Rá sem lehet majd ismerni a házhoz rendelt csomagokra
Feldolgozhatatlan mennyiségű műanyagot termel a világ, melynek nagy részéért az egyszer használatos csomagolóanyagok a felelősek. Ahhoz, hogy évtizedek múlva ne fulladjunk meg a műanyagszemétben, szemléletformálásra, minél nagyobb arányú újrahasznosításra és minőségi csomagolástechnikai alternatívákra van szükség. Magyar Kálmán, az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. ügyvezetője elmondta, az olyan innovációk, mint a papír pántszalag vagy a papír térkitöltő nemcsak környezetbarát megoldások, de funkciójukat tekintve hozzák azt a szintet, mint műanyag társaik.
Világszerte évente megdöbbentő mennyiségű, legalább 300 millió tonna műanyag keletkezik, és a legfrissebb kutatások szerint ennek több mint 90 százaléka sohasem kerül újrahasznosításra. Magyarországon egy 2015-ös felmérés szerint évi 300 ezer tonna műanyag csomagolási hulladék landol a kukákban, ami fejenként 30,5 kilogrammot jelent. A legnagyobb problémát pedig az jelenti, hogy a globális szinten előállított műanyagmennyiség mintegy felét egyszeri használatra szánják.
Ezen a környezetromboló tendencián szeretne változtatni minden rendelkezésre álló eszközével az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. is, amely célként tűzte ki maga elé a fenntartható megoldások megismertetését és alkalmazását a hétköznapokban. Az alábbiakban bemutatunk Önöknek két alternatívát, amivel ki tudják váltani a környezetszennyező műanyag csomagolóanyagok használatát.
Papír pántszalag brutális erejű szakítószilárdsággal
Magyar Kálmán, a cég ügyvezetője elmondta, a raktárakban lépten-nyomon találkozni a földön heverő műanyag pántszalagokkal, amik ugyan elég hasznosak a csomagolási munkálatok során, csakhogy több száz évre van szükség, mire ezek a termékek lebomlanak a természetben. Éppen ezért a cégük egy teljesen környezetbarát alternatívát keresett a helyettesítésükre.
„Az úttörő papír pántszalag elképesztő, 55 kilogrammos szakítószilárdságával elég strapabíró ahhoz, hogy a legtöbb műanyag pántszalagot kiváltsa. A tények azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a polipropilén pántolás sokkal erősebb, mint amilyennek lennie kellene – a megoldás túl van tervezve. A papírpántolás ehhez képest a legtöbb alkalmazásban tökéletes munkát végez és műanyagmentes, 100 százalékban újrahasznosítható” – hívta fel rá a figyelmet.
Hozzátette, a dobozzáráshoz és rakományrögzítéshez egyaránt alkalmazható innováció a legtöbb kézi és félautomata pántológéppel használható, így nincs szükség újabb drága gép beszerzésére. Magyar Kálmán kérdésre válaszolva elmondta, a papír pántszalag tekercsenkénti költsége magasabb, viszont a hagyományos műanyag pántolás környezeti költségei felbecsülhetetlenek. Ez azonban egy új technológia, és nagy a kereslet rá, így várhatóan az árak csökkenni fognak, ahogy egyre jobb és hatékonyabb gyártási eljárásokat fejlesztenek ki.
Méhkaptár formájú térkitöltő a piacon
Az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. ügyvezetője a környezetbarát újdonságok között említette a Honeycomb papír térkitöltőt is, amely nevét a fa és a méhkaptár ihlette formájáról kapta.
„A kezdetben a repüléstechnikai szektor számára kifejlesztett térkitöltő nagy ellenállása miatt a csomagolóipar egyik legerősebb szerkezeti elemévé vált. A kiváló nyersanyagnak köszönhetően a Honeycomb nagyon erős nyomószilárdságot és merevséget biztosít, így ellenáll az ütéseknek és a túlzott terheléseknek” – fogalmazott.
Magyar Kálmán szerint a piacon korábban alig ismert méhkaptár (honeycomb) papír térkitöltő kiváló választás lehet a környezetbarát vállalkozásoknak, hiszen amellett, hogy minimálisra csökkenthető vele a keletkezett hulladékmennyiség, segítségével látványos csomagolások is készíthetők. Egyúttal felhívta arra is a figyelmet, hogy a megfelelő csomagolóanyag kiválasztásához érdemes szakértői segítséget kérni annak érdekében, hogy a legoptimálisabb és legköltséghatékonyabb döntést hozhassuk meg.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális fizetési megoldások alakítják a vásárlók döntéseit
A digitális fizetési megoldások rohamos fejlődése alapjaiban változtatja meg azt, hogy miként kezeljük a pénzügyeinket. Már nem csak a készpénzt felváltó bankkártya típusok, hanem a mobilfizetés, az azonnali utalások és az új generációs BNPL (Buy Now, Pay Later) megoldások színesítik a palettát. Vásárlások, előfizetések, számlák, hitelek – mit hogyan fizetünk? Megjelent a PwC Magyarország Digitális Pénzügyi Körkép kutatása a fizetés-technológiai piac jelenéről és jövőjéről.
Stratégiai beruházással erősíti magyarországi jelenlétét a DS Smith
Jelentős, 34,4 millió eurós stratégiai befektetéssel növeli innovatív jelenlétét Magyarországon a fenntartható, papíralapú csomagolási megoldások vezető szállítója, a DS Smith a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával. A három kiemelt telephely fejlesztését célzó, várhatóan 2026 áprilisában lezáruló projekt Füzesabonyban, Nagykátán és Győrben valósul meg, 40%-kal növelve a gyártási kapacitást. A vállalat a beruházással tovább erősíti pozícióját az innovatív és fenntartható csomagolási megoldások terén, beleértve a műanyag kiváltásának alternatíváit, valamint a körkörös gazdaság elősegítését.
AI a felhők között: a mesterséges intelligencia a szemünk előtt alakítja át a légiközlekedést
Jelenleg is számos mesterséges intelligencia-alapú megoldást használnak a légitársaságok és a repterek az üzemanyag-optimalizálás, a légiirányítás, a fedélzeti kiszolgálás vagy éppen a járműkarbantartás területén. A határ azonban a csillagos ég, hiszen a légiközlekedés folyamatosan óriási mennyiségű adatot termel, ami további lehetőséget ad az AI megoldások fejlesztésére a hatékonyságnövelés, az utasélmény javítása és a fenntarthatósági célok elérése érdekében – hívja fel a figyelmet Berecz Dániel, a Lufthansa Systems Head of Engineering vezetője.
Elnyerte a Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjat a Schneider Electric új okosgyára
A Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjon az Ipar kategóriában az első helyen végzett a Schneider Electric Dunavecsén megépült okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS). A 28 ezer négyzetméteres üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő intelligens megoldások alkalmazása mellett kiemelt figyelmet fordítottak a fenntarthatóságra.
Szervezeti változásokat jelentett be az LG 2030-as víziójának megvalósítása érdekében
Az LG Electronics (LG) az igazgatóság jóváhagyását követően számos szervezeti változást és vezetői kinevezést jelentett be. Az átszervezés célja a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájának, a „Future Vision 2030” megvalósításának elősegítése a szervezetközi szinergia javításával, valamint az üzleti portfólió innovációjával.