A GLAMI divatkereső az AI segítségével teszi kereshetővé a fenntartható divatcikkeket a webshopok kínálatában
A GLAMI mesterséges intelligencia alapú divatkereső platform felületén mostantól 13 európai ország 4300 webáruházának több mint 17 millió terméke között kereshetnek a felhasználók különböző környezetbarát termékjellemzőkre.
A GLAMI.hu divatkereső mint a fenntartható divat elkötelezett támogatója környezetbarát keresési szűrők bevezetésével támogatja az etikus gyakorlatok előmozdítását a divatiparban és az online kereskedelemben. Az AI-támogatással működő szűrők segítségével a felhasználók mostantól egyetlen kattintással megtalálhatják azokat a termékeket, amelyek megfelelnek valamely választott fenntarthatósági feltételnek.
A felhasználók jelenleg két fő fenntarthatósághoz kapcsolódó keresési kategória közül választhatnak: az összes terméket szűrhetik Fenntartható márkák, illetve Fenntartható anyagok alapján. Ezenkívül 16 szűrő szolgál a nemzetközi textilipari tanúsítvánnyal rendelkező termékek megjelenítésére (BCI, B Corporation, Bluesign, BSCI, CmiA, Fair trade, Fair Wear, GOTS, GRS, LWG, OCS, OEKO-TEX, PETA-approved Vegan, RDS, RWS, Textile Exchange), valamint további 4 egyéb etikus jellemzők szerint történő keresésre (Organikus anyagokból készült, Újrahasznosított anyagokból készült, Vegán, és Tisztességes munkakörülmények között készült (Fairtrade)).
A webshopok széttagolt kínálatának rendszerezéséhez elengedhetetlen a vizuális és szöveges termékinformációk gyors és hatékony felismerése ezért a GLAMI architektúrája a Transformer technológiát használja a termékjellemzők azonosítására. A ChatGPT által is alkalmazott algoritmus több mint 130 termékjellemzőt képes automatikusan felismerni, így rövid idő alatt termékek millióit képes osztályozni, valamint segítségével mindössze 1%-ra csökkenthető a kategorizálatlan termékek aránya a rendszerben.
„A fenntartható divat egyre nagyobb teret hódít, 2023-ban már márkák százai alkalmaznak környezetbarát gyakorlatokat, népszerűsítik az etikus gyártási folyamatokat, vagy a körforgásos kezdeményezéseket. Hiszünk abban, hogy fogyasztói szokások megváltoztatása és a digitális innováció együtt képes jelentősen hozzájárulni az iparág globális károsanyag kibocsátásának csökkentéséhez és az etikus gyakorlatok további terjedéséhez, ezért fontosnak érezzük, hogy egy könnyen és gyorsan használható megoldással elérhetővé tegyük a fogyasztók számára a tudatos választás lehetőségét” – mondta Xenofon Eleftheriadis, a GLAMI globális kommunikációs vezetője.
A saját platform fejlesztése mellett a GLAMI.group az AI közösséghez és széles körben a nyílt forráskódú közösséghez is hozzájárul. A GLAMI 2022-ben nyilvánosságra hozta katalógusának egy részét, hogy az multimodális nyílt forráskódú osztályozási referenciaértékként szolgáljon a fejlesztőközösség számára. A következő évben egy oktatási anyagot adtak ki ehhez az adatkészlethez, amely bemutatja annak széles körű felhasználási lehetőségeit.
„A globális online kereskedelem bevételeinek legnagyobb része – csaknem 20 százaléka – a divatcikkek értékesítéséből származott 2022-ben és a várakozások szerint 2023-2027 között évről-évre kb. 10%-os ütemben fog nőni*. Ez a gyors ütemű növekedés a jövőben még nagyobb igényt fog támasztani azokra az intelligens megoldásokra, amelyek képesek automatizáltan rendszerezni és a felhasználók igényeinek megfelelően személyre szabni a webshopok óriási kínálatát” – mondta Antonín Hoskovec, a GLAMI AI fejlesztési osztályvezetője.
_______________
*https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/fashion/worldwide
Kapcsolódó cikkek
- Tovább okosítja mesterséges intelligencia fejlesztéseit az Amazon Web Services
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- A digitalizált vállalatok jobban bíznak a mesterséges intelligenciában
- Ai kiállítást szervez a Prompter Csoport
- FOMO-szindróma az üzleti szférában: Nagy a nyomás az AI-megoldások alkalmazására
- A Logiscool-ban élmény és játék a mesterséges intelligencia
- Mindent megváltoztat: a vállalatvezetők 96%-nál az AI az egyik legfontosabb téma
- A mesterséges intelligencia már az életünk része – még ha nem is tudunk róla!
- Elindult a mesterséges intelligencia által kifejlesztett HELL A.I. gyártása
- Protechtor podcast: A munkavállalók kétharmada félti állását a mesterséges intelligenciától
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.