Egy magyar portál forradalmasítja az ingatlanpiacot
Új kihívója akadt az ingatlanközvetítőknek – méghozzá az IKNK online portál, amely a lakástulajdonosokat és a potenciális vevőket köti össze egymással. A platform a legmodernebb technológiákkal segíti az eladásra kínált ingatlanok részletgazdag bemutatását, hogy az érdeklődők látatlanban is kiszűrhessék az elvárásaiknak megfelelő lakásokat és házakat.
“Ingatlanosok, kérem ne keressenek” – kisebb túlzással kijelenthetjük, hogy ez a mondat már hozzátartozik az ingatlan témájú hirdetésekhez. Mindez Nánási Attila érdeklődését is felkeltette egykoron, ám a jelenséget akkor értette meg csak igazán, amikor maga is ingatlanközvetítőhöz fordult. Sok ismerőséhez hasonlóan csalódottan tapasztalta, hogy a cégek gyakran teljesen figyelmen kívül hagyják ügyfeleik ingatlanokkal kapcsolatos elvárásait, számos felesleges kört okozva. Ekkor jött az ötlet, hogy létrehoz egy portált, ahol kizárólag a lakástulajdonosok hirdethetnek – méghozzá úgy, hogy 3D-ben jelenítik meg az eladásra kínált ingatlant, hogy az érdeklődők utazás nélkül is megbizonyosodhassanak arról, hogy megfelelő-e számukra az adott lakás, és érdemes-e egyáltalán felvenniük a kapcsolatot a hirdetővel.
Így született meg az IKNK, vagyis az Ingatlanosok, kérem ne keressenek! elnevezésű online platform, ami arra hivatott, hogy megkímélje az eladókat és az érdeklődőket is a felesleges köröktől. Általános tapasztalat, hogy az ingatlanportálokon feltüntetett képek és alaprajzok nem adják át teljesen a valóságot. Az IKNK mögött álló csapat úgy orvosolja ezt a problémát, hogy kívül-belül beszkenneli az adott ingatlant, hogy az érdeklődők otthonuk kényelméből is bejárhassák a kiszemelt lakást. A szkenneléssel nyert adatok feldolgozásában kitüntetett szerepe van az AI-nak, ami a végleges 3D-s modell kiszámolását végzi. A felhasználók akár VR-ban is meglátogathatják az így kapott virtuális lakást, sőt az ebédlőasztalukra is kivetíthetik azt a mobiltelefonok AR funkciójával. De nemcsak emiatt bizonyul úttörőnek a platform: az ingatlanpiacon egyedül az IKNK használ külső szkennelést, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kívülről is megtekintsék a házakat.
A szkennelésen túl számos lehetőség adott az ingatlanok valósághű bemutatásához. Ott van például a panoráma túra, amely virtuálisan bejárhatóvá teszi az épületeket. Mindezt úgy kell elképzelni a gyakorlatban, hogy az IKNK munkatársai professzionális fényképeket készítenek az adott lakásról, amiket úgy fűznek egybe, hogy a felhasználók online is bebarangolhassák álmaik otthonát. Mindemellett arra is van mód, hogy a hirdetők 3D-ben is megmutassák az eladni kívánt lakás alaprajzát, ami egészen egyedülállónak számít az ingatlanpiacon, hisz egyik szolgáltató sem biztosít ehhez hasonlót. Pedig igény lenne rá, hisz az érdeklődők így sokkal pontosabb képet kaphatnak a lakás méretarányairól.
Az IKNK nagy hangsúlyt fektet a komolytalan érdeklődők szűrésére is. Az eladók egy online foglalási rendszerben (naptárban) jelölhetik be, mikor tudják személyesen is bemutatni az eladni kívánt ingatlant. Mindez igen kedvező feltételeket teremt az érdeklődőknek is, hisz telefonálgatás és levélváltás nélkül foglalhatnak időpontot. Egy fontos dologgal azonban számolniuk kell: az oldal kizárással bünteti azokat a felhasználókat, akik többször foglaltak már úgy időpontot, hogy nem jelentek meg a helyszínen.
“Azon vagyunk, hogy alapjaiban változtassuk meg az emberek ingatlaneladással kapcsolatos véleményét. Kiiktattuk az ingatlanközvetítés alapvető hibáit, és segítségül hívtuk a technológiát, hogy senkinek se kelljen felesleges köröket futnia az adás-vétel során” – mondta Nánási Attila, az IKNK megálmodója. Hozzátette: “Minden ponton igyekszünk a felhasználók segítségére lenni – igény esetén jogi tanácsokat is adunk, hogy gördülékenyebbé tegyük az adás-vétel folyamatát.”
A IKNK nem titkolt célja, hogy a fentebb említett értékesítési módszerekkel célozza meg az évről évre robbanásszerűen növekvő VR/AR eszközöket használó embereket és már saját metaverzum építésbe is belekezdtek.
Figyelem, esettanulmány következik! Az IKNK csapata példátlan kísérletre vállalkozott annak érdekében, hogy bemutassa, milyen apró bosszúságok érik nap mint nap azokat, akik eladásra kínálják saját ingatlanukat. A teszt keretében eladásra hirdettek meg egy lakást – méghozzá úgy, hogy a hirdetésben feltüntették az ingatlan témájú portálokon igen gyakran előforduló “Ingatlanosok, kérem ne keressenek!” mondatot. Ám még ez sem tántorította el az ingatlanosokat attól, hogy felemeljék a telefont… De beszéljen helyettünk a kísérletet megörökítő videó!
Ígérjük, hogy ez a videó még csak a kezdet. Az IKNK sok-sok hasonlóan tanulságos tartalmat tartogat még a témában.
Nánási Attila, az IKNK megálmodója a következőket fűzte a videóhoz: “Nem célunk az ingatlanszakma lejáratása. A videóval csupán azt szerettük volna szemléltetni, hogy az ingatlantulajdonosok rengeteg kéretlen megkeresést kapnak annak ellenére is, hogy a hirdetésekben világosan kifejtik, nem kérik az ingatlanosok segítségét. Az IKNK az efféle helyzetektől is megóvja a felhasználókat.”
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának
- Milyen fenntarthatósági szempontok befolyásolják az ingatlanpiaci döntéseket?
- Ingatlanpiac: menekülés zajlik a magas rezsi elől
- Már ingatlant is egyre inkább online akarunk vásárolni
- Ingyenesen elemzi az ingatlanpiacot egy magyar fejlesztésű app
- Vadiúj, ingyenes applikáció alakíthatja át az ingatlanpiacot
- 10 millárd forint értékű zöld kötvényt bocsájt ki az Alfa Group International
- Az Ingatlantájolón elindult a licitrendszer
- Innovatív magyar cégeket köt össze a világpiaccal a KPMG
- Izgalmas átalakulás - a home office hatása az irodapiacra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.