Egészséges és megfizethető otthonok – háromszor alacsonyabb karbonlábnyommal
A VELUX Cégcsoport a Föld napján mutatta be a fenntartható épületek legújabb nemzedékét, a Living Places projektet Koppenhágában. A világszinten vezető piaci szerepet betöltő tetőablakgyártó vállalat partnereivel – az EFFEKT-tel és az Arteliaval – együttműködésben hét olyan mintaépületet adott át, amelyek a CO2-kibocsátás jelentős csökkentésével és az elsőosztályú beltéri klíma előtérbe helyezésével képesek újra definiálni a fenntartható építési gyakorlatokat.
Az építőipar jelenleg a globális energiafogyasztás 34 százalékáért és a globális CO2-kibocsátás 37 százalékáért felel. A VELUX Cégcsoport és partnerei az alacsony CO2-kibocsátású megoldások egyre nagyobb szükségét felismerve álltak a Living Places koncepció élére. A jövőre fókuszáló kezdeményezés az építőipar iránymutatója kíván lenni, innovatív megoldásokat kínálva a globális éghajlati és egészségügyi kihívásokra. A koppenhágai Living Places projekt koncepciója öt nyitott pavilon és két lakóépület prototípusát mutatja be, amelyek a Föld napja, április 22-e óta látogathatóak.
A koppenhágai Living Places projekttel a VELUX Cégcsoport elkötelezettségét bizonyítja a fenntartható építési megoldások iránt, és felelősséget vállal egy környezettudatosabb jövő megteremtéséért. A mintaprojekt keretében épült házak figyelemre méltó, mindössze 3,8 kg/CO2/m2 éves CO2-lábnyomot hagynak, ami háromszor alacsonyabb, mint a jelenlegi dán jogszabályi előírás, amely 12 kg/CO2/m2/év. A házakat úgy tervezték, hogy megfizethetők legyenek, áruk megfelel a lakó-, vagy sorházak piaci árának, így a fenntartható élet mindenki számára elérhetővé válik.
"Ez a projekt jó példa arra, hogy a fenntarthatóbb és egészségesebb otthonok építése hogyan képes kezelni az iparág éghajlati kihívásait és javítani az emberek életminőségét. A koppenhágai Living Places programmal bemutatjuk, hogy az egészséges beltéri klíma létfontosságú, tekintve, hogy időnk 90 százalékát beltérben töltjük" – mondta Tina Mayn, a VELUX Cégcsoport termékekért felelős ügyvezető alelnöke a projekt eredményeivel kapcsolatban.
A koppenhágai Living Places épületek megépítésekor öt alapelvet követtek: az otthonoknak egészségesnek, megfizethetőnek, egyszerűnek, megoszthatónak és skálázhatónak kell lenniük. Ezek az elvek az új és már meglévő épületekre, illetve a közösségre egyaránt alkalmazhatók, ezzel megnyitva az utat egy fenntartható és befogadó jövő felé.
A VELUX Cégcsoport, az EFFEKT, az Artelia és az Enemærke & Petersen a koppenhágai Living Places projekt részeként átfogó életciklus-elemzést is végzett. Ez az alapos kutatás minden egyes anyagot és építési technikát megvizsgált a környezeti hatások csökkentése és a CO2-kibocsátás minimalizálása érdekében. A projekt sikere bizonyítja, hogy a fenntartható építési gyakorlatok a ma rendelkezésre álló anyagok, megoldások és háttértudás segítségével megvalósíthatók. A projekt arra ösztönzi az építőipart, hogy adaptálják és bővítsék ezeket a mindenki számára elérhető fenntartható gyakorlatokat.
A koppenhágai Living Places ugyanakkor több mint egy prototípus bemutató; a változás katalizátoraként is szolgál az építőiparban. Az UNESCO-UIA 2023-as Építészeti Világfőváros hivatalos partnereként aktivitásnak és vitának ad fórumot, amelyek célja, hogy ösztönözzék és felgyorsítsák a fenntartható megoldások terjedését az építőiparban.
A VELUX Cégcsoport Living Places projektje új fejezetet nyit a fenntartható építési gyakorlatok kapcsán. Az alacsony karbonlábnyom és az optimális beltéri klíma előtérbe helyezésével a koncepció új mércét állít fel a környezettudatos életvitel terén. A VELUX Cégcsoport továbbra is elkötelezett 2030-as Fenntarthatósági Stratégiája mellett, amelynek célja, hogy úttörő szerepet játsszon az éghajlatváltozás elleni fellépésben, fenntartható termékeket fejlesszen, és felelős üzleti gyakorlatot biztosítson. Az olyan kezdeményezésekkel, mint a koppenhágai Living Places a VELUX Cégcsoport továbbra is élen jár a fenntarthatóbb jövő felé vezető úton.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- Nagyágyúkkal összefogva zöldíti a chipgyártást a Schneider Electric
- Javult a helyzet, de még mindig túl sok erőforrást használ fel az emberiség
- Szuperzöld projektben vetik be a Schneider Electric megoldását
- Mit tehet egy globális IT-cég a környezetért?
- Itt a csodafegyver, amellyel zöldebbé és költséghatékonyabbá válik a hazai közúti fuvarozás
- Mesterséges intelligenciával küzd a Microsoft a klímaválság ellen
- Forradalmi bioüzemanyag-kísérlet segítheti a hajótársaságok energetikai átállását
- A Continental bemutatta eddigi legfenntarthatóbb gumiabroncsát
- Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.