30 évnél és félezer önkiszolgáló kasszánál jár a Laurel
Éppen 30 évvel ezelőtt, 1993 áprilisának elején alapították a vezető hazai retail-IT vállalatot, a Laurel Számítástechnikai Kft.-t. Az évek során számos úttörő megoldással is jelentkező cég egy másik mérföldkőhöz is elért: az első teljesen magyar fejlesztésű önkiszolgáló kasszájukból immár 500-at üzemeltek be, hazánk mellett több külföldi országban is.
A kereskedelmi informatikával foglalkozó vállalat annak idején 14 fővel indult, ez a létszám pedig mára mintegy tízszeresére nőtt. A cég a kezdetektől élen járt a boltok világát érintő, új nemzetközi vívmányok gyors meghonosításában, a hangsúly pedig az évek során egyre inkább az eleve a magyar piacra szabott, saját fejlesztésekre helyeződött át.
A Laurelnek 2013-ban Magyarországon elsőként sikerült engedéllyel rendelkező online pénztárgépet alkotnia, de ők hoztak létre Európában elsőként jól működő e-útdíj-fizetési rendszert is. Saját fejlesztésű kasszarendszerüket (Laura) mára mintegy 6000 ponton használják, az utóbbi években pedig önkiszolgáló kasszáikkal vívtak ki hírnevet maguknak. Utóbbi eszközeik száma az elmúlt egy évben nagyjából a duplájára nőtt, így mára 11 különböző boltláncban és 7 országban összesen 500 db üzemel.
Ennek is köszönhetően a vállalat 2022-ben mintegy 3,77 milliárd forintos árbevételt produkált, ami 31%-os növekedést jelent az előző esztendőhöz képest. „Az eredményeinken kívül arra is büszkék lehetünk, hogy a különböző megoldásainkkal mostanra 9 országban vagyunk jelen. Magyar cégként a nemzetközi piacon is versenyképes fejlesztéseink vannak, és a globális retailszektor nagynevű szereplői révén visszük hazánk jó hírét a világban” – fogalmazott Bessenyei István, a Laurel alapító-tulajdonosa.
A cégnél úgy tartják, a sikeres 3 évtized kulcsa, hogy az ágazat és a világ változásaira mindig gyorsan tudtak reagálni. Ennek megfelelően, ahogy azt Bessenyei Attila ügyvezető elárulta, most a talán legtöbbeket foglalkoztató mesterséges intelligencia került náluk fókuszba: „Egyre világosabb, hogy ez a technológia rövid időn belül nagyobb mértékben alakíthatja, rendezheti át a kiskereskedelmet, mint a fennállásunk 30 éve során bármi. Már évek óta foglalkozunk ezzel, folyamatosan építjük be a rendszereinkbe a mesterséges intelligenciát, és a következő, már küszöbön álló nagy innovációink egy része is ehhez a területhez kapcsolódik.”
Kapcsolódó cikkek
- Növekvő árbevétel, pozitív féléves eredmény
- Összeolvadnak az adesso magyarországi egységei
- Új üzleti stratégiai vezető a CETIN Csoportnál
- Az ABB közzétette első integrált jelentését
- Magyar cég innovációiért rajong a világ
- A VISZ tisztújító közgyűlése bizalmat szavazott az eddigi vezetésének
- Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
- Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
- A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban
- Kutatás-fejlesztési leányvállalatot alapított az LG Vietnámban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.