A Seco a fenntartható jövő jegyében újrahasznosítható csomagolásra vált

forrás: Prím Online, 2023. május 12. 10:01

A Seco újrahasznosított anyagokból készült termékcsomagolásra váltva nagy lépést tesz a fenntarthatóság felé. Az ambiciózus célkitűzés szerint a vállalat működése 2030-ra 90%-ban körforgásos, 2050-re pedig szén-dioxid-semleges lesz.

„Hiszünk abban, hogy ahhoz, hogy fenntartható vállalkozás legyünk, gazdasági, környezeti és társadalmi felelősséggel kell fellépnünk, miközben ki kell használnunk azokat a lehetőségeket, amelyek a fenntarthatóságnak az értékláncunkba történő integrálásából adódnak” – magyarázta Maria Blomqvist, a Seco fenntarthatóságért, valamint környezetvédelemért, egészségvédelemért és munkabiztonságért felelős vezetője.

 

Ez a lépés fontos része annak az elhatározásnak, hogy aktív és szervezett módon törekedjünk a fenntarthatóságra. A Seco célja, hogy a lehető legtöbb nyersanyagot újrahasznosítsuk, valamint növeljük a gyártási folyamatok hatékonyságát – ezeknek az erőfeszítéseknek a hatásaként pedig folyamatosan csökkentsük a hulladéktermelést és hatékonyabbá tegyük az energia- és vízfogyasztást. „Arra törekszünk, hogy felelős gyártóként ismerjenek el minket, valamint határozottan fellépjünk a fenntarthatóság mellett. Ennek részeként a termékcsomagolásainkat és csomagolóanyagainkat újrahasznosítható anyagból készült fenntartható csomagolásokra cseréljük” – jelentette ki Eva Söderberg, a Seco termékcsomagolásért felelős termékmenedzsere. „A fenntarthatóság minden stratégiai pillérünk fontos eleme és a jövőképünk része. A fenntarthatósági terveinket négy célkitűzés mentén alkottuk meg: arra törekszünk, hogy az iparág fenntarthatósági példaképeként tekintsenek ránk, a körforgásos gazdaság bevezetésének motorjaként növeljük a fenntarthatóságot, csökkentsük az éghajlatra gyakorolt hatásunkat, valamint a biztonság legyen az elsődleges szempontunk, mivel az alkalmazottak a legértékesebb erőforrásaink."

 

 

A károsanyag-kibocsátás csökkentése az új termékcsomagolással

 

Új, fenntartható csomagolásokra cseréljük a lapkadobozaink 2008 óta használt eredeti nyersanyagokból készült korábbi változatait. Az új csomagolások újrahasznosított alapanyagból fognak készülni, amelynek nagy részét műanyag háztartási hulladékból nyerjük. Az újrahasznosított műanyagok szélesebb körű felhasználásával járó alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás javítani fogja a fenntarthatóságot, valamint hozzájárul ahhoz, hogy a Seco 2030-ra elérje a 90%-os körforgásos célkitűzését.

 

2021-ben a lapkadobozok gyártásához felhasznált szűz műanyag mennyisége körülbelül 122 tonna volt, ami megközelítőleg 173 tonna szén-dioxidot, míg a szerszámosládák gyártása 35 tonna szén-dioxidot termelt. Rövidtávú célunk 2023-ban, hogy a termékcsomagolásaink összetevőiből 17 tonnát újrahasznosítható anyagokra váltsunk, amely a teljes felhasznált mennyiség 14%-ának felel meg. 2024-re ezt a mennyiséget 99 tonnára, vagyis 81%-ra növeljük. A Seco szén-dioxid-kibocsátása 2021-hez képest körülbelül 131 tonnával fog csökkenni azáltal, hogy a szűz műanyagot újrahasznosított anyagokra cseréljük.

 

Az újrahasznosított anyagok bevezetésével a lapkadobozok színe tiszta fehér helyett sötétebb szürke lesz, ami a fenntarthatóság szempontjából a leghatékonyabb megoldás.

 

Csomagolódobozok 100%-ban újrahasznosítható alapanyagokból

 

A Seco egészen mostanáig kartonpapírból készült fehér DC-csomagolódobozokat használt, amelyeket fehér vászonpapír borított – egy olyan anyag, amely a további szükséges fehérítési folyamat során hulladékot termel és káros a környezetre. A Seco által használt fehér dobozok átlagosan 77,2%-ban készültek újrahasznosított nyersanyagokból, míg az új barna csomagolódobozok teljesen újrahasznosítható anyagokból állnak.

 

Az ázsiai és csendes-óceáni elosztóközpontban (ADC) a Seco a 77,2%-ban újrahasznosítható dobozokat új tervezésű, teljesen újrahasznosítható anyagokból készült csomagolásra cseréli le. Az amerikai elosztóközpontban (UDC) az újrahasznosítható anyagok aránya 20%-ról 100%-ra növekszik, míg a kínai elosztóközpontban (SDC) a fehér újrahasznosított papírról áttérünk a barna újrahasznosított papírra, és a fehérítési folyamatot teljesen megszüntetjük.

 

2020 óta a dobozokban műanyag légpárnás fólia helyett papírt használunk töltőanyagként, és a megújult barna dobozokra fekete Seco-logót fogunk nyomtatni, ami sokkal környezetbarátabb, mint kék logót fehér dobozokra nyomtatni. „Minden évben rengeteg hulladék képződik csomagolóanyagokból, és az a célunk, hogy véget vessünk ennek. Azt szeretnénk, hogy a csomagolásaink egy körforgásos, fenntartható gazdaság részei legyenek. Folyamatosan új módszerek, alapanyagok és folyamatok után kutatunk, hogy a vállalatunk elérje fenntarthatósági célkitűzéseit” – tette hozzá Maria Blomqvist.

Kulcsszavak: Seco fenntarthatóság

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06