Automatizálta hazai óriásraktárát a JYSK
Ecseren építette fel legnagyobb európai raktárát a dán kiskereskedelmi lánc, ahol kiemelkedő hatékonyság mellett mozgatják az otthonokba kerülő árukat.
A JYSK Magyarország ecseri elosztó központjának teljesen automatizált raktárai hetente több mint 200 000 raklapot tudnak kezelni, amelyeket több száz teherautó szállít. A 2022 novemberében üzembe helyezett 200 millió eurós létesítmény a legnagyobb egyterű elosztó központ az országban és Kelet-Európában is, valamint nemcsak a hazai vásárlókat szolgálja ki, hanem a horvátországi, szlovákiai és szlovéniai üzleteket is. A beruházás jelentős munkahelyteremtéssel is járt: jelenleg 300 fő dolgozik itt, a munkatársak legnagyobb része pedig az üzletek számára készíti össze a termékeket. A 20 focipályányi, egészen pontosan 143 ezer négyzetméteres logisztikai bázis leglátványosabb eleme a két, egyenként 42 méter magas, 160 méter hosszú és 100 méter széles raktártorony.
Az ecseri központban az automatizálás már az áru beérkezésekor megkezdődik: az üres raklapokat fejlett gépi látással rendelkező robotok három kategóriába sorolják. A teli raklapokat automatizált rendszerek mozgatják, aszerint, hogy a 700 különböző terméktípus közül melyiket tartalmazzák, és az emberi munkaerő által megadott címkék alapján hová kell őket elhelyezni. Az összetett feladatot ellátó 24 automata rakodódaruval így a rendszer óránként 400 raklapot fogad, és ugyanennyit ad ki, ennek köszönhetően biztosított a kritikus fontosságú, folyamatos, megbízható működés. Az áruk be- és kirakodása 192 kapun keresztül történik, azaz egyszerre akár ilyen mennyiségű kamion is kezelhető.
A fenti négy ország 200 JYSK üzletének áruforgalma mellett a hazai online megrendeléseket is kiszolgáló automatizált raktárrendszer stabil működését Siemens-technológiák támogatják. Az önálló árumozgatáshoz wifi modulokat, vezérlést, ennek keretében pedig több mint 60 PLC-t (ipari számítógépek, a gépek elsőszámú irányítását végző egységeket) üzemeltek be. Ez utóbbiak a szállítószalagok, a síneken gyorsan mozgó automata járművek, a rakodódaruk, a csomagológépek és más berendezések vezérlésére szolgálnak. A raklapkezelő robotcella pedig, ami szintén Siemens-megoldásokkal működik, a kiemelkedő hatékonyság egyik pillére. Ez az állomás hajtja végre a raklapok tisztítását és egyszerűbb rendezését, illetve, a korábban említett gépi látáson alapuló ellenőrzést és kategorizálást is.
A két évet igénybe vevő összetett raktárépítést és technológiai integrációt, – beleértve a raktárautomatizálást és az SAP raktármenedzsment (EWM) szoftver bevezetését, – a generálkivitelező Körber AG végezte el, napra pontos átadással.
A JYSK új disztribúciós központja évi 4,5 millió kilométernyi teherfuvarozástól, azaz kb. 3600 tonna szén-dioxid-kibocsátástól mentesíti a dán kiskereskedelmi lánc működését.
A logisztikai központ ünnepélyes megnyitójára 2022. november 4-én került sor.
Kapcsolódó cikkek
- A robotok pontos és alkalmazkodóképes elektronikai gyártást biztosítanak
- A világ legtávolabbról vezérelt robotja automatizálja Amazónia újraerdősítési projektjét
- Az ABB és partnerei felújított robotokat ajándékoztak az Óbudai Egyetemnek
- A digitalizációhoz szükséges iparágnak is digitalizálnia kell
- Nem mindenkinek való a robotizáció, de nem lehet megkerülni
- Az ABB robotjai is beszállnak a COVID ellen folytatott küzdelembe
- A Valeo MiR robotokkal optimalizálja belső logisztikáját
- Egy vállalat ma már nem csak a saját biztonságáért felel
- Az elektronikai szektor az ipari robotika növekedésének mozgatórugója
- Az ABB ipari robotja segíti a Pécsi Tudományegyetem kutatási projektjeit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.