Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
A vállalt műsorstruktúrának megfelelő műsor sugárzására vonatkozó törvényi kötelezettség megsértése miatt bírságolta meg a szegedi Rádió 88 szolgáltatóját az NMHH Médiatanácsa. A testület egy bejelentés nyomán a „Dr. Pimple Popper, a bőrgyógyász” című, a TLC-n sugárzott tévéműsor egyik epizódját is továbbította a holland társhatóságnak helytelen korhatár-besorolás miatt.
A műsorstruktúrára vonatkozó, hatósági szerződésen alapuló vállalások teljesülését ellenőrizte a Médiatanács a szegedi 95,4 MHz-en sugárzott, helyi vételkörzetű, kereskedelmi jellegű Rádió 88 március 18. és 24. közötti adáshetének vizsgálata során. A testület megállapította, hogy a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok, műsorelemek arányai elmaradtak a szolgáltató szerződéses vállalásaitól, emellett nem teljesültek a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámokra vonatkozó arányok sem. A Médiatanács ezért bírságot szabott ki a Rádió 88 médiaszolgáltatójára.
A TLC csatornán május 12-én 20 órától sugárzott „Dr. Pimple Popper, a bőrgyógyász” című műsorszám „Lipómák” elnevezésű epizódját lakossági bejelentés nyomán vizsgálta a Médiatanács. Az epizódot a szolgáltató 9 éven aluliaknak nem ajánlott műsorszámként tette közzé, azonban azt a hatósági ellenőrzés alapján kizárólag „16 éven aluliak számára nem ajánlott” korhatár-megjelöléssel ellátva és csak 21 és 5 óra között lehetett volna közzétenni a magyar szabályozás alapján, figyelemmel a műtéti beavatkozások túlzottan részletes, félelemkeltő bemutatására.
Mivel a csatorna szolgáltatója Hollandiában bejegyzett társaság, a Médiatanács a felmerült jogsértésről értesíti a holland társhatóságot, és kéri a szükséges intézkedések megtételét.
Kapcsolódó cikkek
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
- Az Apple TV+ tartalmait vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: számos filmet helytelen korhatár kategóriába sorolt a Disney+
- Médiatanács: több film is helytelen korhatár-besorolással szerepel az HBO Maxon
- Médiatanács: továbblépések helyi és körzeti rádiós pályázatokban
- A Mozi+ és a Viasat3 műsorait vizsgálta a Médiatanács
- Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: idén már a streamingszolgáltatók által közzétett tartalmakat is korhatárkarikákkal kell ellátni
- Körzeti és helyi vételkörzetű médiaszolgáltatások vállalásait vizsgálta a Médiatanács
- Aggályos internetes reklámokra hívja fel a figyelmet az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.