A Colliers és a WiredScore készek megosztani szakértelmüket a magyar ingatlanpiaccal
"Több évnyi együttműködés után, amelynek célja a világ épületeinek okosabbá tétele, a Colliers és a WiredScore örömmel osztja meg tudását Magyarország legelőrelátóbb ingatlantulajdonosaival, – fejlesztőivel és bérlőivel” – mondta Mazsaroff Kata, a Colliers ügyvezető igazgatója a 2023. október 10-én tartott közös eseményük megnyitóján.
Az elmúlt évek rávilágítottak arra, hogy jobb épített környezetre van szükségességünk. A hibrid munkavégzésre való áttérés, az egészség és jóllét iránti növekvő figyelem, valamint az éghajlatváltozás mind azt eredményezték, hogy megváltoztak a felhasználói elvárások. Az irodai felhasználók fenntarthatóbb, költséghatékonyabb, egészségesebb és inspirálóbb környezetet követelnek, kivételes digitális kapcsolódással. Ez lehetőséget teremt az ingatlan tulajdonosok számára, hogy ambiciózusabbak legyenek az épületen belüli technológiai megoldások terén, annak érdekében, hogy kiváló szolgáltatásokat nyújtsanak minden felhasználó számára.
Értékelés és tanúsítás a digitális kapcsolódás és a technológiai infrastruktúra területén A WiredScore a kereskedelmi és lakó ingatlanok digitális kapcsolódásának illetve technológiai infrastruktúrájának értékelésére és tanúsítására specializálódott. A vállalatot 2013-ban alapították, és a WiredScore illetve SmartScore tanúsításairól lett ismert. Ezek nemzetközileg elfogadott tanúsítványok a digitális kapcsolódás és az okos épületek minősítésének területén. A WiredScore az ingatlanokat a digitális kapcsolódásuk, a technológiai infrastruktúrájuk és a digitális felkészültségük alapján értékeli és tanúsítja. „Több, mint 1000 ügyfél és 8 millió ember él illetve dolgozik WiredScore által tanúsított épületekben, amelyek mintegy 90 millió négyzetmétert foglalnak magukban” – mutatott rá a New York-i székhelyű vállalatot bemutató előadásában Tom Vaughan-Fowler regionális üzletfejlesztési igazgató.
A WiredScore különböző szintű tanúsításokat kínál (Platina, Arany, Ezüst és Tanúsított szinteket) a digitális infrastruktúra minősége és megbízhatósága alapján. Ezek a tanúsítások segítenek az ingatlantulajdonosoknak, -kezelőknek és -fejlesztőknek hatékonyan bemutatni ingatlanjuk digitális infrastruktúrájának minőségét a leendő bérlők, befektetők és más ingatlanpiaci szereplők felé. "Egy globális okosépület tanúsítás számos előnnyel járhat az ingatlan értékének és piacképességének növelésétől az energiahatékonyságon át a bérlői elégedettség és működési hatékonyság javításáig. Egy adott ingatlant előrelátó módon, versenyképesen pozicionálhat a gyorsan változó ingatlanpiaci környezetben" – tette hozzá a WiredScore üzletfejlesztési igazgatója.
Powered by AI
A mesterséges intelligencia (AI) egyértelműen a középpontba került 2023-ban. Nyilvánvaló, hogy az adat lett a 21. század olaja, és az adatelemzés a hajtómotorja. Ezt mutatja az a trend is, hogy egy év alatt ezernél is több mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazás jelent meg a piacon. A folyamat láthatóan megállíthatatlan az ingatlankezelés területén is, ahogyan Renata Hartle, a Colliers technológiai megoldásokért felelős igazgatója is rámutatott erre előadásában. Kiemelte, hogy az AI alkalmazásával akár 20%-os energia megtakarítás is elérhető az épületekben, illetve 15%-os megtakarítás a közlekedési rendszerekben. Ezen kívül az AI alapú megoldások segíthetik a vállalkozásokat, hogy akár 10%-kal csökkentsék a CO2-kibocsátásukat és 10-20% -kal az energia költségeiket.
Az esemény panelbeszélgetését Laura Klair moderálta (WiredScore, Business Development Lead, Nordics & CEE). A panel résztvevői voltak: Halász Kinga (Leasing Manager, ConvergenCe), Ecsődi Miklós (Head of Occupier Services, Colliers), Chiuhan Erika (Workplace Services Consultant – Continental Europe, bp) és Ábrahám András (Project Director, Skanska).
„Az épületek architektúrája korábban meghatározó tényező volt. Ez azóta megváltozott, mivel a bérlők most azokra a dolgokra összpontosítanak, amelyek első pillantásra nem látszanak: ESG hitelesség, technológiai hálózat, közösségi és kényelmi szolgáltatások" – húzta alá Ecsődi Miklós.
A panel résztvevői egyetértettek abban, hogy a rendelkezésre álló hatalmas mennyiségű adat fontos technológiai trendekkel járul hozzá az ingatlanpiac formálásához. Az adatalapú alkalmazások és döntéshozatalt támogató rendszerek terjedése kibővíti a lehetőségeket tervezésben, az ingatlanfejlesztésben és –menedzsmentben.
Laura Klair összegzésében rámutatott, hogy gyors változások tapasztalhatók a bérlők elvárásaiban: „Az iroda halála egy mítosz! Az ingatlan tulajdonosok és fejlesztők feladata, hogy olyan teret hozzanak létre, amelybe az emberek szívesen jönnek és együttműködnek.”
Kapcsolódó cikkek
- Így fest az ipari és logisztikai ingatlanpiac a CEE-12 országaiban
- Egy magyar portál forradalmasítja az ingatlanpiacot
- Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának
- Milyen fenntarthatósági szempontok befolyásolják az ingatlanpiaci döntéseket?
- Ingatlanpiac: menekülés zajlik a magas rezsi elől
- Már ingatlant is egyre inkább online akarunk vásárolni
- Ingyenesen elemzi az ingatlanpiacot egy magyar fejlesztésű app
- Vadiúj, ingyenes applikáció alakíthatja át az ingatlanpiacot
- 10 millárd forint értékű zöld kötvényt bocsájt ki az Alfa Group International
- Az Ingatlantájolón elindult a licitrendszer
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.