Bronzérmes lett a Magyar E-sport Válogatott Rocket League csapata az Európa Játékokon
Szenzációs teljesítménnyel bronzérmet szerzett a Magyar E-sport Válogatott Rocket League együttese az Európa Játékok idén debütált E-sport Bajnokságán (#EGE23), amely június 28. és július 2. között zajlott Katowicében. Nemzeti kiválóságaink, a K&H MNEB Hungarian Open Rocket League bajnokaként érkeztek a versenyre és első helyen jutottak tovább a csoporkörből, veretlen menetelésüket pedig csupán a legmagasabb ligában edződött, profi játékosokkal felálló angol válogatott tudta megállítani.
A Global Esports Federation és az Európai Olimpiai Bizottság idén először rendezte meg az Európa Játékok E-sport Bajnokságát, amelynek a lengyelországi Katowice adott otthont. A European Games Esports Championships a krakkói III. Európa Játékok keretében, részben azzal párhuzamosan bonyolódott, újabb nemzetközi színteret biztosítva az e-sportolók számára, hogy nemzeteiket képviselve versenyezhessenek.
„Óriási boldogság számunkra, hogy bronzérmet sikerült szereznünk az Európa Játékok első E-sport Bajnokságán, amely egyúttal az első válogatott szintű nemzetközi megmérettetésünk is volt. Nagyon vártuk már, hogy magyar színekben mutathassuk meg a tudásunkat, és rengeteget készültünk annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. A csoport körben a házigazda Lengyelország bizonyult a legnagyobb ellenfelünknek, végül nagyon szoros küzdelemben, hosszabbításban nyertünk ellenük, és mivel mindenki mást 3:0-val sikerült legyőznünk, veretlenül jutottunk tovább a rájátszásba. Ez nagyon sok lendületet és erőt adott nekünk a továbbiakban” – nyilatkozta Horváth „MSTR.” Bence, a Magyar E-sport Válogatott immár európai bronzérmes Rocket League együttesének, egyúttal a K&H MNEB Hungarian Open versenysorozat bajnokának, a Budapest Five csapatának a tagja.
„Ezt követően az angol együttessel találkoztunk az elődöntőben, amely a legmagasabb ligában szerepel. Bár az a mérkőzés is nagyon szoros volt, kikaptunk és leestünk az alsóágra. Ott aztán ismét 3:0-ra vertük Svédországot, ezzel pedig megszereztük a fix harmadik helyet, és bejutottunk az alsóági döntőbe. Itt újra az angolokkal játszottunk, akik megállítottak bennünket, ennek ellenére elégedettek vagyunk az eredményünkkel, hiszen sikerült kihoznunk magunkból a maximumot. Reméljük, hogy még nagyon sok ilyen lehetőségünk lesz, hiszen az az álmunk, hogy képviselhessük Magyarországot. Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani a Magyar E-sport Szövetségnek, valamint a K&H Csoportnak és a Szerencsejáték Zrt.-nek azért a támogatásért, amelyet a felkészülés és a verseny során nyújtottak számunkra” – hangsúlyozta.
„Hatalmas örömmel tölt el bennünket, hogy az Európa Játékok E-sport Bajnokságán érmet tudott szerezni Magyarország. Ezzel újabb történelmi eredményt értek el nemzeti e-sportolóink, egy történelmi versenyen. Nagyon büszkék vagyunk a válogatott Rocket League együttesére – fiatal, tehetséges e-játékosaink olyan csapatokat győztek le, amelyeket papíron erősebbnek tartottak náluk. Azt gondolom, az a harci szellem, illetve küzdeni akarás, amely egyébként a magyar embereket jellemzi a sportban, az e-sportban is megmutatkozott, illetve megmutatkozik. Titkon reménykedtünk abban, hogy sikerül pontszerző vagy dobogós helyet elérnünk, de a srácok teljesítménye túlszárnyalta az elképzeléseinket. Gratulálunk a teljesítményükhöz!” – emelte ki Biró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke.
Az Európa Játékokon – a hagyományos sportokkal összevetve – a férfi eFootball 2023 volt azon sportágak egyike, amelyben a legtöbb, összesen 28 ország képviseltette magát, míg a hölgyeknél 8 nemzet legjobbjai mérték össze tudásukat a játék platformján. „Jelenleg világszerte kevés a női e-versenyző, ezért már önmagában az kiemelkedő eredmény, hogy a női e-fociban is ott lehettünk az Európa Játékok E-sport Bajnokságán. A rendkívül erős mezőny ellenére az E-futball 2023-ban is remekül teljesítettek kiválóságaink. Nagy »Kriszti« Krisztina számára csupán a gólarányon, míg Varga »BendeJuice« Bendegúznak mindössze három ponton múlt a továbbjutás a csoportból. Reméljük, a következő világversenyeken még jobban szerepelünk majd e-fociban” – tette hozzá Biró Balázs.
A Magyar E-sport Válogatott kiválóságai már javában készülnek az őszi 15. IESF Világbajnokságra, illetve annak még hátralévő európai regionális selejtezőire. A szeptember elején Romániában megrendezésre kerülő megmérettetésen eFootballban, TEKKEN 7-ben és CS:GO-ban már biztosan ott lesznek legjobbjaink.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar E-sport Válogatottnak is szurkolhatunk az idei Európa Játékokon
- Továbbra is folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon
- Lezajlott az első notebook gépeken vívott professzionális e-sport bajnokság
- A Legion Honvéd nyerte a Legion Legends LoL döntőjét!
- Lezárult a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság eddigi legnagyobb összdíjazású évada
- Újabb világbajnokságon szoríthatunk a Magyar E-sport Válogatottnak
- Egy napra beköltözött az e-sport a Magyar Sport Házába
- Szabó Győző cosplayben buzdítja a hazai gémereket
- Remekül szerepelt Tóth Dávid a monacói e-sport-világkupán
- Az éremszerzés reményében utazik Tóth Dávid a Sim Racing World Cup döntőjére
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.