Hódít az e-sport láz
Párizs kapcsán ismét előtérbe került az e-sport olimpiai szintre emelése. Nem csoda, hiszen világszinten egyre nagyobb az ismertsége és népszerűsége, ami itthon is megfigyelhető. A K&H e-sport kutatása alapján ugyanis 5 év alatt megduplázódott azok száma, akik e-sportolónak vallják magukat, így a jövőben a sakk helyett az e-sport lehet a világ legnépszerűbb szellemi sportja.
A videójátékok iránti növekvő rajongásnak köszönhetően az e-sport is egyre nagyobb ismertségre tesz szert – ez derül ki a K&H idei e-sport felméréséből. 2019 óta 53 százalékról 72 százalékra nőtt azok aránya, akik találkoztak már a sportággal, illetve tudják, hogy az e-sport a videójátékok hivatásos, versenyszintjét jelenti. Emellett a megkérdezettek közel felének (41%) volt is már valamilyen kapcsolata az e-sporttal játékosként, nézőként vagy barátokon, családon keresztül. A sportág népszerűsége pedig a versenyzők számában is megmutatkozik: öt év alatt megduplázódott azok aránya, akik e-sportolónak mondják magukat. Míg 2019-ben a megkérdezettek csupán 1,2 százaléka vallotta magát profi videójátékosnak, addig ez az arány most már 2,5 százalék.
„Az e-sportolók számának évről évre tapasztalható növekedése egyértelműen igazolja, hogy az e-sport hatalmas potenciált rejt magában, egy dinamikusan fejlődő sportág. Ebben szerepet játszik az is, hogy már hazai szinten is egyre több játékban és verzióban megmutathatják tehetségüket, kitartásukat, a legjobb teljesítményért küzdeni akarásukat a fiatal tehetségek. A hazai profi, versenyzői szintet pedig tovább inspirálhatja az a bejelentés, hogy 2025-től már olimpiát is tartanak a sportágban. Úgy tűnik tehát, hogy a jövőben még inkább számolni kell az e-sporttal” – mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Sakk helyett e-sport
A felmérés alapján is hatalmas potenciál van a sportágban: a válaszadók többsége, 74 százalék, egyetért abban, hogy az e-sportnak nagy jövője van, és 70 százalékuk szerint robbanásszerűen növekszik Magyarországon. A sportágat egyértelműen napjaink szellemi sportjának tekintik, a megkérdezettek több mint 65 százaléka látja így, tehát a sakk után az e-sport lehet a következő leginkább népszerű szellemi sport. Azonban az sem elhanyagolható, hogy a felmérés alapján a lakosság 53 százaléka szerint a fizikai erőnlét ugyanolyan fontos, mint a mentális felkészültség., és több mint 70 százalékuk véli úgy, hogy – akárcsak a hagyományos sportok esetében –, komoly munka és sok edzés szükséges ahhoz, hogy profi játékossá váljon valaki.
Az e-sport segítheti a fiatalok sportolását
A hagyományos sportok és az online videójáték kapcsolata azonban nemcsak az e-sportolók számára lehet gyümölcsöző. A megkérdezettek közel fele (49%) szerint ugyanis a klasszikus sportok, mint például a foci online változata segítheti a fiatalokat abban, hogy a fizikai sportot is szívesebben űzzék, kipróbálják.
Kapcsolódó cikkek
- Hamarosan indul a Deutsche Telekom által szervezett e-sport bajnokság
- Díjazták az elmúlt év kiemelkedő e-sport-teljesítményeit
- Az AGON by AOC és a Red Bull partnerkapcsolata folytatódik 2023-ban is
- 1 millió forintos összdíjazással indult a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Az LG legújabb gaming monitora lett a 2023-as LEC hivatalos kijelzője
- A videójáték-piac háromnegyedét az e-sport adja
- Lezárult a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság eddigi legnagyobb összdíjazású évada
- Újabb világbajnokságon szoríthatunk a Magyar E-sport Válogatottnak
- Három országban, egyszerre három LAN e-sport verseny zajlott le sikeresen
- Egy napra beköltözött az e-sport a Magyar Sport Házába
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.