ABB Decoded podcast: Segítség a globális vízhiány-válság megoldásához
Az ABB technológiai podcastjának, az ABB Decodednek legújabb epizódja a globális vízhiány problémájával foglalkozik, továbbá azzal, hogy a ma rendelkezésre álló technológia miként segíthet a válságos helyzet megoldásában. Az idei, 2023-as Víz Világnapján az ENSZ "A változás felgyorsítása a víz- és szennyvízkezelési válság megoldása érdekében" címmel vízügyi programot indított, megállapítva, hogy 2,2 milliárd ember nem jut hozzá megfelelően kezelt ivóvízhez, és több mint 4,2 milliárd ember számára nem érhető el a biztonságos szennyvízelvezetés. A szennyvíz megdöbbentő hányada, közel 80 százaléka mindenfajta tisztítás vagy újrahasznosítás nélkül kerül vissza az ökoszisztémába.
• Az ABB Decoded podcast legújabb epizódjában az ABB két szakembere beszélget arról, hogy napjainkban milyen lépések szükségesek a vízhiány okozta válság megoldásához.
• 2,2 milliárd ember nem jut hozzá megfelelően kezelt ivóvízhez.
• A szennyvíztisztítás jelentős szerepet játszhat a globális vízhiány kezelésében.
A podcastban a fenntarthatóság és a rendelkezésre álló technológiák két szakértője, Marie Helene Westholm Knebel és Amina Hamidi arról beszél, hogy a globális vízhiány okozta válság kezelése miért fontosabb, mint valaha, valamint arról, hogy a szennyvízkezelés hogyan játszhat szerepet a globális vízhiány kezelésében.
„Világszerte fel kell gyorsítanunk a szennyvízkezelési technológiák bevezetését, hogy lehetővé tegyük a víz újrahasznosítását és visszavezetését a vízkörforgásba. Ez egy kiaknázatlan erőforrás, egy nagy fejlődési potenciállal rendelkező terület” – magyarázza Marie Helene Westholm Knebel.
Egy nemrégiben készült jelentésében az ABB gazdasági modellezéssel megállapította, hogy évente 469 víztisztító létesítményt kellene létrehozni vagy kibővíteni ahhoz, hogy az ENSZ vízhiány kezelésére vonatkozó fejlesztési célját teljesíteni lehessen. Ez a beruházási igény mennyiségileg 3,4 millió olimpiai méretű úszómedence létesítésének felel meg.
„Az ABB olyan technológiákat kínál, amelyek elősegítik, hogy egy csepp víz se vesszen el, továbbá hatékonyabbá teszik a vízkezelési folyamatokat, így a víz újra felhasználható öntözésre, ipari célokra, vagy akár ivóvízként is” – teszi hozzá Amina Hamidi. Emellett a vízérzékelő technológia és a mesterséges intelligencia fejlődése segíthet a szennyvíztisztító rendszerek optimalizálásában azáltal, hogy valós időben nyomon követi a szennyvíz minőségét, és ennek megfelelően módosítja a tisztítási folyamatot, hogy az hatékonyabbá váljon.
Jóllehet a szennyvíztisztítási kapacitás növelése prioritást élvez, az üzemek hatékonyságát növelő technológia korai integrálása szintén létfontosságú. Az ABB automatizálási, villamosítási és digitális megoldásai segítenek a szennyvíztisztító telepek működésének nyomon követésében, elemzésében és irányításában. Az ABB rendszerei – a kulcsfontosságú mérési és vezérlési megoldásokkal, amelyek nagy mennyiségű működési és diagnosztikai adatot gyűjtenek és továbbítanak – segítenek optimalizálni az erőforrás-hatékonyságot és csökkenteni az energiafogyasztást.
Az ABB Decoded az ABB csoport podcast-sorozata, amely az ABB globális technológiai tevékenységeinek minden aspektusával foglalkozik. Tudjon meg többet, és ismerje meg a korábbi epizódokat ezen a linken.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB együttműködik a Lhyfe és a Skyborn cégekkel
- Az ABB befejezte a Siemens kisfeszültségű NEMA motorokat gyártó vállalatának felvásárlását
- Az ABB start-up vállalkozásba fektet az energetika átállás felgyorsítására
- Új, fogászati podcast indult
- Az ABB E-mobility részt vesz az optimális e-teherautó töltési megoldás kifejlesztésében
- Öt árulkodó jel, hogy csalás áldozatai lettünk – mit tegyünk ezután?
- Az ABB 2023. I. negyedévi eredményei
- Az ABB és a tudományos élet együttműködik az energiahatékonyság terén
- Szenzorforradalom! Áldás vagy átok?
- Az Egyesült Királyság elektromos hálózatának stabilitását segíti az ABB
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.