Együtt az egészséges egyetemi és főiskolai e-sportért
A hétvégén zárult 22. EDUCATIO Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon jelentette be a MEFS és a HUNESZ a felsőoktatás jövőbeni elektronikus sportéletét meghatározó kooperációt.
Az együttműködés célja, hogy az e-sport, a digitális sport ellenőrzött és biztonságos formában jelenjen meg a magyarországi főiskolákon és egyetemeken. Ennek érdekében a két szervezet közösen olyan programokat dolgoz ki, amelyekben a videójátékok mellett a fizikai aktivitási formák és a kognitív képességek fejlesztése is megfelelő arányban jelenik meg.
A MEFS és a HUNESZ az együttműködés keretében közös sport és e-sport szakmai munkacsoportot hoz létre e-sport és digitális sport aktivitások valamint edukációs programok megvalósítására. A kooperáció középtávú célja, hogy a Magyar Egyetemi – Főiskolai Országos Bajnokságok (MEFOB) rendszerébe illeszkedve jelenjen meg az elektronikus sport a felsőoktatási intézményekben.
Az együttműködés a most hétvégén megrendezett 22. EDUCATIO Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon vette kezdetét a két szövetség közös megjelenésével és a stratégiai együttműködési megállapodás ünnepélyes aláírásával. „A MEFS számára kiemelten fontos, hogy az együttműködéssel olyan hallgatókat is megszólíthatunk, akik valamilyen ok miatt nem sportolnak rendszeresen, hiszen esetleg a digitális sport aktivitások vagy a hibrid sport az, ami visszaterelheti, bevonzhatja őket a hagyományos sport világába, tehát szándékaink szerint az e-sporttal az élő sport felé is tudjuk terelni majd a hallgatókat. Fontosnak tartjuk továbbá, hogy az erőszakmentes e-sport ellenőrzött, biztonságos formában jelenjen meg a felsőoktatásban, továbbá e területnek kiemelt szerepe lehet akár a tudományos kutatás és a sportrehabilitáció terén is, mely jelen pillanatban még egy kiaknázatlan területnek számít” – nyilatkozta Juhász Péter, a MEFS főtitkára.
“Örömteli számunkra, hogy a Magyar Egyetemi-Főiskolai Sportszövetséggel a tavalyi évben megkezdett közös gondolkodásunk idén szintet léphet. A HUNESZ és a MEFS stratégiai partnersége nagy lehetőség, hogy a hazai egyetemi és főiskolai sportéletben végre megtalálják a helyüket az e-sportok. Egyben bízom benne, hogy az elektronikus sport, a digitális sport és a hagyományos sport találkozása új közösségképző erővé válhat az egyetemi és főiskolai sport életben." - nyilatkozta Biró Balázs György a Magyar E-sport Szövetség elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG támogató partnerként csatlakozott a League of Legends Európa-bajnoksághoz
- Új korszak a drónos mezőgazdaságban
- Tovább bővíti on-demand együttműködését az AMC és a Direct One
- Rekordot döntött a V4 Future Sports Festival
- Magyarország első alkalommal vett részt az e-sport világbajnokságon
- Stratégiai együttműködés a Bosch és az Óbudai Egyetem között
- A Saab és Magyarország emeltszintű együttműködést tervez
- Itt van Magyarország legújabb e-sport csapata
- Egész napos konferenciával várja az e-sport iránt érdeklődőket a HUNESZ
- Együttműködési megállapodást kötött a PMI Budapest, Magyar Tagozat és az Óbudai Egyetem
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.