Több mint 4000 diák jelentkezett a VR Expedícióra
Óriási volt az érdeklődés a Lenovo Magyarország és a WWF Magyarország közös, ingyenesen elérhető digitális környezeti nevelési programja, a VR Expedíció kapcsán. Az interaktív program a digitális technológia legmodernebb eszközeit használva ismerteti meg a diákokkal Magyarország érintetlen természeti szépségeit. A programra 2021 novembere óta lehetett jelentkezni, a lehetőség pedig olyan népszerű, hogy a tervezett 4 000 fős keret mindössze néhány nap alatt betelt.
A WWF For Children környezeti nevelési programsorozat évek óta létezik, a 3x45 perces interaktív foglakozások során a WWF Magyarország önkéntesei hívják fel a diákok figyelmét a környezetvédelem fontosságára és hazánk természeti értékeire. A Lenovo ThinkReality eszközein keresztül pedig a diákok most az iskolateremből egyenesen az érintetlen hazai erdőkbe vagy akár az afrikai szavannákra léphetnek ki. Az ingyenesen elérhető programra bármelyik középiskolai oktatási intézmény jelentkezhet, a szükséges eszközöket és a technológia használatát segítő szakembereket a Lenovo Magyarország és a WWF Magyarország biztosítja az iskolák számára.
„Az iskolai környezeti nevelés kiemelten fontos, hiszen a mostani középiskolásokból néhány éven belül azok a vállalati vezetők lesznek, akik majd a bolygónk jövője szempontjából meghatározó döntéseket hozzák” – mondta el Patkó Dóra, a WWF Magyarország környezeti nevelési szakértője. „A Lenovoval együttműködve, a digitális eszközöket bevonva új távlatok nyíltak az edukációs programjaink előtt, és sokkal könnyebben tudjuk megszólítani is a gyerekeket.”
A Lenovo a Smarter Technology for All – Okos eszközök mindenkinek szlogenjét szerette volna gyakorlatba ültetni a WWF Magyarországgal közös program keretében, ötvözve a vállalat számára fontos fenntarthatósági szempontokkal, amelyek kiemelten fontosak a Lenovo számára: a vállalat 5 éves tervében szerepel többek között, hogy globális üzleti tevékenységük villamosenergia-ellátásának 90 százalékát megújuló erőforrásokból biztosítsa, továbbá 1 millió tonnával csökkentse ellátási láncának üvegházhatásúgáz-kibocsátását.
„A Lenovo az elmúlt több mint 10 évben számos olyan vállalást határozott meg, amely a fenntarthatóbb működéshez járul hozzá” – mondta el Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója. „Természetesen amikor a jövőre gondolunk, akkor gondolnunk kell annak a korosztálynak az oktatására is, akikre a bolygónkat hagyjuk majd. Ez a generáció nagyon fogékony az okoseszközök használatára, így azt gondolom, hogy a VR Expedícióval a Lenovo eszközei a vállalat edukációs és fenntarthatósági törekvéseit egyaránt támogatják.”
A Lenovo eszközein keresztül azok a diákok is meg tudnak ismerkedni az ország természeti kincseivel, akiknek egyébként nem lenne lehetősége eljutni ezekre a helyekre.
„A digitális eszközöknek fontos és hasznos szerepe lehet az oktatásban, ha megfelelően használják őket.” – mondta el Rózsa Gábor, a Belügyminisztérium Digitális Módszertani és Fejlesztési Osztályának osztályvezetője. „A technológia segít felkelteni a gyerekek érdeklődését, sokkal közelebb hozza számukra az információkat, mintha csak könyvből olvasnák, vagy hallanák azokat, a vizuális élmény pedig átélhetőbbé és könnyebben memorizálhatóvá teszi az ismereteket. A VR Expedíció keretében a szakmaiságról a programba bevont szakemberek gondoskodnak, a virtuális valóságnak köszönhetően pedig a diákok a gondosan összeállított tananyagot sokkal nyitottabban fogadják.”
A VR szemüvegekben rejlő potenciált jelzi, hogy a program első és második etapja is betelt, de várhatóan a későbbiekben még többeknek nyílik majd lehetősége a VR által nyújtott speciális tanulási eszközöket alkalmazni, ezért érdemes figyelni a WWF Magyarország weboldalát.
A VR Expedíció edukációs programról az alábbi videóból tudhat meg többet:
Kapcsolódó cikkek
- A Lenovo Yoga laptopjainak legújabb generációja az inspirációtól az önkifejezésig segíti a kreatív alkotókat
- Az új Legion laptopok a teljesítményt és a hordozhatóságot ötvözik
- Vadonatúj LOQ gaming laptopokat és torony PC-ket mutatott be a Lenovo
- A Lenovo új szintre emeli a teljesítményt, az erőt és a sebességet
- A Lenovo PC megoldásai felgyorsítják a digitális átalakulást
- A Lenovo bővíti az intelligens együttműködési megoldások portfólióját
- Az új, okosabb Lenovo oktatási megoldások inspirációt jelentenek a tanulás jövőjének
- A Lenovo vállalta a nettó nulla kibocsátás elérését 2050-ig
- Személyre szabott élményt nyújtanak a Lenovo új megoldásai
- A Lenovo zsinórban a tizedik negyedévben növelte nyereségességét az előző évhez képest
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.