Klímabarát kismegszakítókat dob piacra a Schneider Electric

forrás: Prím Online, 2023. március 23. 11:13

A Schneider Electric piacra dobja első, újrahasznosított műanyagot tartalmazó kismegszakítóit a Resi9 termékcsalád részeként. Az új termékek több mint 50 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek, gyártásuk során pedig a korábbi modellekhez képest 14 százalékkal alacsonyabb a CO2-kibocsátás.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat újabb lépést tett a fenntarthatóság és a klímavédelem érdekében: újrahasznosított anyagokat használ a Resi9 kismegszakító termékcsalád gyártása és csomagolása során. Az új termékek legalább 56 százalékban korábban már használt, majd újrahasznosított műanyagból készülnek, így a gyártási folyamatban is csökken a CO2-kibocsátás, a korábbi modellekhez képest 14 százalékkal. A Resi9 kismegszakítók csomagolása is legalább 70 százalékban újrahasznosított kartonból készül, és a Schneider Electric úgy döntött, hogy az újrahasznosított karton barna színét is megtartják, hogy elkerüljék a felesleges energiafogyasztást és a fehérítési folyamattal járó vízfelhasználást. A technológiai átállás a termék minőségén nem változtat: a korábban megszokott Schneider minőséget kapják az ügyfelek az újrahasznosított anyagokból készült termékek esetén is.

 

A Resi9 kismegszakítók gyártása és csomagolása kapcsán bevezetett változások hatása túlmutat magán az eszközön, ugyanis a háztartásokban használt kapcsolótáblák 70 százaléka kismegszakítókból áll. Így az újrahasznosított műanyag arányának növelése a környezeti hatások csökkenését hozza magával. A Resi9 kismegszakítók megfelelnek az ISO14025, RoHS és REACH szabványnak, valamint halogénmentesek.

 

 

Az újrahasznosított anyagok nagy arányú használata a Resi9 termékcsalád esetében része a Schneider Electric Green Premium programjának. A kezdeményezés célja, hogy a vállalat termékei egyre fenntarthatóbbá váljanak. 2008-ban hívták életre és átlátható tájékoztatást ad az esetleges veszélyes anyagokról, a környezeti hatásokról és arról, hogy mi történik a termékekkel az életciklusukat követően. A programot később kiterjesztették a szolgáltatásokra és komplex megoldásokra is. Ma már a Schneider Electric bevételének mintegy 75 százaléka a Green Premium tanúsítvánnyal rendelkező termékekből származik. A társaság célja, hogy 2025-re CO2-semlegessé váljon a működése, 2030 elérje a nettó zéró CO2-kibocsátást a működése során, 2040-re megvalósuljon a teljes értéklánc szén-dioxid semlegessége, 2050-re pedig CO2-mentessé váljon a teljes értéklánca. 

 

„A Schneider Electricnél hisszük, hogy felelősségünk van abban, hogy a hulladék mennyiségének csökkentésével és kevesebb energia felhasználásával egy második esélyt adjunk a bolygónktól kölcsönvett tartalékoknak! A Földön évente 300 millió tonna műanyaghulladék keletkezik. Minden egyes gramm műanyagnak több mint 400 évbe telik, mire minden méreganyag felszabadul belőle. A Resi9 megmutatja a módját annak, hogyan lehet újrahasznosítani azt, ami hulladékként végezné. A teljesen új műanyag arányának csökkentése a gyártás során segít abban, hogy fenntartható otthonokat építsünk alacsony karbonlábnyom mellett” – mondta el Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.

 

A Schneider Electric legújabb fenntarthatósági jelentése szerint csak tavaly több mint 90 millió tonna CO2-kibocsátás megelőzésében működött közre, és a cég összes csomagolásának 45 százaléka ma már egyszer használatos műanyag nélkül, újrahasznosított kartonpapírból készül, szemben a 2021-es 21 százalékos aránnyal.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01