e-sport kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: e-sport

Magyarország első profi szimulátorcsapata alakult meg a győri egyetemen
Idén alakult meg a győri Széchenyi István Egyetem e-sport-divíziójának (SZESE E-Sport) első profi motorsportszimulátor-csapata, amely rögtön a sportág élmezőnyébe lépett. A kiemelkedő magyar versenyzőkből álló gárda nemrég az amerikai Daytona 24 órás szimulátorversenyen ért el nagyszerű eredményt: az 5. helyet szerezte meg az LMP2 kategória legerősebb mezőnyében.

Gamer vagy? Így regenerálódj a való életben!
Az e-sportok és a videójátékok az egész világon nagyszerű szórakozási lehetőséget nyújthatnak. Egyes statisztikák szerint már több mint 3 milliárd aktív játékos van a világon, akiknek átlagéletkora 34 év. A számítógépes játékok világa azonban nem csupán móka és kacagás; aki sokat játszik, annak jobban kell figyelnie magára. A GymBeam, e-sport szakértője összegyűjtötte a kedvenc tippjeit, hogy a gaminggel töltött hosszú órák után, hogyan szerezhető vissza a való életben is az “életenergia”.

K&H: Hogyan költenek a magyarok e-sportra?
Az e-sport népszerűsége továbbra is töretlen, emellett gazdasági hatása is rendkívül jelentős. A hazai e-sport-piac becsült éves forgalma eléri a 80 milliárd forintot, amelybe beletartoznak a hardver- és perifériavásárlások, a videojátékok beszerzése, a játékon belüli tranzakciók, valamint az előfizetések és kapcsolódó termékek költései is. A K&H e-sport kutatásából kiderül, hogy szívesen költenek e-sporthoz köthető eszközökre a magyarok. Az ünnepek közeledtével emelkedhet a videojátékozáshoz köthető felszerelések vásárlásának volumene.

E-sport-sikerek: mentorálással lesznek még jobbak a profi játékosok a Széchenyi-egyetemen
A győri Széchenyi István Egyetem Sportegyesülete (SZESE) 2019 óta rendelkezik e-sport-szakosztállyal, s a sportág azóta is töretlen népszerűségnek örvend a hallgatók körében. A tehetséges fiatalokat az intézmény tulajdonában lévő Uni Pro Sport Kft. programvezetője, Borkai Ádám kutatja fel és segíti a minél jobb teljesítmény érdekében. Mentoráltja, Vén Balázs nemrég egy rangos nemzetközi verseny labdarúgó-videójáték kategóriájában győzött.

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.

Videojáték és e-sport kutatás 2024
Az e-sport hazai ismertsége és népszerűsége folyamatosan növekszik, a felnőtt magyar lakosság háromnegyede hallotta már a kifejezést, és 1 millió fő játszik is heti szinten e-sport játékkal – derült ki a Reacty Digital és a HUNESZ 2024-es videójáték és e-sport kutatásából. A bázis növekvő méretének köszönhetően a kapcsolódó költések összege is növekedett, éves szinten elérte a 80 milliárd forintot. Egyre több e-sport játék jelenik meg okostelefonra is, ami 2024-ben már érzékelhető hatással van a videójátékozási szokásokra.

Megjelent az E-sport Tudásbázis tanulmánykötet
Negyedik alkalommal került megrendezésre a Magyar E-sport Szövetség Oktatási Bizottságának szervezésében az ESTB (E-sport Tudásbázis) oktatási konferencia, amelyen bemutatták Magyarország első, kifejezetten oktatási célokra készült e-sport tanulmánykötetét.

A legfontosabb európai gaming eseményeken kapnak központi szerepet az LG UltraGear monitorai
Az LG Electronics (LG) idén nyáron Európa két legnagyobb játékipari rendezvényére is elviszi a piacvezető UltraGear gaming monitorokat: a Gamescom 2024-en és a League of Legends EMEA bajnokságon (LEC 2024) is központi szerepet kapnak a vállalat kijelzői.

Hódít az e-sport láz
Párizs kapcsán ismét előtérbe került az e-sport olimpiai szintre emelése. Nem csoda, hiszen világszinten egyre nagyobb az ismertsége és népszerűsége, ami itthon is megfigyelhető. A K&H e-sport kutatása alapján ugyanis 5 év alatt megduplázódott azok száma, akik e-sportolónak vallják magukat, így a jövőben a sakk helyett az e-sport lehet a világ legnépszerűbb szellemi sportja.

Hamarosan indul a Deutsche Telekom által szervezett e-sport bajnokság
Különleges versenyekkel várja az e-sport közösség tagjait a Deutsche Telekom által szervezett esport bajnokság, a szeptember 9-én induló T-esports Championship. Az online eseményeken és a Hungexpon rendezett döntőben a Counter Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA FC 24 játékok bajnokságában a versenyek összdíjazása 100 ezer euró.

E-sport csapat működését gyorsítja fel az SAP Business AI
Az egyik legismertebb e-sport formáció, a Team Liquid csapata kapott felbecsülhetetlen értékű szakmai támogatást azzal, hogy az SAP Business Technology Platformon értékelheti mérkőzéseit és ellenfelei eddigi és várható jövőbeni lépéseit.

Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja
Megnyílt Magyarország vadonatúj e-sport központja, a Delta 1 Esports Café. A budapesti bázis egyedülálló módon trénereket, játékos menedzsmentet, mentorprogramokat, edzőtábort kínál az amatőr és profi e-sportolóknak, továbbá AI képzéseket minden érdeklődőnek. Az új központ küldetése, hogy felemelje az e-sport tehetségeit, segítse mindazokat, akik szeretnének ezen a területen fejlődni, érvényesülni.

Az Európai E-sport Szövetség tisztújításán magyar tisztségviselő is bizalmat kapott
33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi tag képviselte.

Rekordszámú intézmény a K&H Egyetemi E-sport Kupa idei versenyén
A Magyar E-sport Szövetség által szervezett K&H Egyetemi E-sport Kupa harmadik éve nyújt lehetőséget a magyar egyetemisták és főiskolások számára, hogy megmutassák tehetségüket és tudásukat League of Legends, Rocket League és Valorant játékokban. Idén rekordszámú, tizenhárom felsőoktatási intézmény jelezte részvételét, rendezett selejtezőket és küldte legjobbjait a végső összecsapásra. A Gamerland arénában március 27-én megrendezett döntőn kiderült, melyek a legerősebb hazai egyetemek az e-sportban.

Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n
Nagysikerű rendezvénynek, a PlayIT-nak adott otthont a Széchenyi István Egyetem: az országos gamerexpóra közel háromezren látogattak ki. Az esemény minden korosztályt megmozgatott és az egész család számára szórakozást kínált, a campus több helyszínén várták a gaming és az e-sport iránt érdeklődőket.

PlayIT: nagyszabású gamer rendezvényeknek ad otthont a Széchenyi-egyetem
A gamingé és az e-sporté lesz a főszerep a győri Széchenyi István Egyetemen március 23-án, ahol a hazai gamerek legnagyobb rendezvénye, a PlayIT Széchenyi Game Fest kap helyet. Az országos eseményen többek között drónok, szimulátorok, izgalmas versenyek és ismert influenszerek várják az érdeklődőket.

Elkezdődött a várva várt League of Legends bajnokság
Február 12-én kezdetét vette Winter Cup powered by Samsung Odyssey: a League of Legends játékosoknak szóló nemzetközi verseny. Az esemény célja, hogy elősegítse a közösségépítést a világ egyik legnépszerűbb játékában, miközben magas színvonalú, professzionális versenyzésre biztosít lehetőséget a gamereknek. A megmérettetés teljes nyereményalapja 6000 euró.

Az MNASZ első iRacing bajnokságának szakmai partnere és társ kiírója a HUNESZ
Az iRacing és az FIA 2023 augusztusában jelentette be szoros együttműködését, melynek az eredménye egy hivatalos, iRacing platformon szervezett regionális bajnokság. Az együttműködés megnyitotta a kaput az FIA égisze alá tartozó országok autósport szövetségeinek – így az MNASZ (Magyar Nemzeti Autósport Szövetség)-nek is – hogy e-sport bajnokságokat rendezzenek a FIA F4-es, hivatalosan licencelt autóval. A futamok lebonyolítását a HUNESZ (Magyar E-sport Szövetség) Szimulátor Sport szakága és tagjai biztosítják.

Indul a Lenovo egész éves e-sport rendezvénysorozata
2024 februárjában újra kezdetét veszi a Lenovo Legion Legends e-sport bajnokság! A versenyzők az idei évben öt különböző játékban mérkőzhetnek meg, ráadásul a versenysorozat egész évben zajlik majd. A februártól júniusig tartó tavaszi sorozatot követően a jelentkezők az őszi időszakban, augusztustól decemberig is megmérettethetik magukat az összesen 5 millió forint értékű összdíjazású bajnokságon.

Az e-sport élvonalában: az LG meghosszabbítja partnerségét a Gen.G-vel
Meghosszabbítja hivatalos partnerségét a Gen.G Esports-szal, a világ egyik legkiemelkedőbb e-sport szervezetével az LG Electronics (LG). Az együttműködés értelmében az LG UltraGear – az iparág vezető játékmonitor-márkája, amely alacsony frissítési rátájú és reszponzív kijelzőiről ismert – továbbra is a Gen.G profi csapatai rendelkezésére áll. A partnerség célja az e-sport globális népszerűsítése, amit különböző izgalmas aktivitások támogatnak a nemzetközi e-sport színtéren.
Cikkgyűjtő
További híreink
Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját
Az ESET, a világ egyik vezető kiberbiztonsági vállalata elnyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját az ESET HOME Security Essential megoldásával. Ez a rangos elismerés az ESET HOME Security Essential for Windows kiemelkedő teljesítményét és megbízhatóságát díjazza, amely hatékony védelmet nyújt a felhasználóknak a kiberfenyegetések széles skálájával szemben.
Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak
Idén február 11-én ismét megrendezésre kerül a Biztonságosabb Internet Világnapja (Safer Internet Day), amely 2009 óta minden évben figyelemfelhívó céllal zajlik. Az esemény célja, hogy hangsúlyozza a tudatos és biztonságos online jelenlét fontosságát, különösen a fiatalabb generációk számára. A Yettel ProSuli és a DUE Médiahálózat az eseményhez kapcsolódóan idén második alkalommal indítja el az országos Nagy Diák TudatosNet tesztet, mely játékos formában mérheti fel a fiatalok online tudását, és segít megismerni az aktuális online veszélyekkel szembeni helyes válaszokat.