Magyar cég innovációiért rajong a világ
Piros Attila, a Saint-Gobain Hungary vezérigazgatója a nyolcadik Bizalom Gálán vehette át a legmagasabb üzleti kategória nagydíját, a Leader Of The Year trófeát a nagyvállalati kategóriában. A díjazott vezető nemcsak a cége szakmai sikereire és innovációira büszke, de arra is, hogy munkatársai is a szívükön viselik a vállalat működését és a fenntarthatósági törekvéseiket.
A járvány, a háború és az infláció nehéz helyzet elé állította az elmúlt években a hazai cégeket, ám Piros Attila vezetői stratégiájával a Saint-Gobain Hungary 42 milliárdos vállalattá nőtt, és meghatározó szereplője lett a magyar építőanyag-gyártásnak. A cégvezető katonaként államvizsgázott, és akként szolgált évekig, majd az építőiparban kezdett karriert.
„Az elmúlt pár év rendkívüli kihívásai megmutatták, mennyire összetett dolog jó vezetőnek lenni. Hitelesnek kell maradnom, magam mellé kell állítanom a kollégáimat még ebben a nehéz helyzetben is úgy, hogy a néha irreálisan optimista elképzeléseimmel súrolom a határokat. Szeretem a cégemet, szeretem a munkatársaimat, szeretek mindig olyan célokat kitűzni, amikkel előrébb jutunk, amikkel sikert és eredményt érünk el, még akkor is, ha az átlagnál jobban kell küzdenünk. Vállalásaink soha nem üres ígéretek, sorra megvalósítjuk őket, elvitathatatlan eredménnyel – vallott cégvezetői politikájáról Piros Attila, aki azt is elárulta, hogy a díj nyerteseként milyen cégvezetői stratégiát követ. – A felelősségvállalás része a mindennapjaimnak, vállalom a kockázatot, nehéz helyzetekben is tartom a lelket a csapatomban. Elengedhetetlennek tartom, hogy jó példát mutassak a cégen belül munkatársainknak, akiknek szükségük van egy élenjáró, határozott, stabil vezetőre, vezérre, emellett jó példa szeretnék lenni partnereinknek és a szakmának is.”
Kazah utcatáblák, világító virágok Dubajban, világító homlokzat Magyarországon
Piros Attila arról is szót ejtett, hogy a cég rendkívül fontosnak tartja a fenntarthatóságért való küzdelmet, termékfejlesztéseikre pedig már világszinten is felfigyeltek. Fluoreszkáló és foszforeszkáló építőanyag-adalékuk napfénnyel és mesterséges fénnyel is töltődik, erre pedig még Dubajban is felfigyeltek.
„Hiszek a fenntarthatóságban és abban, hogy működésünkkel és termékinnovációinkkal nagyban tudjuk szolgálni ezt a törekvést. Gyártóként a fenntarthatóság már a termelésben megjelenik: minél kevesebb meg nem újuló és minél több újrahasznosított alapanyaggal, az energiafelhasználás folyamatos csökkentésével kiváló minőségű termékeket gyártunk, hogy ezzel biztosítsuk hosszú élettartamukat. Mindez csökkenti a károsanyag-kibocsátást és nagyobb mértékű újrahasznosíthatóságot biztosít. Ez a cég érdeke is, de fontos a következő generációk jövője, környezete is. Termékfejlesztéseinket a fenntarthatósági szempontok vezérlik. Vállalatunk innovációs törekvéseit jól szemlélteti az a tény, hogy 4 termékünkből 1 még nem létezett 5 évvel ezelőtt” – fejtette ki, majd hozzátette: legújabb fejlesztésüket nem csak itthon, de világszerte alkalmazzák.
„Egy hazai startuppal együttműködve történt a Weber-Neon éjjel világító termékcsalád kifejlesztése. Egy olyan fluoreszkáló és foszforeszkáló építőanyag-adalékot sikerült létrehozni, ami napfényre vagy mesterséges fényre feltöltődik, a sötétben világít, majd később fehéren dereng. Nem tartalmaz semmilyen vegyi, sugárzó anyagot, a piaci sikere pedig minden várakozást felülmúlt. A termék már a következő évben ÉMIN nagydíjas lett. Először fordult elő a nagydíj történetében, hogy valamit 3 kategóriában is a legjobbnak talált a zsűri. Mára kazah útjeleknél alkalmazzák, Dubajban ebből készült virágok világítanak az utcákon, idehaza pedig világító csempefuga és homlokzati dekorfesték készül. Ezek mellett a termékek mellett nincs szükség más fényforrásra. De itt kell megemlítenem, hogy Magyarország első ipari körülmények között működő 3D betonnyomtatóját mi már tavaly bemutattuk a magyar piacon. Ráadásul annak ellenére, hogy a piacunk az előző év második felében beszakadt, közel 5 milliárd forinttal nőtt az árbevételünk a stratégiámnak köszönhetően. A francia központ idén ránk a legbüszkébb, a nemzetközi fórumokat mi tartjuk. A vállalat minden munkavállalója azon dolgozik, hogy a piaci hatásoktól függetleníteni tudjuk magunkat” – számolt be róla Piros Attila.
Számos díjjal ismerték el a munkáját
Számos vezetői díja mellett igazi innovátor is, amiért a korábbi években ÉMIN 3x nagydíj elismerésben, Gazdaság és Tudomány díjban, illetve Innovációs Nagydíjban részesült.
Munkájának köszönhetően a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Tanácsa által védnökölt, a Magyar Innováció és Hatékonyság Nonprofit Kft. által működtetett, az energiahatékonysági és megújuló energetikai fejlesztések támogatására létrejött Virtuális Erőmű Program „Legzöldebb vállalat” díjat vehette át 2021 októberében az Országházban.
Kapcsolódó cikkek
- A VISZ tisztújító közgyűlése bizalmat szavazott az eddigi vezetésének
- Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
- Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
- A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban
- Kutatás-fejlesztési leányvállalatot alapított az LG Vietnámban
- Eladja a Qualtrics-ben birtokolt tulajdonrészét az SAP
- Új kereskedelmi vezető a CETIN Csoportnál
- A Delta Technologies részvényei bekerültek a BUX indexbe
- Két új vezetővel erősít a CETIN Hungary
- Újabb magyar szakember a Qualysoft Group felsővezetői csapatában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.