Búcsú a csekktől: a digitális tranzakciók száma év végére elérheti az 1300 milliárdot
Egyre inkább nagy teret hódítanak a digitális fizetési lehetőségek, amelyek népszerűsége továbbra is töretlen. Ezt támasztja alá a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb tanulmánya is, amelynek adatai szerint 2027-re az új fizetési módok (e-pénz, digitális pénztárcák, közvetlen utalások és QR-kódos fizetések) a teljes volumen mintegy 30%-át tehetik ki, míg a hagyományos digitális fizetések (beszedési megbízások, kártyás fizetések és átutalások) a teljes volumen várhatóan mintegy 70%-át fedik majd le. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben 19,8%, Európában 10,7% és Észak-Amerikában 6,5% növekedési ütem várható – derül ki a kutatásból.
A pénzügyi vezetők nem elégedettek a jelenlegi cash-management szolgáltatásokkal
A vállalati pénzügyesek több mint fele úgy véli, hogy a kereskedelem fokozódó globalizációja és az ellátási lánc folyamatos zavarai miatt nőtt meg az igény a hatékonyabb cash-management szolgáltatások iránt. További egyharmaduk szerint a változó (geopolitikai és kiberbiztonsági) kockázatok teszik a cash-management szolgáltatásokat nélkülözhetetlenné, míg közel 30%-uk szerint a növekvő infláció növeli a jobb forrásgazdálkodás iránti igényüket.
Összességében elmondható, hogy a gazdasági szereplők számára a bankok jelenlegi cash-management szolgáltatási kínálata kevéssé kielégítő. A vállalatvezetők több mint 70%-a nyilatkozott úgy, hogy okozott már számukra problémát a hanyagságból eredő jogvita, a hitelkockázat rossz értékelése és a késedelmes vagy kétszeres fizetések kezelése. A probléma forrása egyértelmű: háromból két vezető (63%) a múltból örökölt, elavult infrastruktúrát nevezi meg a hatékony cash-management legnagyobb akadályaként.
„Kutatásunkból világosan kiderül, hogy az értéklánc optimalizálásához elengedhetetlen a szilárd digitális bázis. A saját működési- és informatikai modelljeikben rejlő összetettség csökkentésével a bankok és a pénzforgalmi szereplők képesek lehetnek termelékenységük és teljesítményük javítására az ügyfeleik forrásgazdálkodási igényeinek kezelését illetően” – mondta Jeroen Hölscher (Global Head of Payments Services, Capgemini).
A vállalkozások ugyanazt az ügyfélélményt várják el a bankjuktól, mint a lakosság
Az elvárások változnak: 2023-ra a vállalati ügyfelek 63%-a a kereskedelmi bankokéhoz hasonló fizetési élményt vár a bankjától. Azonban a helyi, regionális és nemzetközi szabályozásoknak való megfelelés (beleértve az ISO20022 szabványt és a SWIFT globális fizetési kezdeményezéseit) kevés teret hagynak az innovációba való befektetésre.
A banki szolgáltatások átalakulás a szervezet legmagasabb szintjén történő elkötelezettséget, a célok összehangolását és a strukturális reformok tervezésének és végrehajtásának tökéletes koordinációját igényli. Mindeközben a bankoknak és pénzforgalmi vállalatoknak törekedniük kell a vállalati ügyfelekkel való stratégiai kapcsolat fenntartására, amelyhez a back office egyszerűsítése, új platformok használata a cash management hatékonyságának javítása érdekében, valamint a vállalati ügyfelek stratégiai partnerként, nem pedig szolgáltatóként való kezelése nagyban hozzájárulhatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Mindent megváltoztat: a vállalatvezetők 96%-nál az AI az egyik legfontosabb téma
- 3 billió dollárnyi vagyont vesztettek – Csökkent a hipergazdagok száma
- Ebbe fektetnek a nehézipari vállalatokat: felértékelődött a hidrogén
- Kihirdették, melyek a világ legetikusabb vállalatai 2023-ban
- A Schneider Electric, a Capgemini és a Qualcomm új projektben mutatja meg az 5G erejét
- Ez a jövő: 1 milliárd dollárt fektetnek a távközlési vállalatok a felhőalapú szolgáltatásba
- Ebbe fektetnek a vállalatok 2023-ban
- Egyre természetesebbnek vesszük a digitális fizetési megoldásokat
- Az Airbus szállítja a jövő EDR-jét Franciaországban
- Egyre több kibertámadásra figyelmeztet az „okosipar”
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.