Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
A ChatGPT a magyarokat is lázba hozta, mind a lakosság, mind a cégek folyamatosan próbára teszik a mesterséges intelligenciát, kutatva a területeket, ahol segítségükre lehet. A cégek leginkább arra kíváncsiak, hogy az új technológia képes-e munkafolyamataik optimalizálására, ezáltal a hatékonyságuk növelésére.
Szesztay Péter, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetője rámutatott, a mesterséges intelligencia alapú szoftvereket a fin/tech vállalatok és a marketingesek tesztelik a leginkább, de készült már mesekönyv, filmelőzetes és vers is itthon ilyen formában. Meglátása szerint ha valaki nem kellő szakértelemmel használja az MI alapú szoftvereket, az akár öngól lehet. Elmondta azt is: nehezen elképzelhető, hogy a robotok elvegyék az emberek munkáját.
Az indulását követő öt napon belül egymillióan próbálták ki világszerte a ChatGPT-t, amely ezzel minden idők legdinamikusabban növekvő felhasználói bázissal rendelkező honlapjává vált. A mesterséges intelligencia alapú szoftvert mára havonta több mint egymilliárd felhasználó alkalmazza – durván kétharmaduk férfi, egyharmaduk pedig nő.
A fejlesztő Open AI szerint az emberek 53 százaléka nem tudja megállapítani, hogy a ChatGPT által írt szöveget mesterséges intelligencia generálta, ami jól jelzi, hogy mennyire kifinomult és fejlett technológiáról van szó.
Szesztay Péter arról beszélt, tapasztalataik szerint Magyarországon egyelőre kevésbé elterjedt a lakosság körében a ChatGPT, de folyamatosan nő itthon is a userek száma, miközben számtalan olyan innovatív projekt indul a vállalati szférában, amely az MI-re épül.
“Néhány cég cikkek írásához teszteli a szoftvert, de webáruházaknak is készül már mesterséges intelligencia alapú keresőmotor. Hallottunk olyan történetet, hogy valaki a parkolási bírságot úszta meg úgy, hogy a ChatGPT segítségével fogalmazta meg a panaszlevelét. De írt a mesterséges intelligencia már filmelőzetest, verset és mesekönyvet is itthon, tehát a felhasználási lehetőségek tárháza gyakorlatilag határtalan” – fogalmazott.
Példaként említette még, hogy a technológia a modelliparban is jelen van, lehet ugyanis már olyan fotókat vásárolni reklámkampányokhoz, amihez az MI generálja a rajta szereplő modell arcát.
Az ötletgenerálást gyorsítja meg az MI
Szesztay Péter úgy véli, a ChatGPT az emberi gondolkodás gyorsítására, a munkafolyamatok optimalizálására és ötletgenerálásra a legalkalmasabb.
„Aki például nagyon sok e-mailt kap, annak nagyon hasznos lehet az a mesterséges intelligencia alapú megoldás, amely összefoglalja a levelek tartalmát és segít a gyors, pontos és igény szerint automatikus válaszadásban. Bizonyos munkakörökben ez akár 20-30 százalékos időmegtakarítást is eredményezhet, amit sokkal hasznosabb feladatok elvégzésére fordíthat az adott munkavállaló” – hívta fel rá a figyelmet.
A bpdigital.hu ügyvezetője hozzátette, az általuk készített SEO szövegek esetében gyakran okoz nehézséget, hogy egy témát miként tudnának megfogni többedszerre, de új irányból, ezzel biztosítva a minél jobb elérést és helyezéseket. Ebben is segítséget tud nyújtani a ChatGPT.
Érdekességként a sokrétű használattal kapcsolatban megemlítette, hogy ők például a csapatépítő programokhoz is a szoftvertől kértek tanácsokat, hogy listázza ki a legkreatívabb feladatokat, amiből válogatni tudnak.
Egyetlen szakma mestere sem lesz a mesterséges intelligencia
Arra a kérdésre, hogy a ChatGPT a jövőben átveheti-e a Google helyét, Szesztay Péter nemmel válaszolt. Szerinte a két szoftver felhasználási módja is különbözik egymástól, ráadásul a Google lefedettsége olyan magas világszinten, hogy a ChatGPT egyhamar nem tud fölé kerekedni.
„A ChatGPT ezzel együtt is teret hódít majd az életünkben, mert egyre többen gondolkoznak majd el akár egy közösségi oldal létrehozásakor, hogy MI alapú megoldáshoz nyúlnak, ami az orvosdiagnosztikában is óriási szerepet kaphat az elkövetkező évtizedekben. Az viszont jelen pillanatban biztos, hogy a technológia nem fogja tudni teljesen kiváltani az embereket. Egyetlen szakmának a csúcsát sem lesz képes elérni a mesterséges intelligencia” – szögezte le.
Szesztay Péter szerint ebből adódik, hogy ha valaki nem szakemberként irányítja az MI alapú szoftvereket, akkor abból nagyon nagy melléfogások lehetnek és az eredmények jócskán alulmúlhatják a vártakat. A ChatGPT-t is meg kell tanulni tehát jól használni, csodákat nem lehet várni tőle – ellenkező esetben sokat árthatunk is.
Kapcsolódó cikkek
- Félünk az AI-tól, pedig magunktól kellene
- ChatGPT és rossz kistestvére a ChaosGPT
- Így látja a mesterséges intelligencia a magyar népbetegséget
- A mesterséges intelligencia szabad múltja és korlátozott jövője
- Húsvéti locsolókölni a mesterséges intelligencia közreműködésével
- Itt a kriptoról is mindent tudó ChatGPT és AI-képgenerátor
- Ki nyeri meg a Google és Microsoft párviadalát?
- Kit illet a szellemi alkotás tulajdonjoga, ha a MI hozza létre a művet?
- ChatGPT mint fegyver? Az ESET szerint elhárulnak a nyelvi akadályok a csalók elől, de azért marad 10 árulkodó jel
- 2023 a mesterséges intelligencia éve a tanfolyampiacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.