HUNESZ kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: HUNESZ

Videojáték és e-sport kutatás 2024
Az e-sport hazai ismertsége és népszerűsége folyamatosan növekszik, a felnőtt magyar lakosság háromnegyede hallotta már a kifejezést, és 1 millió fő játszik is heti szinten e-sport játékkal – derült ki a Reacty Digital és a HUNESZ 2024-es videójáték és e-sport kutatásából. A bázis növekvő méretének köszönhetően a kapcsolódó költések összege is növekedett, éves szinten elérte a 80 milliárd forintot. Egyre több e-sport játék jelenik meg okostelefonra is, ami 2024-ben már érzékelhető hatással van a videójátékozási szokásokra.

Megjelent az E-sport Tudásbázis tanulmánykötet
Negyedik alkalommal került megrendezésre a Magyar E-sport Szövetség Oktatási Bizottságának szervezésében az ESTB (E-sport Tudásbázis) oktatási konferencia, amelyen bemutatták Magyarország első, kifejezetten oktatási célokra készült e-sport tanulmánykötetét.

Az Európai E-sport Szövetség tisztújításán magyar tisztségviselő is bizalmat kapott
33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi tag képviselte.

Az MNASZ első iRacing bajnokságának szakmai partnere és társ kiírója a HUNESZ
Az iRacing és az FIA 2023 augusztusában jelentette be szoros együttműködését, melynek az eredménye egy hivatalos, iRacing platformon szervezett regionális bajnokság. Az együttműködés megnyitotta a kaput az FIA égisze alá tartozó országok autósport szövetségeinek – így az MNASZ (Magyar Nemzeti Autósport Szövetség)-nek is – hogy e-sport bajnokságokat rendezzenek a FIA F4-es, hivatalosan licencelt autóval. A futamok lebonyolítását a HUNESZ (Magyar E-sport Szövetség) Szimulátor Sport szakága és tagjai biztosítják.

Új programmal jelentkezett a HUNESZ
Immáron harmadik alkalommal került megrendezésre a Magyar E-sport Szövetség szervezésében a HUNESZ- ESTB konferencia, a Magyar Sport Házában.

Egyesültek a hazai e-sport szervezetei a HUNESZ tisztújító közgyűlésén
Beolvadt a Magyar E-sport Szövetségbe (HUNESZ) a korábbi Nemzeti Gaming és Esport Sportági Szövetség (NGES), így egyesültek a hazai e-sport szervezetei. A HUNESZ 2023. szeptember 23-án megtartott tisztújító közgyűlésén az elnökségi tagok mellett egyúttal az új elnököt is megválasztották Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója személyében, a korábbi alapító elnök, Biró Balázs György főtitkárként viszi tovább a Szövetség szakmai vezetését.

1 millió forintos összdíjazással indult a K&H Egyetemi E-sport Kupa
1 millió forintos összdíjazással és nemzetközi kapcsolódással 2023-ban is elstartolt a K&H Egyetemi E-sport Kupa versenysorozat. A márciusban hétről hétre zajló küzdelemben nyolc magyar egyetem csapatai a League of Legends, a Valorant, valamint a Rocket League játékok platformján mérik össze tudásukat.

Újabb világbajnokságon szoríthatunk a Magyar E-sport Válogatottnak
Megkezdte szereplését a Magyar E-sport Válogatott a Balin zajló 14. IESF Világbajnokságon, ahol nemzeti kiválóságaink a Counter-Strike: Global Offensive és a Tekken 7 játékokban állnak rajthoz. Elsőként CS:GO-csapatunk lépett a virtuális küzdőtérre Bulgária ellen magyar idő szerint ma reggel 8 órakor, szombaton pedig már hazánk legjobb Tekken 7-versenyzőjének is szurkolhatunk a csoportmérkőzések során. A Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) egyúttal a világbajnokságot kísérő szakmai rendezvényre is meghívást kapott: a magyar fejlesztésű videójátékos-kompetenciamérést, a Vajákot mutatja be a nemzetközi e-sport-közösség számára.

Egy napra beköltözött az e-sport a Magyar Sport Házába
A Magyar E-sport Szövetség 2022. november 17-én második alkalommal rendezte meg az Esport1 és az Esportmilla együttműködésével az ESTB – E-sport Tudásbázis című konferenciát, amelynek célja a többi között az e-sportban lévő karrierlehetőségek bemutatása, a magyar e-sport-szervezetek fejlesztése, a hazai és nemzetközi e-sport-közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, külön hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira és előnyeire.

Remekül szerepelt Tóth Dávid a monacói e-sport-világkupán
Nagyon szoros, gigászi küzdelemben bronzérmet szerzett Tóth Dávid, a Magyar E-sport Válogatott kiválósága a Sim Racing World Cup 2022 döntőjében, amelyet október 23-án tartottak Monacóban. Újabb szenzációs teljesítményével virtuális pilótánk történelmet írt, hiszen Magyarország eddigi legjobb szimulátorsport-eredményét érte el az első Sim Racing világkupa döntőjén.

Az éremszerzés reményében utazik Tóth Dávid a Sim Racing World Cup döntőjére
A világ legjobb idejével jutott be Tóth Dávid, a Magyar E-sport Válogatott kiválósága a Sim Racing World Cup 2022 döntőjébe, amelyet most vasárnap, október 23-án tartanak Monacóban. Szenzációs teljesítményt nyújtó virtuális pilótánk az éremszerzés reményében utazik a szimulátoros világbajnokság zárószakaszára.

E-sport siker Bakuban
Hosszú idő után Magyarország egyik legjobb e-sport-eredménye született május végén Bakuban: bronzérmet szerzett Kokics „Flow” Imre Zoltán a Tekken 7 Európa-bajnokságon. Hazatérését követően beszélgettünk a kimagasló nemzetközi tapasztalattal rendelkező négyszeres magyar bajnokkal, aki a verseny legemlékezetesebb pillanatairól és a legnehezebbnek tartott virtuális verekedős játék kihívásairól is mesélt lapunknak.

Folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon
Ismét emelkedett Magyarországon az e-sport-játékokkal játszók száma, legyenek akár alkalmi gamerek vagy komolyabb versenyzők, és ezt a növekedést a Covid-pandémia miatti lezárások feloldása sem lassította – a többi között ez derül ki abból az országos reprezentatív közvélemény-kutatásból, amelyet idén áprilisban készített az eNET az Esport1, az Esportmilla és a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) együttműködésével. A legfrissebb felmérés szerint ugyanakkor a hazai e-sport-bázis költése az elmúlt egy esztendőben elérte a 65 milliárd forintot, amihez az e-sport-közösség gyarapodása mellett a fizetőképes réteg növekedése és az áremelkedés is hozzájárult.

Együtt az egészséges egyetemi és főiskolai e-sportért
A hétvégén zárult 22. EDUCATIO Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon jelentette be a MEFS és a HUNESZ a felsőoktatás jövőbeni elektronikus sportéletét meghatározó kooperációt.

Magyarország első alkalommal vett részt az e-sport világbajnokságon
A Nemzetközi E-sport Szövetség 13. E-sport Világbajnokságán Magyarország Dota 2-ben volt érdekelt és összesítésben az 5-6. helyen végzett. A válogatott szereplés mellett e-sport diplomácia sikerként az újra alakuló Európai E-sport Szövetség tanácsadó testületébe ismét beválasztották Biró Balázs Györgyöt, a HUNESZ elnökét.

Egész napos konferenciával várja az e-sport iránt érdeklődőket a HUNESZ
E-sport Tudásbázis konferencia címmel először kerül megrendezésre 2021. szeptember 23-án 10 órai kezdettel a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) első önálló e-sport edukációs konferenciája. Az eseményt a szövetség Szakmai Oktatási Bizottsága hívta életre az E-sport Tudásbázis (ESTB) program részeként, amely edukációs folyamatokkal támogatja a szövetség kijelölt céljait nem csupán e-sport szakmai, de társadalmi és üzleti környezeti szempontok szerint is.

Ezentúl a HUNESZ képviseli hazánkat a nemzetközi e-sport ügyekben
Két évnyi előkészítő munka után a Magyar E-sport Szövetséget (HUNESZ) teljes jogú tagjává választotta a Nemzetközi E-sport Szövetség (IeSF) éves közgyűlése. Ezzel a HUNESZ lett hivatalosan is Magyarország, a magyar e-sport elismert képviselője a legnagyobb nemzetközi e-sport szervezetben.

Ők lettek a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legjobbjai
272 mérkőzés és 277 óra játék után kiderült, hogy kik lettek Magyarország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a K&H által támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legjobbjai. A kétnapos döntő két helyszínen, Győrben és Budapesten zajlott, amit a nézők élő adásban is követhettek. Az e-sportolók számára a versenyzés szeretete, a saját határok feszegetése jelenti az igazi motivációt arra, hogy kiválóan teljesítsenek, erre pedig 5 játék, köztük a K&H League of Legends, valamint a K&H Hearthstone mérkőzései adtak lehetőséget.

Kik lesznek a nemzeti e-sport bajnokok?
A K&H és a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság közös sajtótájékoztatóján bejelentették a rájátszás lebonyolítását és menetrendjét. A március 28-án induló rájátszásban, majd az áprilisi döntőben az öt népszerű videójáték – a League of Legends, a CS:GO, a PUBG, a Hearthstone és a Rainbow 6:Siege – legjobb hazai e-sportolóit ismerhetjük meg.
Cikkgyűjtő
További híreink
Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak
Idén február 11-én ismét megrendezésre kerül a Biztonságosabb Internet Világnapja (Safer Internet Day), amely 2009 óta minden évben figyelemfelhívó céllal zajlik. Az esemény célja, hogy hangsúlyozza a tudatos és biztonságos online jelenlét fontosságát, különösen a fiatalabb generációk számára. A Yettel ProSuli és a DUE Médiahálózat az eseményhez kapcsolódóan idén második alkalommal indítja el az országos Nagy Diák TudatosNet tesztet, mely játékos formában mérheti fel a fiatalok online tudását, és segít megismerni az aktuális online veszélyekkel szembeni helyes válaszokat.
Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?
Szoboszlai Dominik csatlakozása a Liverpool FC-hez nem csak a magyar, hanem a nemzetközi futballrajongók figyelmét is felkeltette. A középpályás teljesítménye és a csapat sikerei iránti érdeklődés folyamatosan növekszik. A nagy népszerűséghez természetesen hozzájárulnak a közösségi oldalak és azok az infokommunikációs lehetőségek, amelyekkel ma már akár útközben is nyomom követhetjük Szoboszlai Dominik játékát.