Már várja az érdeklődőket a Schneider Electric Fenntarthatósági Iskolája
Új eszközt kínál a fenntarthatósági törekvések még eredményesebb megvalósításához a vállalkozások és szakemberek számára a Schneider Electric, már lehet jelentkezni a társaság Fenntarthatósági Iskolájába. Az ingyenesen elérhető digitális platform számos interaktív tanfolyamot kínál, amelyek célja, hogy felvértezze az érdeklődőket a fenntarthatósági teljesítményük javításához szükséges ismeretekkel és készségekkel.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat eredetileg saját munkatársai számára indította el a három fő fejezetből álló képzési programot, hogy azok hatékonyabban támogathassák a vállalat partnereit és ügyfeleit a fenntarthatósági törekvéseik megvalósításában. A társaság most úgy döntött, hogy ezt a lehetőséget megnyitja minden érdeklődő számára és ingyenesen elérhetővé teszi a programot.
Üzleti lehetőség is a gazdaság karbonmentesítése
A 2015-ös Párizsi Megállapodás hatására a globális gazdaság minden területén elindultak kezdeményezések a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése vagy megszüntetése érdekében. A Gartner közelmúltban végzett felmérése szerint az üzleti vezetők 87 százaléka arra számít, hogy a fenntarthatóságra fordított kiadásai a következő két évben növekedni fognak.
A szén-dioxid-mentesítés iránti növekvő elkötelezettség ellenére azonban az előrelépést továbbra is gátolják a jelentős tudás- és készségbeli hiányosságok. Emellett az is megfigyelhető, hogy a vállalatok egyre inkább támaszkodnak a fenntarthatóság területén szakértelemmel rendelkező partnereikre, tőlük várják, hogy támogassák őket működésük karbonmentesítéssé alakításában.
A Schneider Electric a világ vezető szemléletformáló vállalataként a fenntarthatóságot üzleti tevékenységének középpontjába helyezve működik annak érdekében, hogy pozitív, tartós hatást gyakoroljon bolygónkra és a társadalomra. A képzési program középpontjában álló Energia 4.0 koncepcióval a Fenntarthatósági Iskola kiegészíti és megerősíti ezt az elkötelezettséget, és három fő pilléren – stratégia, digitalizálás, szén-dioxid-mentesítés - keresztül támogatja a vállalat partnereit az éghajlatvédelmi intézkedéseik felgyorsításában.
Felismerve, hogy a kis- és középvállalkozások (kkv-k) gyakran nem rendelkeznek az éghajlati célok meghatározásához, a hatások – például a szén-dioxid-kibocsátás – méréséhez, valamint az elért eredmények értékeléséhez és közzétételéhez szükséges ismeretekkel és eszközökkel, az átfogó képzési platform célja, hogy támogassa őket a szén-dioxid-mentesítés útján való elindulásban. A képzési program három fő fejezete az energiahatékonyságtól és a megújuló energiától kezdve a körforgásos gazdaságon át a fenntartható közlekedésig számos témát felölel.
1. fejezet: A fenntarthatóság és a kapcsolódó kockázatok megértése (már lehet jelentkezni)
Az első fejezetben a résztvevők megismerhetik a fenntarthatóság alapjait, beleértve a tudományos hátteret és szakkifejezéseket, valamint azt, hogy miért kulcsfontosságú, hogy a vállalkozások komolyan vegyék a környezeti, társadalmi és irányítási tényezőket (ESG).
2. fejezet: Fedezze fel, hogyan lehet vállalatként fenntartható módon cselekedni (2023. harmadik negyedévében lesz elérhető)
A második fejezet arra összpontosít, hogy a kkv-k hogyan építhetnek ki karbonmentesítési stratégiát, beleértve az olyan, könnyen alkalmazható eszközökről szóló információkat, amelyek támogathatják őket abban, hogy saját és ügyfeleik működése során csökkentsék a CO2-kibocsátást.
3. fejezet: A fenntarthatósági tudás kihasználása az üzleti lehetőségek növelése érdekében (2024. első negyedévében lesz elérhető)
A harmadik fejezet összefoglalja a program során elsajátított legfontosabb ismereteket és eszközöket – az energiahatékonyságtól a dekarbonizációig –, hogy támogassa a résztvevőket az elmélet gyakorlatba történő átültetésében.
„A Fenntarthatósági Iskola a következő nagy lépésünk, amellyel bebizonyítjuk, hogy a vállalatoknak nem csak arra van lehetőségük, hogy a bolygónk számára kedvezőbben működjenek, hanem arra is, hogy ezzel párhuzamosan saját teljesítményüket is javítsák. Büszkén jelentjük be új online tanfolyamaink elindítását, amelyek célja, hogy oktassák és inspirálják az egyéneket és a szervezeteket a fenntartható gyakorlatok bevezetésére. A fenntarthatóság üzleti tevékenységünk középpontjában áll, és hiszünk abban, hogy az oktatás kulcsfontosságú a változás ösztönzésében és egy fenntarthatóbb jövő megteremtésében” – hangsúlyozta Sorouch Kheradmand, a Schneider Electric „Partner Sustainability” területért felelős vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Új értékesítési vezető a Schneider Electricnél
- Többmilliárdos beruházást hajt végre, erősíti jelenlétét a Schneider Electric Zalaegerszegen
- Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertesei
- Új taggal bővült az Easy UPS termékcsalád
- 900 millió forintos fejlesztés a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
- A Seco a fenntartható jövő jegyében újrahasznosítható csomagolásra vált
- A világ legnagyobb vertikális farmja a Siemens technológiájával kezd szárnyalni
- Új szoftverrel támogatja a szén-dioxid-mentesítést a Schneider Electric
- Még zöldebb csomagolással óvja bolygónkat a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.