Új szoftverrel támogatja a szén-dioxid-mentesítést a Schneider Electric
Az energiafogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése, hozzáférés energiapiaci információkhoz, kapcsolat építése klímabarát működést segítő szolgáltatókkal – többek között ezt kínálja a Schneider Electric új szoftver ökoszisztémája, a Zeigo. A mérettől függetlenül minden vállalkozás számára számos előnyt kínáló új rendszer kiegészíti a társaság meglévő fenntarthatósági tanácsadási szolgáltatásait, és bővíti a digitális megoldások növekvő portfólióját.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat meglévő, a fenntarthatósági törekvéseket támogató digitális eszközeit egyesítette egy új, SaaS (Software-as-a-Service – szoftver, mint szolgáltatás) alkalmazásban, a Zeigo Activate-ben. A megoldást a kis- és középvállalkozások (kkv) szén-dioxid-mentesítésének elősegítésére tervezték. A Schneider Electric fenntarthatósági szakértői által kifejlesztett új alkalmazás túlmutat a piacon már létező rendszereken, mivel az egyszerű kibocsátás-számítások mellett személyre szabott dekarbonizációs ütemtervvel és regionális megoldásszállítói piactérrel is segíti a felhasználókat.
A kkv-kra egyre nagyobb nyomás nehezedik a dekarbonizáció kapcsán, részben az ügyfelek elvárásai, részben pedig az új globális szabályozások és kötelezettségek miatt. A Zeigo Activate segít ezeknek a cégeknek a kibocsátásuk mérésében, a karbonlábnyomuk csökkentésére vonatkozó célok meghatározásában és a dekarbonizációs erőfeszítések felgyorsításában azáltal, hogy biztosítja a szükséges eszközöket és tudást ahhoz, hogy az elképzeléseik megfogalmazása után gyorsan eljuthassanak a cselekvésig.
„A kkv-kat számos akadály tartja vissza a szén-dioxid-mentesítéstől, többek között a tudatosság hiánya, a jól használható eszközök elérhetősége és az erőforrásokhoz való korlátozott hozzáférés. A Zeigo Activate egyszerű, megvalósítható megoldások biztosításával kiegyenlíti az esélyeket ezen vállalatok számára. Az alkalmazás forradalmasíthatja a kkv-k szén-dioxid-mentesítésének módját, miközben jelentős értéket teremt a teljes értékláncuk kibocsátásának kezelésére törekvő cégeknek, mérettől függetlenül. A Zeigo-val minden szervezet saját kezébe veheti a dekarbonizációt és izgatottan várjuk, hogy ez az ökoszisztéma hogyan fogja felgyorsítani ügyfeleink útját a nettó zéró kibocsátás elérése felé” – jelezte az új megoldás kapcsán Steve Wilhite, a Schneider Electric fenntarthatósági üzletágának elnöke.
A Zeigo által kínált eszközöket többek között az energiafogyasztásuk és kibocsátásuk csökkentésére, az energiapiaci információkhoz való hozzáférésre és az energiahatékonysági megoldásokat vagy éppen zöld energiát kínáló szolgáltatók könnyebb elérésére is használhatják a vállalkozások.
A Zeigo Activate a Schneider Electric két meglévő, Zeigo névre átkeresztelt digitális megoldása mellé érkezik, amelyeket úgy terveztek, hogy megfeleljenek bármilyen méretű szervezet szén-dioxid-csökkentési igényeinek. A korábban Zeigo néven ismert Zeigo Power lehetővé teszi Európában a felhasználók számára a megújuló forrásból származó energia kapcsán villamos áram vásárlási szerződésekre (Power Purchase Agreements – PPA) vonatkozó tenderek digitális kiírását, így lényegesen egyszerűbbé válik a tiszta energia beszerzése. A korábban NEO Network néven ismert Zeigo Network – melynek már több mint 600 vállalat a tagja –, összeköti a hasonlóan gondolkodó cégeket a szén-dioxid-mentesítés felé vezető úton. A szoftverplatform hozzáférést biztosít a szükséges tudáshoz, a közösségi kapcsolatokhoz és egy robusztus megoldásszállítói piactérhez.
Kapcsolódó cikkek
- Még zöldebb csomagolással óvja bolygónkat a Schneider Electric
- A legmodernebb energiamenedzsment megoldásokkal épül újjá a Notre-Dame
- Új megoldásokat mutatott be a Schneider Electric Hannoverben
- Fenntarthatóan működő magyarországi vállalkozások kaptak elismerést
- Új e-kereskedelmi partnerprogramot indított a Schneider Electric
- Az irodai és az otthoni töltés megoldása nyithatja meg az utat az e-autózás terjedése előtt
- A szabályozás a modern elektromos hálózat fejlesztésének kulcsa
- Új tőkealap létrehozását jelentette be a Schneider Electric
- Klímabarát kismegszakítókat dob piacra a Schneider Electric
- Fontos mérföldkőhöz érkezett a Schneider Electric 40 millió eurós beruházása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.