Egyszerre használ digitális és offline megoldásokat a megújult budaörsi áruház
Digitálisan kiterjesztett vásárlói zónák, QR-kódos összekötés a webshoppal és egy teljesen újragondolt, a valós felhasználói környezetet idéző vevői tér – az Euronics megújult budaörsi áruházában online és offline eszközök egyszerre segítik a vásárlót, egyedülálló ügyfélélményt kínálva. Az üzletben szinte minden elem úgy lett kitalálva, hogy vezesse a betérőket, akik az áruházban tett látogatásukat később akár online is folytathatják.
A magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc bár folyamatosan fejleszti, bővíti online jelenlétét, alappillérének továbbra is az országos üzlethálózatot tekinti. Az online térnyerése mellett ugyanis az elmúlt években sem csökkent az üzlethálózat jelentősége – a vállalat szerint azért, mert a bolti vásárlás még mindig tud élményt nyújtani. Ezt az élményt emeli új szintre, és köti össze az online értékesítéssel a cég megújult budaörsi üzlete, amely egyszerre kínál digitális és offline megoldásokat a látogatóknak.
Digitális megoldások
A megújult, több mint 1500 m2-es eladóterű, és 760 m2-es raktárterületű zászlóshajó áruházban a vásárlók a már más Euronics üzletekben is megtalálható digitális árjelzők segítségével férhetnek hozzá bővebb információhoz. Minden árjelzőn egy QR kód található, amit mobiltelefonnal beolvasva a vásárlók rögtön megnyithatják az adott termék adatlapját az Euronics webshopjában, ahol részletesebb leírásokat olvashatnak az eszközről.
De nem csak egy konkrét termékről kaphatnak digitálisan bővebb információt a vásárlók: az áruház termékzónáinál kihelyezett kioszkok képernyőin kényelmesen, az üzletben állva böngészhetnek az árucikkek között. A kioszkokon olyan szolgáltatásokról is tájékoztatást kaphatnak az érdeklődők, mint a termékbiztosítási lehetőségek, a részletfizetési feltételek vagy a házhozszállítás, de még azt is megtudhatják, hogy milyen okosotthon-rendszerek érhetőek el, hogyan lehet ezeket kiépíteni és ehhez milyen eszközök szükségesek.
„A budaörsi egységünk ötvözi az Euronics áruházaktól megszokott széles választékot, miközben teret ad azoknak a termékköröknek is, amelyeket eddig kizárólag a webáruházban érhettek el az ügyfeleink. Az áruházban szegmentáltan, zónákra osztva jelennek meg a kiemelt kategóriák. A vásárlók a kihelyezett kioszkok segítségével zónaspecifikusan kaphatnak információt a termékekről. E fejlesztések segítik az online és offline kereskedelmet összefogó többcsatornás működésünket” – magyarázza a koncepcióról Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője.
A megújult üzletben folyamatban van egy kamerarendszer kiépítése is, amelyen keresztül nyomon követhető a termékek fogyása. Az értékesítő kollégák ezek alapján automatikus üzenetet kapnak, amint egy termékből utánpótlásra van szükség, ami szintén a vásárlók kényelmét szolgálja.
Az üzlet, ami vezeti a vásárlót
Az Euronics budaörsi üzletében azonban nem csak a digitális eszközök, de az egész tér kialakítása is a vásárlói élményt szolgálja. A dizájnelemek a burkolattal és a mennyezeti útvonaljelölővel vezetik végig a látogatókat, hogy minél könnyebben és gyorsabban bejárhassák a különböző zónákat – ahol olyan termékkategóriákat is megtalálhatnak, amelyekről korábban nem is gondolták, hogy az Euronics forgalmazza. Ilyenek például a viszonylag új kert-barkács, a baba-mama, a játék, valamint az IT és gameing, illetve a kibővített e-mobilitás termékkategóriák. Ez azért is fontos szempont volt az üzlet kialakításánál, mert éppen ez a szortimentbővítés tette indokolttá, hogy a cég egy zászlóshajó, minden termékkört megfelelően bemutató üzletet nyisson.
Emellett a megújult üzlet arra is lehetőséget ad, hogy a megszokott műszaki kategóriákból is magasabb hozzáadott értéket képviselő, prémium kategóriájú termékeket lehessen bemutatni, illetve ne csak egyes termékek jelenjenek meg, hanem például komplett konyhai megoldások, koncepciók is, amivel a vevő ötletet gyűjthet, és könnyebben elképzelheti, hogy egy-egy készülék miként illeszkedhet a saját otthonába. Azaz a vásárlók a megújult üzletben olyan környezetben tekinthetik meg leendő műszaki eszközeiket, ahol azokat a valóságban is használni fogják.
A megújult üzlettel – amelynek kivitelezését a vállalat megbízásából a Reference Innovation Kft. valósította meg – az Euronics fontos célja letesztelni, hogy melyek azok a digitális és offline megoldások, amelyeket később a jelenleg 60 egységből álló hálózat többi üzletében is érdemes lesz alkalmaznia a cégnek.
Kapcsolódó cikkek
- 2022-ben is az Euronics lett a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú online kereskedő
- A nemzetközi expanziót segíti majd az Euronics új pénzügyi igazgatója
- Metykó Tibor a Euronics új marketing és kommunikációs igazgatója
- Így lehetünk sikeres streamerek
- Mikor kössünk termékbiztosítást? – Erre érdemes figyelni, amikor elektronikai cikket veszünk
- Áramellátás bárhol, bármikor
- Egyre gyakoribbak az online adatlopások és átverések a neten
- Új év, új életmód? Ezt látja a műszaki áruházlánc
- Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá
- Erre számít az Euronics áruházlánc
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.