A Viasat 3, az AXN és egy érdi rádió műsorait is vizsgálta a Médiatanács
Egy érdi helyi kereskedelmi rádióról és a Viasat 3, illetve az AXN egy-egy műsoráról is döntést hozott a nyári szünet utáni első ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.
Hatósági szerződésben vállalt kötelezettségek teljesülését vizsgálta hatósági ellenőrzés keretében az NMHH Médiatanácsa az Érd FM 101,3 helyi vételkörzetű kereskedelmi jellegű rádió május 29. és június 4. között sugárzott műsoraiban. A Médiatanács megállapította, hogy a médiaszolgáltató a vizsgált adáshét mindegyik napján alulteljesítette a közszolgálati műsorszámok, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámok arányára vonatkozó vállalását. A Médiatanács ezért bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra, emellett megállapította, hogy az ismétlések maximális arányára vonatkozóan nem került sor jogsértésre.
A testület bejelentés nyomán két, holland joghatóság alá tartozó televízió műsorát is vizsgálta. A Viasat 3-on július elsején, a kora délutáni órákban vetített Gothika című filmet a médiaszolgáltató tizenhat éven aluliaknak nem ajánlott minősítéssel sugározta, ami megfelelt a magyar szabályoknak, azonban a közzététel időpontja nem, mivel az ebbe a korhatári kategóriába tartozó műsorszámokat kizárólag 21 óra és hajnal 5 óra között lehet közzétenni.
Hasonló panasz érkezett az AXN-en július 10-én reggel 7 és 8 óra között sugárzott The Shield: Kemény zsaruk című sorozat miatt is. A médiaszolgáltató július 10-én 7 órakor és 8 órakor adta közre a 6. évad 5. és 6. epizódját ugyancsak 16 éven aluliaknak nem ajánlott jelöléssel, azonban a magyar szabályoknak nem megfelelő időpontban.
A Médiatanács mindkét fenti bejelentés kapcsán értesíti a holland társhatóságot a felmerült jogsértésről, és kéri a szükséges intézkedések megtételét.
Kapcsolódó cikkek
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
- Az Apple TV+ tartalmait vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: számos filmet helytelen korhatár kategóriába sorolt a Disney+
- Médiatanács: több film is helytelen korhatár-besorolással szerepel az HBO Maxon
- Médiatanács: továbblépések helyi és körzeti rádiós pályázatokban
- A Mozi+ és a Viasat3 műsorait vizsgálta a Médiatanács
- Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.