Új ESG jelentéskészítési megoldások, szolgáltatások
A KPMG és a Microsoft együttműködésének eredményeként megjelent a KPMG Circularity Tracker, a riportálási megoldások porfóliójának legújabb eleme, amely a vállalatokat a fenntarthatósági célok nyomon követésében, illetve az ESG jelentéskészítésben támogatja.
A KPMG új, Circularity Tracker megoldása a körforgásos gazdasági szemlélet szerinti elvárások teljesülését hivatott nyomon követni. Az eszköz segít a különféle forrásokból származó adatgyűjtések megvalósításában, ezzel automatizálva a sokszor manuális, időigényes feladatokat. Az integrált, nemzetközileg elfogadott sztenderdeknek, számítási módszertanoknak és keretrendszereknek köszönhetően (például CTI – Circular Transition Indicators) azontúl, hogy a vállalat minden szintjén mérhetővé válnak a fenntarthatósági mutatók, a megoldás összehasonlíthatóvá teszi az egyes termékek környezetre gyakorolt hatását és támogatja az erőforrás-felhasználás és hulladéktermelés csökkentési törekvéseket.
A KPMG Circularity Tracker lehetővé teszi az ügyfeleink számára, hogy robosztus stratégiát dolgozzanak ki az ESG-céljaik elérése érdekében.
Nagy Julianna, a KPMG ESG szolgáltatásokért felelős szenior menedzsere így fogalmazott: „A KPMG és a Microsoft globális szövetségének középpontjában az a közös cél áll, hogy a vállalkozásoknak már a fenntarthatósági stratégia kialakításában és jelentés összeállításában is segítséget tudjunk nyújtani.”
Számos szervezetnek gondot okoz a releváns információk kinyerése a rendelkezésre álló adataikból. Körülményes feladat a megfelelő következtetések levonása, információk előállítása az adatok nagy számosságának, valamint annak köszönhetően, hogy a szervezetek a vállalatirányítási és sok más szigetszerűen működő rendszerben is tárolnak adatokat. „Időszerűvé vált a sokszor időigényes riportálási folyamatok újragondolása, technológiai megoldásokkal történő támogatása. Egyértelmű célunk a Microsoft technológián alapuló KPMG Circularity Tracker megoldásunkkal, hogy az ESG jelentésikötelezettséghez kapcsolódó manuális adatgyűjtési feladatokat minimalizáljuk, a riportálás folyamatát átláthatóvá és megbízhatóvá tegyük, ezzel biztosítva, hogy fenntarthatósági információk közérthetően és gyorsan álljanak rendelkezésre üzleti döntésekhez” – mondta a bejelentés kapcsán Verasztó Bence a KPMG adatmenedzsment megoldásokért felelős szenior menedzsere.
A KPMG és a Microsoft régóta fennálló partnerségének célja, hogy támogassa a vállalatokat az adatvezérelt döntéshozatal kialakításában, nincs ez másképp az ESG vonatkozásában sem. A 2022 nyarán megjelent Microsoft Cloud for Sustainability egy olyan adatgyűjtő és -elemző platform, amely vezetők számára rálátást biztosít a teljes szervezet és az ellátási lánc fenntartható működésére. Az elmúlt időszakban számos új ESG-szolgáltatás elindítását jelentette be a KPMG, így támogatva a vállalatokat a fenntarthatósági törekvéseik és a jelentéstételi kötelezettségük teljesítésében – legyenek az ESG-érettség bármely fokán. A Microsoft Cloud for Sustainability és Microsoft Power Platform alapokra kialakított KPMG Circularity Tracker a körforgásos gazdasági szemlélet szerinti elvárások teljesülését hivatott nyomon követni.
A circular economy (körforgásos gazdaság) lényege az, hogy a termékek életciklusát a lehető legjobban meghosszabbítsuk, és ez által elősegítsük a minél kisebb új anyag- és energiaráfordítás bevonását a termelésbe. Vállalati környezetben ez egy olyan megközelítés, amely az erőforrásfelhasználás profitorientált optimalizálására irányul, annak érdekében, hogy csökkenjenek a hulladékgazdálkodással járó költségek és az eredő környezetterhelés. Más megközelítésben, a körforgásos gazdaság egy több iparágon átívelő gazdasági modell, amely új rendszerbe helyezi a terméktervezés, -gyártás, -fogyasztás folyamatát, és ezzel új másodlagos piacokat nyit meg a vállalatok számára.
Kapcsolódó cikkek
- KPMG-Microsoft együttműködés
- A Qualysoft az első magyar cég Microsoft Business Apps oklevéllel
- Work Trend Index: Virtuális asszisztens fogja tehermentesíteni az embereket a munkahelyeken
- Az ABB együttműködik a Lhyfe és a Skyborn cégekkel
- A változás szele a telekommunikációban
- Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet
- Felhőpiac: közel négyszeres növekedés a Baltikumban és Kelet-Európában az évtized végére
- Bemutatkozott a Microsoft 365 Copilot
- KPMG: megéri a cégeknek a digitális átállás
- Ki nyeri meg a Google és Microsoft párviadalát?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.