FOMO-szindróma az üzleti szférában: Nagy a nyomás az AI-megoldások alkalmazására
Számos területen járhat versenyelőnnyel az AI üzleti alkalmazása, de egy, a piaci nyomás hatására született gyors döntés az eszközről költséges lehet– hívja fel a figyelmet a Bobcats Coding. A speciális szaktudású szoftverfejlesztő csapatokat bérbe adó magyar cég a mesterséges intelligencia alkalmazását vizsgáló Neuron Solutions kutatócsoportjával együttműködve tanulmányban gyűjtötte össze az AI alkalmazásával kapcsolatban felmerülő kulcsfontosságú pontokat.
A gyors technológiai fejlődés korában az AI rengeteg lehetőséget kínál, ugyanakkor mint minden erőteljes hullám, ez is számos kihívással jár. A befektetők mesterséges intelligenciával kapcsolatos FOMO-szindrómája – azaz félelmük attól, hogy kimaradnak – nyomaszthatja a vállalatokat, különösen akkor, ha a versenyelőny megszerzése a tét. A cégek sokszor felkészülés és szakértelem nélkül, befektetői nyomásra integrálják üzleti modelljükbe a mesterséges intelligenciát – még akkor is, ha ez nem egyezik az alapstratégiájukkal. Bár az AI-ben rejlő lehetőségek tagadhatatlanok, a vállalkozásoknak először meg kell érteniük az AI szerepét a vállalat jövőjében.
„Szinte minden ügyféltalálkozónkon szóba kerül a mesterséges intelligencia integrációja, és azt látjuk, hogy a különféle piacok hasonló kihívásokkal és döntési pontokkal szembesülnek – mondta Fazekas Barbara, a Bobcats Coding ügyvezetője. – Tanulmányunk a cégek számára segít megérteni az AI potenciálját az iparágak forradalmasításában, és iránymutatást ad arra vonatkozóan, hogyan lehet hatékonyan, az üzleti növekedést szem előtt tartva a gyakorlatban is alkalmazni. Célunk, hogy az AI ne pusztán a technológia átvételéről szóljon, hanem valóban hozzáadott értéket is teremtsen a vállalat számára.”
A cég weboldaláról letölthető tanulmány részletesen foglalkozik olyan stratégiai kérdésekkel, mint hogy miként időzítheti egy vállalat megfelelően a fejlesztői döntéseket befektetői nyomás alatt, hogyan határozhatók meg a fejlesztői kapacitások az AI-megoldások integrálása után, és egyáltalán hogyan – inkább a generalistákra vagy inkább a specialistákra fókuszálva – kell majd a jövőben felépíteni egy szoftverfejlesztői csapatot.
Emellett olyan szektorspecifikus tanulságokra is kitér, mint az AI-forradalom technológiáinak megfelelő alkalmazása a szoftverprototípusok készítéséhez, vagy, hogy miként használható a low-code platformok és szintetikus adatok kombinációja piaci validációra.
Hasonlóan fontos fejezetek foglalkoznak az AI SaaS-megoldások költségeinek tervezhetőségével, az AI-modulok kiválasztásának szempontjaival, a témát övező jogi környezettel, a nemzetközi szabályozásokkal és azzal, hogy egyáltalán tervezhető-e a technológiai stratégia egy ilyen turbulens környezetben.
„Tanulmányunk lényegre törő 12 pontja a saját tapasztalati tudásunkon túl nemzetközi tanulmányok és jó gyakorlatok tanulságait is összegzi – mondta Kökény Tamás, a Bobcats Coding technológiai vezetője. – Magunk is tapasztaljuk, hogy az AI-megoldásokat övező információs káosz mennyire megnehezíti az üzleti döntéshozók helyzetét – a most kiadott anyaggal célunk, hogy megkönnyítsük ezt.”
A tanulmány teljes változata a Bobcats Coding weboldaláról, innen letölthető.
Kapcsolódó cikkek
- A Logiscool-ban élmény és játék a mesterséges intelligencia
- Mindent megváltoztat: a vállalatvezetők 96%-nál az AI az egyik legfontosabb téma
- A mesterséges intelligencia már az életünk része – még ha nem is tudunk róla!
- Elindult a mesterséges intelligencia által kifejlesztett HELL A.I. gyártása
- Protechtor podcast: A munkavállalók kétharmada félti állását a mesterséges intelligenciától
- A ChatGPT-hez hasonló modellek gyakorlati alkalmazásán dolgoznak a Bosch csoport AI szakértői
- Mégis hogyan tud kóstolni a mesterséges intelligencia?
- Tarol a mesterséges intelligencia: a fogyasztók 73%-a megbízik a létrehozott tartalomban
- Mesterséges Intelligencia forradalmasíthatja az energiaitalok világát
- A fiatalok 40%-a szerint segítené a munkáját a mesterséges intelligencia
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Trendforce: A Kingston Digital vezeti a 2023-as viszonteladói SSD-listát
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. flash-memóriákat gyártó leányvállalata, a Kingston Digital Europe Co LLP bejelentette, hogy a TrendForce az első számú SSD-szállítónak nyilvánította a viszonteladói szegmensben a 2023-as év egészét tekintve. A TrendForce által közölt adatok alapján a Kingston termékei tették ki a 2023-ban összesen forgalmazott 118 millió SSD 34 százalékát.
Párbeszéd a fenntartható energiáért és mobilitásért – elkezdődött a Hungarian Battery Week
A tegnapi napon teltházzal vette kezdetét a Hungarian Battery Week a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. A Magyar Akkumulátor Szövetség és a White Paper Consulting szervezésében megvalósuló esemény november 6–8 között biztosít fórumot az akkumulátoripar legfontosabb szereplői számára, hogy megvitassák az iparág aktuális kihívásait és jövőbeli lehetőségeit.
Az ABB felmérése szerint a legtöbb európai vállalat le akar válni a fosszilis tüzelőanyagokról
A fosszilis tüzelőanyagokról való áttérés az európai energiaszolgáltatók és az ipar számára egyaránt prioritást élvez, de a valóságban hiányosságok tapasztalhatók - több beruházásra van szükség a tiszta energiával kapcsolatos célok eléréséhez– derül ki az ABB Villamosenergia-elosztási Megoldások divíziójának új felméréséből. Franciaország, Németország, Olaszország, Norvégia és az Egyesült Királyság európai, elektrifikációs területre szakosodott beszerzési döntéshozóit kérdezték meg, akiknek több mint fele (51%) elismerte, hogy a vállalatuk nem rendelkezik elegendő erőforrással ahhoz, hogy teljesíteni tudja az energetikai átállással kapcsolatos vállalásait.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
A vivo, a világ egyik legdinamikusabban növekvő okostelefon-márkája, most Magyarországra is megérkezett
A magyar piacra lépést a Dunán, a különleges atmoszférát biztosító River Diva rendezvényhajón ünnepelte meg a vivo, ahol a márka hazai partnerei és a vivo európai vezetői, köztük Changjun Li, a vivo európai vezérigazgatója, Daizhong Tian, a vivo ausztriai és magyarországi ügyvezetője, valamint Martin Wallner a vivo ausztriai és magyarországi alelnök, egyedülálló élmény keretében ismertették a vivo új terveit Magyarországon.