Éttermi felszolgálórobotot mutatott be az LG

forrás: Prím Online, 2023. július 22. 12:20

Bemutatta legújabb intelligens felszolgálórobotját az LG Electronics (LG). A CLOi ServeBot (LDLTR30 modell) bármilyen kiszolgáló tevékenységre alkalmas, beleértve az éttermi szervírozást is. A gyors és stabil, önálló vezérléssel működő, új dizájnnal érkező LG CLOi ServeBot gördülékenyen közlekedik a különféle típusú padlóburkolatokon, és a felszolgáláson túl arra is alkalmas, hogy a vendégeket útmutatásaival elirányítsa a helyiségben, így a dolgozóknak több ideje marad a fontosabb feladatokra.

Az LG CLOi ServeBotot először 2020 elején mutatták be: a robotot arra tervezték, hogy nyilvános helyeken, például éttermekben, kórházakban és irodaházakban személyes emberi interakció nélkül segítse a vendégeket, ügyfélszolgálati funkciót ellátva. A most bemutatott, legújabb verzió hat kerékkel és független felfüggesztéssel még gördülékenyebben közlekedik, és immár alkalmas arra, hogy különféle típusú padlóburkolatokon, például szőnyegen és Braille-írással ellátott útvonalakon is stabilan haladjon. A robot tájékozódását egy 3D kamera, illetve egy lézer alapú távérzékelő (LiDAR) rendszer segíti, amelyeknek köszönhetően a CLOi ServeBot biztonságosan szállítja az italokat és ételeket – beleértve a leveseket – még akkor is, amikor éppen lejtős felületeken közlekedik. A robotba épített fejlett technológiákkal a CLOi ServeBot gördülékenyen navigál az akadályok között, garantálva, hogy az értékes szállítmányból semmi ne vesszen kárba.

 

Az új LG CLOi ServeBoton négy könnyen hozzáférhető, 53 x 43 cm-es polc kapott helyet, amelyek egyike fiókként is használható. Ezek a polcok mind levehetőek, illetve kényelmesen feljebb vagy lejjebb helyezhetőek. Emellett zsebek, pohártartók és egy alsó fiók is található a készüléken, ahová például szalvéták és evőeszközök helyezhetők. A robot összesen akár 40 kilogrammnyi súlyt is képes szállítani. 

 

 

A CLOi ServeBotot nagyméretű, 10,1 hüvelykes kijelzővel és beépített tartalomkezelő rendszerrel látták el. A készüléket üzemeltetők maguk választhatják ki a robot arckifejezését, de a kijelzőn videókat, képeket vagy szövegeket is megjeleníthetnek attól függően, hogy az adott környezetben éppen mire van szükség. Az LG CLOi ServeBot így mindig releváns információkat közöl a vásárlókkal, például menüajánlásokat vagy üzleten belüli promóciókat mutathat be, de akár a partnercégek szolgáltatásait is reklámozhatja. A robot emellett szórakoztató célokra is használható, például különleges események és ünnepségek alkalmával személyre szabott tartalmakat jeleníthet meg. Ráadásul az LG új felszolgáló robotjai egymással is képesek kommunikálni, így a mozgásukat összehangolva zökkenőmentesen és hatékonyan tudják ellátni munkájukat az éttermekben.

 

 

Az LG új CLOi ServeBotja jelenleg az Egyesült Államokban és Japánban érhető el, de a tervek szerint a jövőben globálisan is megjelenik majd.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06