Ezek Európa legjobb fenntarthatósági startupjai
Idén tavasszal az EIT InnoEnergy együttműködésben a Vestbee-vel elindította a Hello CleanTech kezdeményezést azzal a céllal, hogy támogassák a zöldebb, fenntarthatóbb és szén-dioxid-mentesebb jövőt szorgalmazó induló vállalkozásokat. A pályázók a megújuló üzemanyagoktól, a zöld hidrogéntől kezdve az élelmiszer-értéklánc dekarbonizálásán át a körforgásos gazdaságot támogató javaslatokig számos ötletes megoldást mutattak be, amelyek közül a kiválasztottak segítséget kapnak a vállalkozásuk felépítéséhez, a javaslatuk kidolgozásához, teszteléséhez, illetve a továbbfejlesztéshez szükséges infrastruktúra kialakításához.
A legjobbak közé került a Ourobio, amely az ipari melléktermékek alacsony lábnyomú, teljesítménynövelő, biológiailag lebomló műanyag-adalékanyagokká történő átalakítására szolgáló mesterséges mikroorganizmusok kifejlesztésével foglalkozik. A Spark e-Fuels a fenntartható elektronikus üzemanyagokat kutatja a légiközlekedési számára. Az ÄIO szakemberei innovatív zsírok és olajok biotechnológiai előállítására fókuszálnak a pálmaolaj és az állati zsírok alternatívájaként. A Nista.io az energiahatékonyságot szolgáltatásként kínáló, intuitív, mesterséges intelligencia által vezérelt szoftverplatform fejlesztésén dolgozik. Az Alinor a fejlett és fenntartható anyagok digitális infrastruktúrájának kiépítésén fáradozik, míg az Arkeon az élelmiszer -és a kozmetikai ipar részére a CO2 aminosavak és peptidek testre szabható keverékein dolgozik.
A Hydrolyx újítása a zöld hidrogén előállítására koncentrál szennyvízből, míg a Biosimo célja a hagyományos vegyipar forradalmasítása, az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése a környezetbarát katalitikus eljárást alkalmazó, fenntartható, bioalapú vegyi anyagokkal.
A TerGO teljes körű szénlábnyom-piacteret hozott létre, amely átfogó támogatást nyújt a vállalatoknak a kibocsátások mérésében, csökkentésében és ellentételezésében. A Plenti elektronikus eszközök bérbeadására szolgáló platformot alapított, míg a Nanosci a légszennyezés eltávolítására és hidrogén előállítására alkalmas fotokatalitikus technológiák kifejlesztésével foglalkozik. A Fermata pedig olyan adattudományi vállalat, amely számítógépes megoldásokat dolgoz ki a szabályozott környezetben zajló mezőgazdasági, illetve a kültéri gazdálkodáshoz.
Kapcsolódó cikkek
- Több, mint egymillió forintot gyűjtött a Redmenta és a Brancs
- Kihirdették a Vodafone Digitális Díj nyerteseit
- Újra megnyílt a Digitális Felzárkóztatási Alap!
- Szépirodalmi és fotós pályázatot hirdettek
- Két év alatt több mint 800.000 zöld energetikai munkavállalót képezne ki az EIT InnoEnergy
- Átalakítás előtt az európai napelem iparág
- Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok
- Sajtódíjat indít a Siemens
- Médiatanács: továbblépések helyi és körzeti rádiós pályázatokban
- Magyar startupokat is várnak a Hello Cleantech programba
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.