A mozipremier a Vaterán is megdobta a Barbie-kínálatot
1959-es debütálása óta a Barbie baba töretlenül jelen van a gyerekszobákban, a legújabb mozifilm premierje pedig komoly lökést adott a márkának, július 20. után a keresések száma ötszörösére nőtt, és Vaterára több száz új Barbie-s termék került fel – az új modellek mellett számos érdekes gyűjtői darab is megtalálható a piactéren.
A Margot Robbie főszereplésével bemutatott Barbie mozifilm július végi premierje érezhetően hatással volt a Vatera forgalmára: míg a premier előtt mintegy négyszázötven tételt hirdettek meg a Barbie-babák kategóriájában, július 20. után további mintegy hétszáz baba és Barbie-kiegészítő került fel az oldalra, az ezekkel kapcsolatos keresések száma pedig megötszöröződött.
Különleges Barbie-k a Vaterán
A filmpremiert követően értelemszerűen sok új Barbie-termék került fel a Vaterára, az eladók kínálatában is számos különlegesség, például gyűjtemények vagy bontatlan vintage példányok is megtalálhatók. Például a hetvenes évek Malibu Barbie-ja: ebben az évtizedben álmodta meg a Mattel a Growing Up Skipper babát, amely kislányból tinédzserré változott, ha elfordították a bal karját. A nyolcvanas években pedig világutazóvá vált Barbie a “Barbie- Dolls of the World” kiadásával, melynek különleges darabjai a piactéren is elérhetők.
1990-ben kijött a csillogó ruhájú Bob Mackie Barbie, amely elindította a gyűjtői őrületet. Majd 2012-ben a megérkezett Ella, a haj nélküli baba is, amelyet eleinte csak limitált számban gyártottak kórházak számára. Ezt követték 2018-ban a Frida Kahlót, Amelia Earhartot, Katherine Johnsont is megformáló inspiráló nők kollekciói. 2022-ben pedig a gendersemleges, transzgender babák mellett megalkották a hallókészülékkel rendelkező Barbie-t és vitiligós Kent, illetve újra piacra dobták egy kis újítással a művégtaggal élő babát, illetve a kerekesszékes Barbie-t is. A legújabb babák között pedig 2023 tavaszán jelent meg az első olyan Fashionistas Barbie, amely egy Down-szindrómás lányt formál meg.
Nagyon sok Disney Barbie babát is kínálnak eladásra a Vaterán: ezek magas száma nem meglepő, hisz a Disney és Mattel együttműködése 1955-ig visszavezethető, sőt 1993-ban még egy saját színpadi show-ja is volt Barbie-nak a Disney Worldben.
Bild Lillinek hívták Barbie felmenőjét
A Mattel társalapítója, Ruth Handler 1955-ben, Svájcban talált rá Bild Lillire, amely egy igazi rosszkislány-karikatúraként volt akkor ismert. Ruth azonban erről mit sem tudott, így hazavitte Lillit Amerikába, és férjével megalkotta a kevésbé kihívó, ám a nőies idomokkal szintén megáldott Barbie babát.
Teljes nevén Barbara Millicent Roberts 1959-ben, a New York-i Amerikai Játékvásáron debütált először, zebramintás fürdőruhában és fekete magassarkúban; és az eleinte 3 dollárt érő babából a Mattel 300 000 darabot el egy év alatt. Bár nem az első baba volt minden idők legkelendőbb darabja, hiszen 1992-ben a Totally Hair Barbie - amelyből még most is lecsaphatunk egy-egy eredetire a Vaterán – vagyis a szinte földig érő hajú baba aratta le a legnagyobb babérokat.
A világ legnagyobb Barbie-gyűjtője a német Bettina Dorfmann, aki 1993 óta gyűjti a Mattel által gyártott babákat – 2005-ben a 2500 babából álló gyűjteményével Guiness-rekordot állított fel, azóta pedig jócskán bővült a kollekciója, amely jelenleg 18 500 különböző Barbie-ból áll.
Luxusmárkák Barbie ruhásszekrényében
Több mint hetven divattervező dolgozott az évek során Barbie ruhatárán, 96 millió méter szövet felhasználásával, s mindemellett egymilliárdnál is több cipőpárt alkottak Barbie lábaira, így nem véletlen, hogy a Vaterán is számos eladó árul Barbie-kra való ruhákat.
Gucci, Versace, Dolce & Gabbana pedig csak néhány név azok közül, akik hozzájárultak az apró baba ruhásszekrényének feltöltéséhez. Mindeközben természetesen a kor trendjeit is követték, így az Elvis-korszak ihlette rock’n’roll, a ‘60-as évek női idolja, a diszkókorszak, az aerobic- és teniszőrület, illetve a Dallas és a Dinasztia filmsorozatok iránti nagy hype is nyomot hagyott a Barbie outfiteken.
Korszakok ideáljai – korszakok Barbie babái
Barbie nemcsak a ruhákat halmozta, hanem a foglalkozások legjavát is kipipálta. Az első, a Vaterán is megannyi változatban megtalálható karrier Barbie-kat a Mattel még az 1960-70-es években alkotta meg, és napjainkig nagyjából 250 új darabbal jött elő. Legelőször, 1961-ben, légiutas kísérőként, két évvel később üzletasszonyként, 1965-ben űrhajósként, a hetvenes évek elején sebészként, 1985-ben rózsaszín öltönyös vezérigazgatóként, majd 1991-ben már amerikai elnökjelöltként hódította meg a világot. Ezekben az években pedig még a szerelem is rátalált Barbie-ra, hiszen 1961-ben a vásárlói várakozásoknak eleget téve megjelent Ken, akivel hamar be is költöztek a Barbie Álomházba.
A Barbie alakját, kinézetét érő kritikákra reagálva a Mattel több újragondolt babával rukkolt elő az évtizedek során. A latin-amerikai Barbie-t hivatalosan 1980-ban alkotta meg a Mattel, majd a kilencvenes években megváltoztatták a marketingstratégiájukat, és természetesebb formájú, különféle nemzetiségű Barbie babákat dobtak a piacra. Mindezzel azt sugalva, hogy a kinézetétől és a származásától függetlenül bárkiből lehet Barbie. 2016-ban Fashionistas kollekcióval – amelynek régebbi és újabb babái közül is számosat beszerezhetünk a Vaterán – erre még inkább rátkontráztak. Négyféle testalkatot, hétféle bőrszínt, 22-féle szemszínt, és huszonnégy-féle frizurát felsorakoztató Barbie-gyűjteményt hoztak létre.
Kapcsolódó cikkek
- CBRE: Az e-kereskedelem egyre nagyobb teret hódít
- Egyre többen vesznek analóg fényképezőgépet a Vaterán
- Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben
- Kiválik a Vatera az eMAG-ból, a cégcsoport tovább erősíti fókuszát a helyi e-kereskedelemben
- Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek
- Komoly pénzeket adnak a régi számítógépekért
- A Vaterától algoritmusok és ügyfélszolgálatosok rémítik el az online csalókat
- Már toronymagasan előzik a zenei CD-k a bakelitlemezeket a Vaterán
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.