Nemzetközi nagyágyúk beszélnek Budapesten a legfrissebb mesterséges intelligencia trendekről

forrás: Prím Online, 2023. szeptember 22. 15:49

Október 5-én és 6-án először jelentkezik a Compass Tech Summit, melyre a világ minden tájáról több mint 1.200 szakembert várnak a szervezők a Magyar Vasúttörténeti Park indusztriális miliőjébe. 

A rendezvényen többek között a Meta, a Microsoft, a Spotify vagy a The New York Times előadói járják körbe a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás, a termékmenedzsment, az üzleti adattudomány, a felhasználói élmény, valamint a profi vezetés és csapatépítés legfrissebb trendjeit. A szervező CraftHub ezúttal valójában öt különböző konferenciát (Stretch, Amuse, Crunch, Impact és Reinforce) gyúr egybe, hogy a termékfejlesztés teljes spektrumát lefedő tudásanyagot, azonnal bevethető tippeket és jó gyakorlatokat oszthassanak meg a résztvevőkkel. Habár új márkaként mutatkozik be, a Compass Tech Summit elődeihez híven egy laza hangulatú techfesztiválnak ígérkezik, mely a szakmai látókör szélesítése mellett értékes networking lehetőségeket is kínál – igazi öt az egyben konferenciaélmény!

 

A nemzetközi techrendezvények szervezésvel foglalkozó magyar CraftHub következő nagy dobása a Compass Tech Summit lesz, melyet október 5-6-án látogathatnak az érdeklődő adatmérnökök, MI-kutatók, frontend fejlesztők, termékmenedzserek, UX és UI szakemberek, üzleti elemzők, és team leadek – ahogy ebből is látszik, a konferencia igazi csemegének ígérkezik a technológiai termék teljes ciklusát átlátni és fejleszteni kívánó, új megoldásokra nyitott szakemberek számára. 

 

„Valahogy magától értetődővé vált számunkra, hogy az 5 sikerrendezvényünket érdemes lenne egy ernyő alá fogni, mivel világosan látszik, hogy egyre nagyobb az átjárás az egyes szakterületek között, ráadásul egymástól is sokat tudunk tanulni. Így született meg a Compass Tech Summit, amely minden témának (MI és gépi tanulás, adattudomány az üzletben, termékmenedzsment, felhasználói élmény, valamint vezetői dilemmák) egy-egy színpadot szentel. Ezek között szabad az átjárás, ráadásul változatos networking programokkal is készülünk” – mondja Varga Károly, a CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.

 

 

Egyre komplexebb a techszakma: nem elég egy területen brillírozni

 

Az első alkalommal csatlakozók mellett a Stretch, Amuse, Crunch, Impact és Reinforce konferenciák korábbi résztvevői sem csalódnak majd, hiszen az konferenciák összevonásának köszönhetően, a korábbiaknál is gazdagabb szakmai programból válogathatnak. Egyre gyorsabban fejlődik a technológia, így talán minden eddiginél fontosabb, hogy hatékony és jól felépített csapatok garantálják a kiegyensúlyozott teljesítményt. Ehhez érkeznek nemzetközi sikersztorik, kiderül például, hogyan tette termékfókuszúvá platform engineering területét a Spotify, vagy hogy hogyan fejleszti szolgáltatásait a Ramp, a világ jelenleg legjobban növekvő SaaS és Fintech cége. A Reinforce színpadán a techvilág egyik legforróbb témája, a mesterséges intelligencia kerül a fókuszba, legyen szó az etikus MI-ről, a gépi tanulási eszközök folyamatainak fejlesztéséről, vagy éppen a kiberbiztonságról. 

 

Az előadók körbejárják a felhasználói élményt támogató designtervezés kérdéseit, illetve az adatalapú storytelling és prezentációs technikák legújabb trendjeit. A Microsoft, az EPAM, a Bitrise, az Airbnb, a LEGO és a Meta előadói mellett világhírű egyetemek és kutatóhelyek képviselői, valamint független szakemberek hozzák a kincset érő tapasztalatokat és tippeket. Ismét érkezik Patrick Kua, nemzetközileg elismert coach, aki élen járó cégeknél képez technológiai vezetőket; George Tilesch, a Szilícium-völgyben dolgozó MI-szakértő; Melissa Peri, aki az általa alapított Product Institute élén az elmúlt évtizedben több mint 10 000 termékmenedzsert segített tudása fejlesztésében; David Dylan Thomas, a Design for Cognitive Bias sikerköny szerzője; vagy éppen Lea Pica, az adatalapú történetmesélés úttörője. Az egyes színpadok pontos programja a tematikus konferenciák aloldalain érhetőek el.

 

„Talán a fentiekből is kirajzolódik, hogy a Compass Tech Summit egyik központi témája a hatékony termékmenedzsment- illetve fejlesztés. Egyre élesebb a verseny a szektorban, miközben a források viszont szűkösebbek, ezért sok induló vállalkozás és cég számára kulcskérdés, hogy hogyan lehet magát a terméket úgy kialakítani, hogy az önmagában a növekedés és a siker kulcsa legyen. Az előadások mellett október 4-én workshopokat is szervezünk, melyekre külön jelentkezhetnek azok az érdeklődők, akik egy-egy témában szeretnének elmélyülni hozzáértő szakemberek vezetésével. A konferencia első napján érkezik a már hagyománnyá vált networking party, kerekasztal beszélgetést szervezünk a diverzitás témakörét körüljárva, emellett speciális pihenőszobákat és munkaállomásokat is kialakítunk, ha valakinek kikapcsolódni vagy éppen dolgozni támadna kedve. A változatos programok megvalósításához a Continental technológiai vállalat járul hozzá főtámogatóként” – teszi hozzá Varga Károly.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06