A focihoz mindenki ért, de vajon az e-focihoz is?
Alig pár év alatt jelentősen megugrott itthon az e-sport ismertsége. A hazai bajnokságot támogató K&H felmérése alapján az emberek többsége már ismeri és kapcsolatban is van a sportnak ezzel az ágával. Igaz, a többség tévesen még mindig úgy véli, hogy a hagyományos és e-sportnak nem sok köze van egymáshoz.
Úgy tűnik, Magyarországon nemcsak a foci népszerű, de az e-foci is egyre inkább. A hazai e-sport fejlődését a kezdetek óta aktívan támogató K&H kutatást végzett arról, hogy mennyire ismerik és értik a magyarok az e-sport működését. „Az elmúlt néhány évben ugrásszerűen megnőtt az e-sport ismertsége: a 2019-es 38 százalékról 58 százalékra ugrott azok aránya, akik tudják, hogy az e-sport az online videójátékok professzionális, versenyzői szintjét jelenti. Ez igen jelentős növekedés, ami számunkra azért is érdekes, mert a hazai e-sport indulása óta a sportág fejlődése mellett állunk, ugyanis a sportnak ezen a területén is fontosnak gondoljuk a kiemelkedő, példamutató teljesítmény elérését” – tájékoztatott Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Kép forrása: Freepik
Ahol még van lemaradásunk
Továbbra is fontos azonban a sportág körüli falak lebontása, a tévhitek tisztázása, hiszen még mindig sokan, az emberek 62 százaléka gondolja úgy, hogy az e-sportnak semmi köze a hagyományos sportokhoz. Holott ez több szempontból sem állja meg a helyét. Gondoljunk csak a FIFA-rajongó sztárfocistákra, akik nemcsak a pályán, de szabadidejükben is fociznak, csak épp az „e” változattal. A hagyományos sportágakhoz hasonlóan pedig az e-sportban is már 7 számjegyű dollárösszegeket érnek a játékosok.
„Az e-sport gyakorlatilag napjaink egyik legnépszerűbb szellemi sportja. A hagyományos sportágakhoz hasonlóan a profi játékosok itt is csapatokba, ligákba tömörülnek, helyi és nemzetközi versenyeken méretik meg magukat, a sportklubok e-sport szakosztályt indítanak, és nemzeti válogatottunk is van. Az is figyelemre méltó, hogy a felmérésünk alapján 52 százalék látja úgy, hogy a hagyományos sportok online videójáték változata segítheti a fiatalokat abban, hogy többet sportoljanak” – hangsúlyozta a kommunikációs szakember.
A szurkolótábor is növekszik
A sportág fejlődésével párhuzamosan a rajongótábor is egyre növekszik. Az elmúlt 3 év alatt 33-ról 43 százalékra növekedett azok aránya, akik szurkolóként, ismerős révén kapcsolatban vannak az e-sporttal. Ez egyrészt a covid elmúltával ismét látogatható offline versenyeknek és a médiaközvetítéseknek is köszönhető. Szurkolni pedig most is van lehetőség, hiszen a hazai e-sport bajnokság, a K&H MNEB osztályozó versenyei éppen most zajlanak, amelyek az Esport1tv Twitch csatornáin élőben is követhetők.
A K&H e-sport kutatásról
Az IPSOS által végzett online felmérés 2022. május 23. – július 1 között zajlott, 600 fő megkérdezésével, a városi, 20-65 éves lakosság körében.
Kapcsolódó cikkek
- Az AGON by AOC globális szintre emeli a FURIA e-sport csapat szponzorálását
- Bronzérmes lett a Magyar E-sport Válogatott Rocket League csapata az Európa Játékokon
- A Magyar E-sport Válogatottnak is szurkolhatunk az idei Európa Játékokon
- Továbbra is folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége Magyarországon
- Lezajlott az első notebook gépeken vívott professzionális e-sport bajnokság
- A Legion Honvéd nyerte a Legion Legends LoL döntőjét!
- Szabó Győző cosplayben buzdítja a hazai gémereket
- Remekül szerepelt Tóth Dávid a monacói e-sport-világkupán
- Az éremszerzés reményében utazik Tóth Dávid a Sim Racing World Cup döntőjére
- A Szerencsejáték Zrt. lett a magyar e-sport válogatott főszponzora
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?
A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.