Az Amazon a legértékesebb technológiai márka a Brand Finance szerint
Az Amazon lett a legértékesebb technológiai márka a világon idén a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összegzése szerint annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 14,6 százalékkal, 299,3 milliárd dollárra csökkent.
A tavalyi rangsort vezető Apple a második helyre csúszott vissza. Márkaértéke 16,2 százalékkal, 297,5 milliárd dollárra csökkent.
Az idei lista harmadik helyezettje 281,4 milliárd dollárral, a Google.
Ugyancsak megtartotta negyedik helyét a Microsoft, amelynek a márkaértéke 191,6 milliárd dollár volt.
Ötödik a Samsung (82,7 milliárd dollár), hatodik a TikTok (65,7 milliárd dollár), hetedik a Facebook (59 milliárd dollár), nyolcadik a WeChat kínai csevegőszolgáltató (50,2 milliárd dollár), a kilencedik az Instagram (47,4 milliárd dollár), a tízedik pedig a Huawei (44,3 milliárd dollár).
A leggyorsabban növekvő technológiai márka idén a japán NTT DATA informatikai szolgáltató volt (+55 százalék, 8,9 milliárd dollár). A második helyet a növekedés tekintetében a LinkedIn közösségi hálózat foglalta el, márkaértéke 49 százalékkal, 15,5 milliárd dollárra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- 71 milliárdra nőtt a Huawei márkaértéke
- Jön az Amazon, napról napra nő a magyar webshopok fenyegetettsége
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Helyettünk vásárolnak be az LG háztartási gépei
- A Xerox nyomtatói már értik az emberi beszédet
- Az ABB az Amazon és a Sonos megoldásaival új szintre emeli az okosotthonok felhasználói élményét
- Az Ericsson és az AWS globális együttműködést tervez
- Saját légiflottával újíthat az Amazon
- Az Amazon bemutatta a csomagszállító drónját népszerűsítő videót
- Spike Lee chicagói drámája lesz az Amazon első filmje