Ventilátor helyett már klímában gondolkodnak a vásárlók
Az első kánikulai héten megháromszorozódott az eMAG-nál a léghűtő eszközök iránti kereslet, és a legnagyobb mértékű növekedést nem az egyszerű ventilátorok, hanem a klímaberendezések generálták. Utóbbiakból már nem ritka, hogy kettőt is rendelnek egy lakásba.
Kényelmük és jólétük érdekében a modern hűtőberendezések felé fordultak az első idei hőségriadót követő napokban az eMAG vásárlói. A piacvezető hazai e-kereskedő jelentős növekedést tapasztalt az eMAG a léghűtő eszközök iránti keresletben az elmúlt héten: kétszer annyi ventilátor és léghűtő (a ventilátor jégakkukkal hűthető víztartállyal szerelt, speciális változata) talált gazdára, mint a múlt heti forró napokat megelőzően.
Ennél érdekesebb trend, hogy a klímaberendezések iránti kereslet több mint háromszorosára nőtt ugyanebben az időszakban, ami azt mutatja, hogy egyre többen keresnek hosszútávú megoldást a nyári hőség ellen a “tüneti” jellegű megoldások, így a ventilátor vagy léghűtő berendezés helyett. Az eMAG-nál elsősorban a wifin keresztül vezérelhető, kedvező árú split klímaberendezéseket keresik a legtöbben – ezekből egyébként létezik olyan kivitel is, amely egyetlen külső egységről két beltéri egységet is képes kiszolgálni.
Ekker Róbert, az eMAG háztartási kis- és nagygép üzletágának vezetője szerint az eMAG-nál jól látható idei tendencia, hogy egy vásárló nem egy, hanem egyszerre két klímaberendezést is vásárol, hogy hatékonyan le tudja hűteni lakásának több helyiségét, így például a nappalit és a hálószobát is. A forgalmi adatokból az is látszik, hogy bár a jól ismert világmárkák (például Daikin, Gree, LG, Samsung) gépei népszerűek, a magyar vásárlók nem feltétlenül ragaszkodnak ezekhez, például az eMAG saját márkáihoz tartozó Star-Light egyik A++ besorolású splitklímája az egyik legnépszerűbb modell.
“A splitklímák online értékesítése az eMAG-nál már évek óta jelentős forgalmat generál, hiszen sok vásárló maga szereti kiválasztani a számára ideálisnak tartott márkát és modellt – a többszörösére nőtt kereslet ellenére továbbra sincs hiány a léghűtő készülkékekből. Idén már a legtöbb vásárlónk tisztában van azzal, hogy egy klímaberendezések kiszállítása előtt ki kell töltenie egy formanyomtatványt, amelyben nyilatkozik arról, hogy a készüléket a Nemzeti Klímavédelmi Hatóság által hitelesített szakember fogja felszerelni. Ha nem ismer ilyen szerelőt, az eMAG a saját partnerei közül ajánl ilyet. A klímaberendezések iránti vásárlási kedvet az is növeli, hogy a beszerelésre idén nem szükséges heteket várakozni, a megrendelés és a szerelés közt sokszor csupán néhány nap telik el” – mondta Ekker Róbert.
Kapcsolódó cikkek
- Másodpercenként tíz légkondicionálót adnak el világszerte
- Lovas Tamás az eMAG új marketingigazgatója
- Az eMAG legyen veled! Ezek a legnépszerűbb Star Wars termékek
- Komoly áresés várható a klímapiacon
- A mesterséges intelligencia vajon átírja a klímatörténelmet is?
- Hogyan és mit rendelnek a nők az eMAG-ról?
- Már a hálószobában is jelen lehet a mesterséges intelligencia
- Így választhatjuk ki a számunkra tökéletes klímát
- A jó árú élelmiszereket és gépeket keresték a vásárlók 2022-ben
- Fekete pénteki csúcs az eMAG-nál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.