Budapesti Közművek: Innováció és egységesítés az ügyfélszolgálatban
Jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt időszakban a fővárosi közszolgáltatók hatékonyabb, fenntartható működése és modernizálása érdekében létrehozott Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. A szolgáltatások színvonalának javítása és az egységes működéshez szükséges integrált vállalatirányítás megvalósítása érdekében bevezették az SAP S/4HANA rendszerét és az SAP Service Cloud megoldást.
Eredetileg a Budapesti Közművek jogelődje, a Főtáv kezdeményezésére indult el az a több lépcsős integrált informatikai fejlesztés, melynek eredményeképpen a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. új és korszerű rendszert indított az ügyfélszolgálati feladatok ellátásához. A hulladékgazdálkodás, köztisztaság, kertészet, kéményseprés, távfűtés és temetkezés feladatait a fővárosban és részben annak környékére is kiterjedően ellátó szervezet informatikai korszerűsítése részeként az elavult SAP R3 rendszer és a széttöredezett, egyedi fejlesztésekből álló SAP CIC 0 modul helyett a Budapesti Közműveknél az SAP S/4HANA és az SAP Service Cloud megoldásokkal modernizálták a rendszert. Ezt 2022. folyamán továbbfejlesztették, az SAP Business Technology Platformján lebonyolítva az adatmigrációt.
A fő cél az volt, hogy a Budapesti Közművek egyetlen platformon egyesítse adatbázisait, ügyfeleinek végzett tevékenységeit, beleértve a törzsadatokat, a műszaki, pénzügyi, bérszámfejtési és számlázási adatokat is. Ezáltal létrejött egy közös tranzakciós felület, amely könnyebbé teszi az ügyintézők számára az egyes folyamatok intézését, és elosztja a feladatokat és bejelentéseket a szakterületek között.
Az átállás első szakaszának eredményeként 268 000 ügyfél és 263 000 fogyasztási hely került át az új rendszerbe. Az integráció során a Budapesti Közművek mintegy 30 interfészének kezelésére volt szükség, amely az információkat öt különböző ügyviteli rendszerből nyerte. A korábban használt SAP Integration Suite platform licensze lejárt, de a folyamatot sikeresen átvitték az SAP BTP platformra az SAP szakmai támogatásával mindössze két hónap alatt. Ezáltal az üzleti és műszaki közmű területek is megfelelő támogatást kaptak.
„Ez a rendszerintegráció által inspirált korszerűsítés tipikus példája azoknak a projekteknek, melyek kizárólag megfelelő szakmai előkészítéssel, elkötelezett megrendelővel és gyakorlott partnerekkel vezethetnek sikerre. Az ilyen összetettségű üzleti transzformációk ezek nélkül biztosan halálra vannak ítélve, vagy csak jelentős többletköltséggel terelhetők a helyes kerékvágásba” – mondta a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Szakmai tapasztalataink birtokában azonban garantálható, hogy különböző állományokból egy sokkal magasabb szintű, mind a megbízónak, mind pedig az ő ügyfeleinek megelégedésére szolgáló rendszer jöjjön létre.”
Az egységesítés során nagy hangsúlyt fektettek a sztenderdizálásra és a minimális egyedi fejlesztésekre. Az SAP Service Cloud megoldás bevezetése az SAP S/4HANA rendszerrel összekapcsolva különösen fontos volt, mivel egységes és hatékony CRM megoldást biztosított minden közszolgáltatási területen. Az SAP CIC 0 helyett ma már az SAP Service Cloud jelenti a közös felületet, amely minden szükséges ügyféladatot összefog felhőalapon.
Az átalakulás eredményeként a Budapesti Közművek tovább erősítette a hatékonyságot, a szolgáltatás minőségét és az ügyfélorientáltságot. Az új, egységesített ügyfélszolgálati rendszer lehetővé teszi a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést, és megteremti a lehetőséget az ügyféladatok és folyamatok egységes kezelésére. A Budapesti Közművek az SAP Service Cloud megoldásban hosszú távon gondolkodik a fejlődési lehetőségek kiaknázása érdekében, hiszen további funkciók bevezetésével a jövőben felmerülő kihívásokra és új igényekre is választ kínál a rendszer.
Kapcsolódó cikkek
- Gyorsabb és hatékonyabb lett az eMAG ügyfélszolgálat a hibrid chatbot bevezetésével
- A digitalizáció elengedhetetlen a fejlődésben
- SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is
- Felgyorsítja stratégiai átalakulását a Maersk
- Ötéves digitális átalakítási program elindításáról állapodott meg a Diageo az SAP-val és az IBM-mel
- Akadálymentesítette a Coldplay karbonlábcsökkentő turnéapplikációját az SAP
- A mesterséges intelligencia korának üzleti megoldásait mutatta be az SAP
- Új digitális lábakon áll a PEZ
- A vásárlói lojalitás erősítésében segít a SAP
- A vásárlói élmény jövőjét formálja bemutatótermével és szoftveres megoldásaival az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.