Debütál a ChatMate, az interaktív chatbot
Mára az internet és az okostelefonok a fiatalok életének szerves részévé váltak, azonban a túlzott online jelenlét és a felkészületlen nethasználat folyamatos kockázatot jelenthet, miközben éppen ezt, a 13-18 éves korosztályt nehéz elérni a tudatosító programokkal. A március 27. és 31. között zajló Digitális Témahét alkalmából a fiatalok szokásaira rezonálva egy új online megoldást indít a ProSuli: a ChatMate interaktív módon ad tudást az online zaklatás, a digitális lábnyom és a digitális jóllét témakörökről, amelyben a fiatalok segítőpartnere a színész-énekes Miller Dávid.
Az internet és a mobiltechnológia számos előnyt nyújt, de tudatos használata láthatóan egyre gyakrabban jelent kihívást a fiataloknak, miközben az ilyen témájú, akár iskolai oktatási programokban való részvétel nem mindig vonzó a számukra. Ez sok esetben aggodalmat okoz és nehezen megoldható feladatot jelent a szülőknek és a pedagógusoknak. Erre a kihívásra fejlesztett most új megoldást a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli: a ChatMate névre keresztelt, játékos online szolgáltatás gyakorlatilag egy párbeszéden vezeti végig a fiatalokat, miközben edukatív módon vezeti rá őket az adott téma, internetes veszélyhelyzet helyes megoldására. Így a fiataloknak élvezetes és könnyen befogadható formában nyújt segítséget – a márciusi induláskor – egyelőre három aktuális és fontos témákban: online zaklatás, digitális lábnyom és digitális jóllét.
A chatbot írásban és hangüzenetekkel is képes kommunikálni a játékossal. A ChatMate hangját az ismert színész-énekes, Miller Dávid adja, aki munkájával és médiaszerepléseivel már jól ismert és kedvelt személyiség a ChatMate célközönségének.
A Prosuli.hu-n, Messengeren, Instagramon és Telegramon is elérhető ChatMate tehát lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy esetpéldákon keresztül, aktív segítő részvétellel sajátítsák el az online biztonság és digitális jólét alapvető fogalmait. A chatbot szolgáltatás végleges formáját szakértők és pedagógusok bevonásával, valamint mesterséges intelligencia felhasználásával nyerte el, így egy igazán egyedi, a megcélzott korosztálynak vonzó megoldás születhetett.
Kapcsolódó cikkek
- LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
- Minőségi mobilra vágyik a magyar, kedvezményes áron
- Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás
- Hasznos mobilhasználati tippek a Yetteltől
- 1 éves születésnapját ünnepli a Yettel
- A valótlanságoktól, vírusoktól és az álhírektől is félnek a magyar internetezők
- Egyre többen ismerik fel Elon Musk “Starlink” technológiájának előnyeit
- Ezektől volt hangos a magyar netes közbeszéd
- Új otthoni tévészolgáltatást indít a Yettel
- Új stratégiát hirdetett az NMHH a Biztonságos internet világnapja alkalmából
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.