédelem érdekében: újrahasznosított anyagokat használ a Resi9 kismegszakító termékcsalád gyártása és csomagolása során. Az új termékek legalább 56 százalékban korábban már használt, majd újrahasznosított műanyagból készülnek, így a gyártási folyamatban is csökken a CO2-kibocsátás, a korábbi modellekhez képest 14 százalékkal. A Resi9 kismegszakítók csomagolása is legalább 70 százalékban újrahasznosított kartonból készül, és a Schneider Electric úgy döntött, hogy az újrahasznosított karton barna színét is megtartják, hogy elkerüljék a felesleges energiafogyasztást és a fehérítési folyamattal járó vízfelhasználást. A technológiai átállás a termék minőségén nem változtat: a korábban megszokott Schneider minőséget kapják az ügyfelek az újrahasznosított anyagokból készült termékek esetén is.
A Resi9 kismegszakítók gyártása és csomagolása kapcsán bevezetett változások hatása túlmutat magán az eszközön, ugyanis a háztartásokban használt kapcsolótáblák 70 százaléka kismegszakítókból áll. Így az újrahasznosított műanyag arányának növelése a környezeti hatások csökkenését hozza magával. A Resi9 kismegszakítók megfelelnek az ISO14025, RoHS és REACH szabványnak, valamint halogénmentesek.
Az újrahasznosított anyagok nagy arányú használata a Resi9 termékcsalád esetében része a Schneider Electric Green Premium programjának. A kezdeményezés célja, hogy a vállalat termékei egyre fenntarthatóbbá váljanak. 2008-ban hívták életre és átlátható tájékoztatást ad az esetleges veszélyes anyagokról, a környezeti hatásokról és arról, hogy mi történik a termékekkel az életciklusukat követően. A programot később kiterjesztették a szolgáltatásokra és komplex megoldásokra is. Ma már a Schneider Electric bevételének mintegy 75 százaléka a Green Premium tanúsítvánnyal rendelkező termékekből származik. A társaság célja, hogy 2025-re CO2-semlegessé váljon a működése, 2030 elérje a nettó zéró CO2-kibocsátást a működése során, 2040-re megvalósuljon a teljes értéklánc szén-dioxid semlegessége, 2050-re pedig CO2-mentessé váljon a teljes értéklánca.
„A Schneider Electricnél hisszük, hogy felelősségünk van abban, hogy a hulladék mennyiségének csökkentésével és kevesebb energia felhasználásával egy második esélyt adjunk a bolygónktól kölcsönvett tartalékoknak! A Földön évente 300 millió tonna műanyaghulladék keletkezik. Minden egyes gramm műanyagnak több mint 400 évbe telik, mire minden méreganyag felszabadul belőle. A Resi9 megmutatja a módját annak, hogyan lehet újrahasznosítani azt, ami hulladékként végezné. A teljesen új műanyag arányának csökkentése a gyártás során segít abban, hogy fenntartható otthonokat építsünk alacsony karbonlábnyom mellett” – mondta el Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.
A Schneider Electric legújabb fenntarthatósági jelentése szerint csak tavaly több mint 90 millió tonna CO2-kibocsátás megelőzésében működött közre, és a cég összes csomagolásának 45 százaléka ma már egyszer használatos műanyag nélkül, újrahasznosított kartonpapírból készül, szemben a 2021-es 21 százalékos aránnyal.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
- Fontos mérföldkőhöz érkezett a Schneider Electric 40 millió eurós beruházása
- Akár ötödével is csökkenthető az épületek energiapazarlása
- Siemens megoldások, toronymagasan
- Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
- A Schneider Electric, a Capgemini és a Qualcomm új projektben mutatja meg az 5G erejét
- A korábbinál is jobban támogatja a zöldkötvényeket az EU
- A magyarok többsége nem tart a gépek forradalmától
- 90 millió tonna CO2-kibocsátást előzött meg a Schneider Electric programja tavaly
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.