Joule – az irodai munka új mértékegysége
Az SAP walldorfi főhadiszállásán tartott konferencia csúcspontjaként bemutatkozott Joule, a természetes nyelvet használó, generatív mesterséges intelligencia alapú irodai asszisztens, amellyel végérvényesen megváltoznak az üzletviteli folyamatok. A Joule beágyazódik az SAP felhőalapú vállalati portfóliójába, és képes lesz proaktívan betekintést adni a vállalati adatok mélységébe, nem csak az SAP teljes szoftverportfólióján, hanem akár harmadik féltől származó forrásokat is feldolgozva.
Joule a különféle rendszerekből származó adatok gyors átvizsgálásával és értelmezésével olyan összefüggésekre mutat rá, amelyekkel növelhető a termelékenység, és jobb üzleti eredmények érhetők el, biztonságosan és szabályosan. A Joule újabb bizonyítéka annak, hogy az SAP mindig valódi vállalati értéket kínál a legfrissebb technológiák alkalmazásával.
"Mivel világszerte közel 300 millió vállalati felhasználó dolgozik rendszeresen az SAP felhőmegoldásaival, a Joule megjelenése teljesen át fogja alakítani a vállalkozások – és az őket működtető emberek – üzletviteli gyakorlatát" – mondta Christian Klein, az SAP vezérigazgatója és igazgatótanácsának tagja. "A Joule az SAP üzlet és technológia közötti egyedülálló pozíciójára támaszkodik, és az üzleti mesterséges intelligencia releváns, megbízható és felelős megközelítésére épít, amelyet úttörőként vezettünk be. A Joule nem csak azt fogja tudni, amit ön mond, hanem azt is amit gondol."
A Joule beágyazódik az SAP alkalmazásaiba a HR-től a pénzügyig, az ellátási lánc, a beszerzés és az ügyfélélmény területén, valamint az SAP Business Technology Platformba. A Joule átalakítja az SAP felhasználói élményét – olyan, mintha a legokosabb kollégánkhoz fordulnánk. A munkatársak egyszerűen feltehetik kérdéseiket, vagy egyszerűen megfogalmazhatnak egy megoldandó problémát, és intelligens válaszokat kapnak, amelyeket az SAP portfóliójából és harmadik féltől származó rengeteg üzleti adatból, szövegből, képből és meglátásból merít, megtartva a kontextust.
Képzeljük el például, hogy egy gyártó megkéri Joule-t, hogy segítsen elemezni az értékesítés alakulását. Joule azonosítani képes az alulteljesítő régiókat, rámutatva annak az ellátási láncon belüli okára egy másik adatbázisból nyert összefüggés révén. Ráadásul megoldást is tud kínálni a problémára. Joule folyamatosan újabb meg újabb SAP megoldásoknál fogja megmutatni képességeit. Például a HR területén olyan munkaköri leírásokat készít, amelyek elfogulatlanok és megfelelnek a szükséges kompetenciáknak és készségeknek, vagy segíthet a releváns interjúkérdések kidolgozásában.
"Ahogy a generatív AI túljut a kezdeti hype-on, felmerül az igény, hogy valós hasznot is hajtson" – mondta Phil Carter, az IDC Worldwide Thought Leadership Research csoport alelnöke. "Az SAP megértette, hogy a generatív AI végül a mindennapi élet és munka részévé válik, és elérkezettnek látta az időt, hogy olyan üzleti asszisztenst hozzon létre, amely a valós forgatókönyvek alapján kialakított válaszok generálására összpontosít – és a szükséges védőkorlátokat is felállította, hogy biztosítsa a felelősségteljes működést."
A Joule még idén elérhető lesz az SAP SuccessFactors-szal és az SAP Starttal, jövő év elején pedig az SAP S/4HANA Cloud public editionnel. Az Aribában és a fogyasztói élményt célzó szoftverportfolióban, valamint a Business Technology Platformon később jelenik meg, ezekről még az idei konferenciákon várható bejelentés az SAP részéről. (Név szerint és időrendben: az SAP SuccessConnect Október 2-4., SAP SpendConnect Live Október 9-11., SAP Customer Experience Live Október 25., és az SAP TechEd November 2-3.)
A Joule az SAP meglévő Business AI kínálatára épül, és továbbfejleszti azt; ma már több mint 26 000 SAP felhőalapú ügyfélnek van hozzáférése az SAP Business AI-hoz különféle környezetben és partneri megoldásban.
Az SAP átfogó stratégiája a jövő mesterséges intelligencia-ökoszisztémájának kiépítésére olyan közvetlen befektetéseket foglal magában, mint a júliusban bejelentett Aleph Alpha, Anthropic és a Cohere vállalatokba való bevásárlás. Ugyanezt a célt szolgálják a Microsofttal, a Google Clouddal és az IBM-mel májusban bejelentett partneri megállapodások, tovább az Sapphire Ventures, egy globális szoftveres kockázati tőkebefektető cég, amely mögött az SAP áll, és több mint 1 milliárd dollárt fordít az AI-alapú vállalati technológiai startupok finanszírozására.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar fejlesztőket nem nagyon érdekli, mire és miként használják a mesterséges intelligenciát
- A média jövőjéről és a mesterséges intelligencia hatásairól szólt a legutóbbi Médiamítoszok-beszélgetés
- Itt a Microsoft MI-alapú virtuális asszisztense
- MI-vel teszi hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a cégek működését a Schneider Electric
- Nemzetközi nagyágyúk beszélnek Budapesten a legfrissebb mesterséges intelligencia trendekről
- Szlovákiát is meghódította a magyar online bőrgyógyászati klinika
- Mesterséges intelligencia és deep learning technológiák alkalmazásával segíti a bálnák megmentését a Huawei
- A vállalati digitalizáció nem technológia, hanem nyitottság kérdése
- A Microsoft és az Oracle együtt nyújt Oracle adatbázis-szolgáltatásokat
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.