Irodát nyit Budapesten az Amazon Web Services
Az Amazon Web Services 2023. június 5-én nyitja meg az első budapesti irodáját, ami része az AWS folyamatos közép-kelet-európai bővülésének a növekvő számú régiós ügyfelek, partnerek kiszolgálásához. Az új magyarországi központ révén a munkatársak még több támogatást adhatnak az AWS felhőszolgáltatásaira való átálláshoz a különböző méretű magyarországi szervezetek, köztük induló vállalkozások, startup-ok, vállalatok, valamint a közszféra szervezetei számára.
„Miután Budapesten hihetetlenül tehetséges, magasan képzett kreatív emberek élnek és köszönhetően annak, hogy egyre többen térnek át az AWS megoldásaira úgy döntöttünk, hogy megnyitjuk a budapesti irodánkat. Támogatva azokat, akik az AWS felhőszoláltatásai révén kívánják növelni az általuk képviselt szervezetek, vállalatok hatékonyságát.” – mondta Przemek Szuder, az AWS közép- és kelet-európai régiójának vezérigazgatója. A szakember hozzátette, hogy szeretnének minél több szervezetnél felgyorsítani a digitális átalakulást, és ezzel együtt új, innovatív termékeket, szolgáltatásokat nyújtani a magyar ügyfeleknek.
A mostani bővítés közvetlen folyománya annak, hogy 2020 januárjában az AWS létrehozta a budapesti kiszolgáló bázisát, amellyel olyan fejlett technológiákat biztosítanak a helyi ügyfelek számára, mint az Amazon CloudFront tartalomszolgáltató hálózati szolgáltatás, az AWS rendszerein futó alkalmazások számára védelmet garantáló AWS Shield, valamint az AWS WAF, amely a webes alkalmazásokat védi a gyakori támadásoktól. Az AWS lokális kiszolgáló bázisa ugyanakkor hozzákapcsolta Magyarországot az AWS globális infrastruktúra-hálózatához.
Az ügyfelkör az induló vállalkozásoktól a nagyvállalatokig, bankokig terjed
A magyarországi ügyfelek az AWS rendszerét a mobilos, webes és közösségi alkalmazásoktól kezdve a fejlesztési és tesztkörnyezeteken át a mesterséges intelligenciához (AI), a gépi tanuláshoz (ML), a Big Data elemzéshez, valamint a dolgok internetéhez (IoT) kapcsolódva, továbbá a vállalati üzleti alkalmazások, és a kritikus fontosságú számítási feladatok futtatásához használják. Az AWS szolgáltatásait igénybe vevők között sok más magyarországi nagyvállalat, illetve gyorsan növekedő vállalkozás mellett megtalálható az Arcanum, a Colossyan, az Euronics Magyarország, az ingatlan.com, a Lensa, a Magyar BankHolding, a Proofminder, a Puraset, a Raiffeisen Bank International, a Recart, a SEON Technologies és a Shapr3D is.
Az AWS már jelenleg is népes, több száz fős magyar táborral rendelkezik, amely az AWS ügyfeleiből, felhasználóiból és a technológia iránt rajongó emberekből tevődik össze. A vállalat Budapesten visszatérőn tart lokális találkozókat, amelyek platformot biztosítanak a legjobb gyakorlatok megismerésére és a tudásmegosztásra, valamint a kapcsolatok kiépítésére. A magyarországi AWS felhasználói csoportokról a hivatalos könyvtár oldalára kattintva lehet bővebb információkat szerezni.
Az AWS a magyar technológiai közösség szolgálatában
Az AWS évek óta támogatja a magyar startup és technológiai közösséget, valamint a diákokat és az tanárokat olyan programokon keresztül, mint az AWS Academy és az AWS Activate. Ezek mellett most az Amazon Web Services hazánkban is bevezeti az új AWS Skill Builder programját.
• Az AWS Academy egyetemi hallgatóknak és oktatóknak nyújt segítséget az AWS felhőalapú számítástechnikai megoldásait érintő ismeretek és készségek fejlesztéséhez. Felgyorsítva ezzel a felhő-technológiával kapcsolatos tanulási folyamatokat. Az AWS Academy magyarországi tagintézményei közé tartozik a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
• Az AWS Activate a startupok számára biztosít erőforrásokat az AWS rendszerére való áttéréshez. Továbbá az AWS hozzáférést nyújt olyan inkubátor szervezetekhez, kockázati tőkebefektetőhöz is, mint a Startup Hungary, a Day One Capital és a Hiventures.
• Az AWS Skill Builder az AWS Training and Certification digitális tanulási központja több mint 600 ingyenes tanfolyammal. Azok, akik feliratkoznak a AWS Skill Builder programra gyakorlatias, interaktív AWS-környezetben mélyíthetik el a felhőre vonatkozó ismereteiket.
Az AWS megoldásaival erősíthetik üzleti tevékenységüket a helyi partnerek
A világszerte tízezer független szoftvergyártót (ISV) és rendszerintegrátort (SI) tömörítő AWS Partner Network (APN) magyarországi partnerei és AWS-disztribútorai, mint az Ingram Micro, vagy a TD SYNNEX Corporation, örömmel vették az AWS helyi irodájának megnyitását. A partnerhálózat innovatív megoldásokat és szolgáltatásokat kínál, az APN pedig üzleti, technikai, marketing és go-to-market támogatást nyújt az AWS-partnereknek.
A magyar rendszerintegrátorok, mint például a Cheppers, a Crayon, a Snapsoft, a SoftwareOne, a Sonrisa, a TC2 és a 4IG, a nemzetközi AWS-partnerek, mint például az Accenture, a Deloitte, a DXC Technologies, az NTT, a PwC és a Telekom, a magyarországi vállalatok, illetve közszféra számára nyújtanak segítséget az AWS rendszerére való áttéréshez, a kritikus fontosságú alkalmazások telepítéséhez és a felhő-felügyeleti, automatizálási és menedzsmentszolgáltatások teljes skálájának használatához. Az AWS megoldásait használó magyarországi ISV-k közé tartozik az ARH Zrt, a Chemaxon, a Lensa, a Loxon Solutions és a Prezi. A lokális ügyfelek az AWS Marketplace felületén kereshetnek rá az AWS-partnerek szoftvermegoldásaira, ahol azokat kipróbálhatják, illetve meg is vásárolhatják.
Kapcsolódó cikkek
- Együtt alkot különleges digitális világot az Emirates és az AWS
- Új értékesítési vezető a Schneider Electricnél
- Az IzzyPay új igazgatósági taggal erősíti vezetőségét
- A Magyar Telekom Igazgatósága megválasztotta új elnökét
- Szerbia után Szlovéniában is erősít a piacvezető magyar HR-szolgáltató
- Az ABB befejezte a Siemens kisfeszültségű NEMA motorokat gyártó vállalatának felvásárlását
- A Magyar Telekom 2023. első negyedéves eredményei
- Megjelent a Magyar Telekom 2022. évről szóló fenntarthatósági jelentése
- Rendkívüli béremelés a Magyar Telekomnál
- Az Eatont választotta a világ egyik legetikusabb vállalatának az Ethisphere Institute
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.