A Médiatanács jelzésére intézkedett a holland társhatóság
A kora délután vetített, tizenhat éven aluliaknak nem ajánlott Gothika című film miatt a magyar hatóság megkeresésére a holland társhatóság fellépett a Viasat 3 szolgáltatójával szemben.
A Viasat 3 csatornán július elsején, a kora délutáni órákban vetített Gothika című filmet a médiaszolgáltató tizenhat éven aluliaknak nem ajánlott minősítéssel sugározta. Bár a besorolás megfelelt a magyar szabályoknak, a közzététel időpontja nem, mivel az ebbe a korhatári kategóriába tartozó műsorszámokat kizárólag 21 óra és hajnal 5 óra között lehet közzétenni. Az erről szóló bejelentés kapcsán a Médiatanács értesítette a holland társhatóságot, amely egyetértett azzal, hogy a közzététel időpontja jogsértő, hiszen a holland szabályozás sem engedi meg a tizenhat éven aluliaknak nem ajánlott tartalom napközbeni sugárzását.
A tiszakécskei Aktív Rádió június 8–14. közötti adáshetének vizsgálata során a Médiatanács megállapította, hogy a helyi vételkörzetű kereskedelmi rádióban a szöveg saját műsoridőhöz viszonyított aránya az adáshét minden napján és heti szinten is elmaradt a szerződéses vállalástól. A Médiatanács 120 ezer forintos bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra, az ismétlődő jogsértésre való tekintettel pedig a vezető tisztségviselőnek is 40 ezer forintot kell fizetnie.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: a Tények Plusz több riportja miatt is eljárás indul
- A Viasat 3, az AXN és egy érdi rádió műsorait is vizsgálta a Médiatanács
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
- Az Apple TV+ tartalmait vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: számos filmet helytelen korhatár kategóriába sorolt a Disney+
- Médiatanács: több film is helytelen korhatár-besorolással szerepel az HBO Maxon
- Médiatanács: továbblépések helyi és körzeti rádiós pályázatokban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.